Tänään lastensuojelun arviointikäynti, kyllä jännittää mitä sanovat!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
V
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Ap hei, kaikki hermostuu lapsiin joskus. Mutta tässä ketjussakin kun lukee sun tekstiä, pistää miettimään millä tavalla sä "hermostut" lapsiin..ei se ls-asiakkuus vaan ala, jos ei oikeasti ole painavia perusteita. Meilläkin kävi vauva-aikana ptt eikä oltu missään vaiheessa ls-asiakkaina.
Miksi kaikkien pitäisi olla tasaisen paksuja nössyköitä? Mulla on tempperamenttia ja paljon. Saatan räjähtää helposti. Mulla on tässä ketjussa täysin syytä hermostua noihin joihinkin kun tuntuvat vain toivovan meille pahaa. Ei mun siitä tarvitse lapsille suuttua vaan mä olen nyt täällä palstalla suuttunut. Parempi purkaa se näihin ääliöihin kuin lapsiin, eikö vaan?
En mä ole sanonut että kaikkien pitäisiä olla tuota..tasaisen paksuja nössyköitä :D Päinvastoin, sanoin että kaikki hermostuvat joskus. Ja et sinä näiden "ääliöiden" takia ole ls-asiakas, että siinä mielessä tuo viimeinen lause meni hieman hukkaan.
 
Miksi te hyökitte kokoajan ap:n kimppuun? Jos tässä jonkun asenteessa on vika niin teidän mollaajien, ei ap:n. Jos on normaalilukutaito niin ymmärsi heti alussa ettei ap väittänyt ls. asiakkuuden johtuvan pelkästään siivottomuudesta, mutta se oli ainut syy ptt:n käynteihin. Koittakaa nyt kyetä erottamaan nuo kaksi asiaa toisistaan vaikka ovatkin linkittyneet toisiinsa.

Ap: Voisiko ptt tarjota sulle jotain muuta apua? Hoitoapua? Juttuseuraa? Jos löytyy yksikin niin käytä ihmeessä hyväksesi, mutta jos taas ei mitään niin sitten vain sanot, ettet koe hänen avulleen enää tarvetta. Hienoa, että alkaa teillä homma luistamaan :)
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Ap hei, kaikki hermostuu lapsiin joskus. Mutta tässä ketjussakin kun lukee sun tekstiä, pistää miettimään millä tavalla sä "hermostut" lapsiin..ei se ls-asiakkuus vaan ala, jos ei oikeasti ole painavia perusteita. Meilläkin kävi vauva-aikana ptt eikä oltu missään vaiheessa ls-asiakkaina.
meidän kaupungissa kans saa perhetyöntekijän kotiinsa halutessaan eikä kyse oo lastensuojelun asiakkuudesta vaan se on ennaltaehkäisevää työtä. Perhetyöntekijän saa kotiinsa esim. jos on monta pientä lasta, vauva valvottaa ja on väsynyt, on raskaana/juuri synnyttänyt ja vauvan lisäksi muita alle kouluikäisiä lapsia, jos yhdellä lapsella lääkäri- tms käynti ja tarttee hoitajaa muille tai jos äidillä itsellään on lääkäri- tai muu asiointikäynti. Itse käytin perhetyöntekijän palveluksia silloin kun toinen lapseni oli vauva ja valvotti. Hän hoiti lapsia muutaman tunnin että sain levätä sillä aikaa. Nyt mulla loppuraskaus menossa (eilen jäin äitiyslomalle) ja oon tosi väsyny tään mahan ja alhaisen hb:n takia. Aattelin just että ens viikolle pyydän perhetyöntekijän jollekki päivää hoitamaan meidän 2,5 ja 5vuotiaita lapsia. Vois mennä niiden kanssa vaikka leikkipuistoon ja mä voisin levätä sillä aikaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
että lastensuojelu olisi tyytyväinen
Hmm.. ketä varten sä pidät kotia kunnossa? Siis LS:ää vai lapsiasi? Kuinka kauan kestää lastensuojelun motivoima asioiden kunnossa pitäminen?
Joo ei kun mä ajattelin heitellä kaikki tavarat lattialle heti kun asiakkuus päättyy. :headwall:

Nyt mä meen imuroimaan ja pesemään lattiat. Ja ihan oman perheen iloksi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi te hyökitte kokoajan ap:n kimppuun? Jos tässä jonkun asenteessa on vika niin teidän mollaajien, ei ap:n. Jos on normaalilukutaito niin ymmärsi heti alussa ettei ap väittänyt ls. asiakkuuden johtuvan pelkästään siivottomuudesta, mutta se oli ainut syy ptt:n käynteihin. Koittakaa nyt kyetä erottamaan nuo kaksi asiaa toisistaan vaikka ovatkin linkittyneet toisiinsa.

Ap: Voisiko ptt tarjota sulle jotain muuta apua? Hoitoapua? Juttuseuraa? Jos löytyy yksikin niin käytä ihmeessä hyväksesi, mutta jos taas ei mitään niin sitten vain sanot, ettet koe hänen avulleen enää tarvetta. Hienoa, että alkaa teillä homma luistamaan :)
Kiitos kun edes joku tajusi. Täällä kun saa aina vääntää rautalangasta kun ei lueta kaikkia tekstejä.

Mä en halua tähän ketään ulkopuolista kyttäämään joka viikko enkä mä halua puhua mun asioista ulkopuoliselle. Mulla on ystäviä ja sukulaisia sitä varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
eiks sit kuuluisi antaa harkinnanvaraista toimeentulotukea jos sossua noin huolettaa taloudellinen tilanne? tuskin se perhetyöntekijä sitä tilannetta korjaa, ja ymmärrän vallan hyvin että hermot on kireellä jos joka kauppareissu saa miettiä ostaako makaroonia vai tonnikalaa.

tuntuu oudolta jos sekaisuuden ja noiden syiden takia joutuu asiakkaaksi, kai mäkin sit joutaisin...hmm..
|O
Ollaan saatu sossusta apua vaatekaappeihin ja yhteen lastensänkyyn. Ne siis maksettiin kokonaan eikä ollut mitään omavastuuta. Muuten sitten saan toimeentulotukea koska tulot jää muuten miinukselle. Tilanne paranee kesällä vähän kun pääsen hetkeksi töihin.
älä välitä, mä olin toimeentulotuella koko äitiysloman, 2,5 vuotta kotona ja opiskeluajan. jos muuten ei pärjää niin pakko. ja teille jotka nyt alatte saarnaamaan niin oletteko tosiaan sitä mieltä että abortti olisi parempi? tulkaa kertomaan se tuolle 7 vuotiaalle pikku prinsessalekin
:'( raivostuttaa tollaiset tekopyhät ihmiset..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en halua tähän ketään ulkopuolista kyttäämään joka viikko enkä mä halua puhua mun asioista ulkopuoliselle. Mulla on ystäviä ja sukulaisia sitä varten.
Jos asiat on hyvin, eikä salattavaa ja peiteltävää ole, ei se haittaa, vaikka "ulkopuoliset kyttäiskin"...,Ihan vaan sillä, että tää salailun tarve haisee. Niiltä ystäviltä ja suvulta sitä perheen paskaa vasta salataankin, nimierkillä kokemusta on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi te hyökitte kokoajan ap:n kimppuun? Jos tässä jonkun asenteessa on vika niin teidän mollaajien, ei ap:n. Jos on normaalilukutaito niin ymmärsi heti alussa ettei ap väittänyt ls. asiakkuuden johtuvan pelkästään siivottomuudesta, mutta se oli ainut syy ptt:n käynteihin. Koittakaa nyt kyetä erottamaan nuo kaksi asiaa toisistaan vaikka ovatkin linkittyneet toisiinsa.

Ap: Voisiko ptt tarjota sulle jotain muuta apua? Hoitoapua? Juttuseuraa? Jos löytyy yksikin niin käytä ihmeessä hyväksesi, mutta jos taas ei mitään niin sitten vain sanot, ettet koe hänen avulleen enää tarvetta. Hienoa, että alkaa teillä homma luistamaan :)
Kiitos kun edes joku tajusi. Täällä kun saa aina vääntää rautalangasta kun ei lueta kaikkia tekstejä.

Mä en halua tähän ketään ulkopuolista kyttäämään joka viikko enkä mä halua puhua mun asioista ulkopuoliselle. Mulla on ystäviä ja sukulaisia sitä varten.
mä tiedän ton tunteen! ei muuta kuin tsemppiä! apu on aina apu jos sen saa omasta tahdosta, ei väkisin ängettynä.
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saatan räjähtää helposti.
Pelkäävätkö lapsesi sinua ja mahdollisia räjähdyksiäsi. Ehkä pelonilmapiiri on todellinen syy ilmoitukseen. Onko?
Mä luulen kans, et loppupelissä taustalla on jotain hyvin paljon vakavampaa kuin "temperamenttinen" äiti :(
Sen verran olen työvi puolesta lastensuojelulakia lukenut ja toteuttanut, että tiedän millä perusteilla ls-asiakkaaksi joutuu/pääsee.

Toivottavasti ap saa elämänsä kuntoon ja lapset hyvän ja turvallisen lapsuuden.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en halua tähän ketään ulkopuolista kyttäämään joka viikko enkä mä halua puhua mun asioista ulkopuoliselle. Mulla on ystäviä ja sukulaisia sitä varten.
Jos asiat on hyvin, eikä salattavaa ja peiteltävää ole, ei se haittaa, vaikka "ulkopuoliset kyttäiskin"...,Ihan vaan sillä, että tää salailun tarve haisee. Niiltä ystäviltä ja suvulta sitä perheen paskaa vasta salataankin, nimierkillä kokemusta on.
Mun mielestä kanssa tuntuu väkisinkin epäilyttävältä, kun puhutaan, ettei haluta ulkopuolisia "kyttäämään". Se kuulostaa siltä, ettei haluta ulkopuolisia näkemään, jos joku on vialla. Vaatiihan se toki aika paljon nöyrtymistä, että se ulkopuolinen käy kotona arvioimassa mm. kodin siisteyttä. Itsekään en alunperin tykännyt siitä että meillä kävi ptt, nyt mä en halua että se lakkaa käymästä vaikka ne meinaa siellä lastensuojelussa ettei meillä ole ptt:lle mitään tarvetta. :D
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saatan räjähtää helposti.
Pelkäävätkö lapsesi sinua ja mahdollisia räjähdyksiäsi. Ehkä pelonilmapiiri on todellinen syy ilmoitukseen. Onko?
Mä luulen kans, et loppupelissä taustalla on jotain hyvin paljon vakavampaa kuin "temperamenttinen" äiti :(
Sen verran olen työvi puolesta lastensuojelulakia lukenut ja toteuttanut, että tiedän millä perusteilla ls-asiakkaaksi joutuu/pääsee.

Toivottavasti ap saa elämänsä kuntoon ja lapset hyvän ja turvallisen lapsuuden.
No millä perusteilla? Tää asia on aina askarruttanut mua kun missään ei kerrota konkreettisesti vaan esitetään, että siinä tapauksessa että lapsen normaali kasvu ja kehitys vaarantuu. Mitä on ne tilanteet joissa se vaarantuu? varmaankin joo silloin jos vanhemmat vetää viinaa ja huumeita aamusta iltaan, mutta entä muut tilanteet?
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei se pelkkä sotkuisuus, vaan siihen johtaneet syyt. Ei ole elämänhallinta ihan lapasessa, jos kämppä pääsee lääväksi. Siksi ei välttämättä riitä, että kämppä on nyt siisti, vaan lastiksen pitää voida luottaa siihen, että koko tilanteessa (sinun vointisi ja muut olosuhteet) ovat muuttuneet pysyvästi.
Olen ihan samaa mieltä. Lasten hyvinvoinnista huolehtiminen on myös sitä, että lapsen vaatteet ovat puhtaat ja kämppä puhdas ja siisti.
 
akat taas vauhdis jos ei halua yhtä ihmistä siivoamaan kotiinsa. ei hu0h. jos muuten kerran on valmis jatkaa lastensuojelun kans yhteistyötä niin mitä hittoo se muille kuuluu mitä muuta sielä taustalla on :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
No millä perusteilla? Tää asia on aina askarruttanut mua kun missään ei kerrota konkreettisesti vaan esitetään, että siinä tapauksessa että lapsen normaali kasvu ja kehitys vaarantuu. Mitä on ne tilanteet joissa se vaarantuu? varmaankin joo silloin jos vanhemmat vetää viinaa ja huumeita aamusta iltaan, mutta entä muut tilanteet?
No esimerkiksi mun lapset on lastensuojelun asiakkaita, vaikken mä ole koskaan mitään väärää tehnyt, ja mun katsotaan kantavan kasvatusvastuun hyvin ja niin ettei lasten normaali kasvu ja kehitys mitenkään vaarannu. Ls-asiakkuus alkoi, kun asuimme vielä yhdessä heidän isänsä kanssa, joka tässä on nyt se ongelma. Itse haluan jatkaa ls-asiakkuutta, koska koen että sosiaalitoimesta on paljon apua ihan arjessakin mutta varsinkin sitten, kun ongelmia isän kanssa ilmaantuu.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
akat taas vauhdis jos ei halua yhtä ihmistä siivoamaan kotiinsa. ei hu0h. jos muuten kerran on valmis jatkaa lastensuojelun kans yhteistyötä niin mitä hittoo se muille kuuluu mitä muuta sielä taustalla on :headwall:
Ei varmaan kuulukkaan. Mutta jos tulee tekemään julkiselle keskustelupalstalle avauksen aiheesta, kannattanee varautua lisäkysymyksiin ja siihen KESKUSTELUUN aiheen tiimoilta... :headwall:
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
No millä perusteilla? Tää asia on aina askarruttanut mua kun missään ei kerrota konkreettisesti vaan esitetään, että siinä tapauksessa että lapsen normaali kasvu ja kehitys vaarantuu. Mitä on ne tilanteet joissa se vaarantuu? varmaankin joo silloin jos vanhemmat vetää viinaa ja huumeita aamusta iltaan, mutta entä muut tilanteet?
No esimerkiksi mun lapset on lastensuojelun asiakkaita, vaikken mä ole koskaan mitään väärää tehnyt, ja mun katsotaan kantavan kasvatusvastuun hyvin ja niin ettei lasten normaali kasvu ja kehitys mitenkään vaarannu. Ls-asiakkuus alkoi, kun asuimme vielä yhdessä heidän isänsä kanssa, joka tässä on nyt se ongelma. Itse haluan jatkaa ls-asiakkuutta, koska koen että sosiaalitoimesta on paljon apua ihan arjessakin mutta varsinkin sitten, kun ongelmia isän kanssa ilmaantuu.
Millaisia ne ongelmat sen isän kanssa sitten on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
akat taas vauhdis jos ei halua yhtä ihmistä siivoamaan kotiinsa. ei hu0h. jos muuten kerran on valmis jatkaa lastensuojelun kans yhteistyötä niin mitä hittoo se muille kuuluu mitä muuta sielä taustalla on :headwall:
Ei varmaan kuulukkaan. Mutta jos tulee tekemään julkiselle keskustelupalstalle avauksen aiheesta, kannattanee varautua lisäkysymyksiin ja siihen KESKUSTELUUN aiheen tiimoilta... :headwall:
missään ei lue että on pakko kertoa kaikki asiaan liittyvät taustat^^
taitaa vaan laumaa kiukuttaa kun ei ap kerro kaikkea. jos haluaa eroon "siivoojasta" on heti hirveä salaliitto taustalla. ei voi oikeesti ku nauraa

 
V
Siis miksi te kuvittelette eeä lastensuojeluasiakkaaksi AINA joutuu tai että asioiden pitäisi olla tooooodella kamalalla tolalla jos on lastensuojeluasiakas. Meillä ap sama tilanne ja tänään tulevat käymään. Minä tein ITSE meistä ilmoituksen ja itse halusin lastensuojeluasiakkaaksi, vaikka sosiaalityöntekijät katsoivat ettei olisi tarvetta.

 
V
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
akat taas vauhdis jos ei halua yhtä ihmistä siivoamaan kotiinsa. ei hu0h. jos muuten kerran on valmis jatkaa lastensuojelun kans yhteistyötä niin mitä hittoo se muille kuuluu mitä muuta sielä taustalla on :headwall:
Ei varmaan kuulukkaan. Mutta jos tulee tekemään julkiselle keskustelupalstalle avauksen aiheesta, kannattanee varautua lisäkysymyksiin ja siihen KESKUSTELUUN aiheen tiimoilta... :headwall:
missään ei lue että on pakko kertoa kaikki asiaan liittyvät taustat^^
taitaa vaan laumaa kiukuttaa kun ei ap kerro kaikkea. jos haluaa eroon "siivoojasta" on heti hirveä salaliitto taustalla. ei voi oikeesti ku nauraa
Ihan samaa katsoin että ihmisiä suututtaa kovasti, kun ap ei kerro ja uteliaita kiinnostaisi :D
 

Yhteistyössä