...ei enää huvittanutkaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Halusin lapsia ihan aidosti, mutta en ollut varautunut täysin siihen, mitä vanhemmuus tarkoittaa. Varsinkaan silloin, jos suunnitelmat menevät kaikilta osin pieleen.
...ei enää huvittanutkaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Halusin lapsia ihan aidosti, mutta en ollut varautunut täysin siihen, mitä vanhemmuus tarkoittaa. Varsinkaan silloin, jos suunnitelmat menevät kaikilta osin pieleen.
Niin, ei minua vaan sitä toista osapuolta.Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:...ei enää huvittanutkaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Halusin lapsia ihan aidosti, mutta en ollut varautunut täysin siihen, mitä vanhemmuus tarkoittaa. Varsinkaan silloin, jos suunnitelmat menevät kaikilta osin pieleen.
Peesailen Non compos mentista jokaisen kommentin osalta.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Niin, ei minua vaan sitä toista osapuolta.Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:...ei enää huvittanutkaan?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Halusin lapsia ihan aidosti, mutta en ollut varautunut täysin siihen, mitä vanhemmuus tarkoittaa. Varsinkaan silloin, jos suunnitelmat menevät kaikilta osin pieleen.
Eli halusit lapsia koska niin on tapana tehdä? Mua vaan kiinnostaa aihe, koska eräs ystäväni teki lapsia vain siitä syystä, että vanhana joku tulee katsomaan. Muuten vaikuttaa siltä että lapset vain hankaloittavat hänen elämäänsä..Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Olin elämänvaiheessa, jossa tuntui siltä, että perimmäiset haluni ja tekoni olivat vääriä. Minulle oli pitkään uskoteltu, etten osaa mitään, en onnistu missään eikä varsinkaan kukaan koskaan halua parisuhteeseen kanssani. Nuori ihminen, jonka itsetunto ihan nollilla mm. koulukiusaamisen ja erilaisuuden takia. Kun joku sitten tahtoikin kanssani naimisiin, en miettinyt sen kauempaa; luulin sen olevan elämäni ainoa tilaisuus. Ainoa tilaisuus olla normaali. Luulin, etten sovellu muuhun kuin korkeintaan synnyttämään lapsia, jos sitäkään.Alkuperäinen kirjoittaja EiMullaMuuta:Ihan mielenkiinnosta sinua mitenkään teilaamatta tai arvostelematta; miksi teit lapsia?Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Ymmärrän ihan hyvin tuon tunteen. En aio ohjelmaa katsoa kylläkään. Lapseni ovat minulle toki tärkeitä, eikä tehtyä tekemättömäksi saa. Onneksi kasvavat kuitenkin nopeasti, pikkulapsivaihe oli se ikävin kohta. Nyt ollaan jo voiton puolella, mutta en todellakaan halua enempää lapsia.
Vanhemmuus ei pilannut elämääni, mutta hidastaa muihin päämääriini pääsyä. Onneksi, edelleenkin, lapset kasvavat. En ole mikään äidillinen ihminen, mutta yrittänyt parhaani.
Halusin lapsia ihan aidosti, mutta en ollut varautunut täysin siihen, mitä vanhemmuus tarkoittaa. Varsinkaan silloin, jos suunnitelmat menevät kaikilta osin pieleen.
Heja, heja!Alkuperäinen kirjoittaja fee:Nyt pelataan niillä korteilla, jotka kädessä on ja piste.
Sosiaalinen konventio ei ole mikään äärimmäisen hyvä syy, mutta erittäin yleinen. Jos olisin kokenut elämäni lasten kanssa sietämättömäksi, olisin toki voinut heistä luopua. Katson kuitenkin tarjoavani heille parhaimmat mahdollisuudet kasvuun. Pähkinänkuoressa: ehkä ei paras ratkaisu, mutta nyt eletään sen kanssa ja joka hetki heidän kanssaan on antoisampi, sillä he kasvavat. Vauvavaihe oli ikävää, kun ei tiennyt, mikä toisella on, että pitää itkeä. Nyt heidät voi jo ottaa mukaan kaikkialle minne menen ja hekin jakavat samoja intressejä kuin minä.Alkuperäinen kirjoittaja EiMullaMuuta:Eli halusit lapsia koska niin on tapana tehdä? Mua vaan kiinnostaa aihe, koska eräs ystäväni teki lapsia vain siitä syystä, että vanhana joku tulee katsomaan. Muuten vaikuttaa siltä että lapset vain hankaloittavat hänen elämäänsä..
No mitä se jatkuva ininä ja narina auttaa? Ei mitään. Elämässäni on monta asiaa erittäin hyvin ja asiat olisivat varmasti toisin ilman lasta, mutta se ei suinkaan tarkoita, että kaikki asiat olisivat paremmassa jamassa. En tiennyt mihin ryhdyin, mutta näillä mennään nyt ja rohkeasti mennäänkin!Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:Heja, heja!Alkuperäinen kirjoittaja fee:Nyt pelataan niillä korteilla, jotka kädessä on ja piste.
Miehekäs asenne. On vain naisia,jotka keskittyy enempi valittamiseen silloinkin kun muutama valttikorttikin olisi käsissä.
Tämä piti paikkansa meillä vain ensimmäiset 1,5 vuotta. Sen jälkeen helpottaa kummasti. Väitänpä jopa, että kahden lapsen kanssi minulla on usein helpompaa kuin yhden kanssa, koska lapset leikkivät paljon keskenään ja sillävälin minä saan rauhassa laiskotella.Alkuperäinen kirjoittaja no just:Lapsia jos tekee, elämä on pääosin työtä aamusta iltaan. ainakin jos lapsia on yli 1.
Olen myös totaaliyksinhuoltaja, kahdelle lapselle. Tukiverkkona on vain omat vanhemmat, mutta toisella paikkakunnalla. En harrasta mitään, en käy missään ilman lapsia. En halua laittaa pientä päiväkotiin liian aikaisin, joten olen kotona (eli haluan lapselle parasta, mutta itse luovun paljosta).Alkuperäinen kirjoittaja Mia:Minusta on ihanaa olla äiti ja tunnen katkeruuttakin siitä, että sain vain yhden lapsen.
Nyt kun olen totaaliyh, ilman tukiverkkoa, tunnen olevani vankilassa. Kuitenkin lapsi on tärkein eikä tilanne ole lapsen syy.
Tuntuu vain kuin elämä olisi loppunut tähän, kun mitään muuta elämää ei ole eikä tule varmasti vuosiin.
Sä taidat olla aika vietävissä sitten. Jokainen omilla aivoillaan ajatteleva pystyy itse tekemään päätöksensä, ja ymmärtää, että muutaman kaveriperheen kokemukset ja sanomiset eivät ole koko totuus. "Juuri tämän takia moni lapseton pelkää lasten hankkimista?". In my ass.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Miksi et sanoisi sitä lapsettomille kavereille? Juuri tämän takia, moni lapseton pelkää lasten hankkimista, kun vanhemmat vain valittavat lapsistaan, eivätkä kerro koskaan niistä hyvistä asioista, jotka lapset tuovat mukanaan elämään.Alkuperäinen kirjoittaja minä :Peesi tähän. Miehen kanssa ollaan aina välillä taivasteltu, että kuinka rasittavia nuo meidän muksut ovat. Lisäksi turha edes unelmoida ainakaan viiteen vuoteen mistään Afrikan safareista, etc.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no en sanoisi pilasi, mutta muutti paljon ja osin negatiivisesti. Miksei saisi sanoa ettei lasten kanssa ole aina kivaa?
Silti (vaikka en tätä koskaan lapsettomille kavereilleni sanoisi) lapseni ovat parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja samalla myös elämäni. Mikäli heille jotain sattuisi, ei minulla olisi enää syytä elää... olis sitten niitä safareita tai ei...
Itse lykkäsin lasten tekoa, kun takerruin kaikkiin kauhukuvitelmiini lapsiperheen elämästä. Ihan turhaan pelkäsin ja panikoin, että elämäni menee pilalle. Onneksi yksi tuttavani, kertoi myös näistä hyvistä asioista ja sen ansioista uskalsin ryhtyä lasten tekoon. Paras päätös elämässäni.
Mitäs sitten tehdään kun lasten pitäisi itsenäistyä? Kuollaan, vai?Alkuperäinen kirjoittaja kiehtovaa:Mua kyllä kiehtoo miksi hankitaan lapsia jos ei koeta sitä elämäntehtäväksi.
Niinpä. Aika monia huolestuttavia esimerkkejä on nähty tosielämästä, kun nuoret ihmiset ovat ottaneet lapset "elämäntehtäväksi" ja mitäs sitten, kun lähtevät kotoa?Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mitäs sitten tehdään kun lasten pitäisi itsenäistyä? Kuollaan, vai?Alkuperäinen kirjoittaja kiehtovaa:Mua kyllä kiehtoo miksi hankitaan lapsia jos ei koeta sitä elämäntehtäväksi.
Ja mä onneksi sain tämän ainokaiseksi jäävän muksuni reilusti päälle 30-kymppisenä, jolloin unelmien ammatti oli jo saavutettu ja hyvä työura käynnistynyt. Biletetty ja matkusteltu tuhdisti.Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:Tähän peesaan. Onneksi tein lapset nuorena niin ehdin tässä kotiäitinä ollessa miettiä mitä elämältä lasten lisäksi haluan.. Vähän niinkuin paussi suorittamisessa. Lapseni ovat tärkeimpiä ikinä ja se kyllä yllätti minut äidiksi tullessa täysin :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Vanhemmuus ei pilannut elämääni, mutta hidastaa muihin päämääriini pääsyä. Onneksi, edelleenkin, lapset kasvavat. En ole mikään äidillinen ihminen, mutta yrittänyt parhaani.
Kaikki ei halua bilettää eikä kaikkien uraa voi jatkaa suoraan äitiysloman jälkeen. Minua olisi hidastanut enemmän, jos olisin hankkinut "uran" ensin ja lapset sitten.Alkuperäinen kirjoittaja äiti38:Ja mä onneksi sain tämän ainokaiseksi jäävän muksuni reilusti päälle 30-kymppisenä, jolloin unelmien ammatti oli jo saavutettu ja hyvä työura käynnistynyt. Biletetty ja matkusteltu tuhdisti.
Lapsi kainalossa hyvin pystyy opiskelemaan, mutta työhulluudelle on pitänyt laittaa stoppia!!