Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
kertoo varmaan niistä ihmisistä, jotka ei ikinä kasva aikuisiksi - itsellä pitää olla kaikki helppoa ja kivaa eikä haluta ottaa vastuuta toisesta ihmisestä.
No, ei tuo minusta sinällään vastuunkantamisesta kerro, tai kantamattomuudesta. EI elämä ilman lapsiakaan takuulla aina ole helppoa, mutta.... KYLLÄ omat lapset kaivaa ihmisestä esiin usein sen raadollisimman, mustimman puolenkin. Elämä lasten kanssa ON opettanut, että viha ja rakkaus todella ovat hyvin lähekkäiset tunteet, eivät suinkaan toistensa vastakohdat.
Minä voin ymmärtää jollain tasolla täysin, jos joku sanoo, että lapset ovat tavallaan pilanneet heidän elämänsä.... Lapset eivät ole ns pilanneet minun elämääni, mutta he ovat aika ajoin saaneet minut inhoamaan elämääni ja itseäni. Silti he ovat antaneet minulle enemmän kuin mikään muu, joskin ovat ottaneetkin. Kyllä kuulkaa vanhemmuus tuntuu, eikä aina miltään kivalta pelkästään. Mutta se on elämää täysimmillään, siinä huonossakin hetkessä, umpisuossa tarpoessa. Minä sanoisin, että vanhemmuus on minun elämäni vaikein juttu. Mutta en sano tätä nyt negatiivisessa mielessä, joskin muutamia päiviä vaihtaisin kyllä pois.
Ja en aio katsoa ohjelmaa, se kun ei näy meillä. Mutta jos se näkyy netin kautta, niin sitten voin katsoakin.