tänään koitti se päivä kun ollaan täysin velattomia.

"hmm"
En ymmärrä miksi suomalaiset pelkää velkaa niin. Jos esim. sijoittamalla saa parempaa tuottoa kuin mitä velan korko on niin ei ole mitään järkeä edes tavoitella velattomuutta. Itse yritän saada omaisuutta sijoittamalla eikä iso asuntolaina haittaa tippaakaan. En todellakaan maksa ylimääräisiä lyhennyksiä kun korot näin alhaalla.
 
Noooo
[QUOTE="hmm";28965147]En ymmärrä miksi suomalaiset pelkää velkaa niin. Jos esim. sijoittamalla saa parempaa tuottoa kuin mitä velan korko on niin ei ole mitään järkeä edes tavoitella velattomuutta. Itse yritän saada omaisuutta sijoittamalla eikä iso asuntolaina haittaa tippaakaan. En todellakaan maksa ylimääräisiä lyhennyksiä kun korot näin alhaalla.[/QUOTE]

En pelkää velkaa, mutta kummasti olo vaan helpottuu kun sitä ei ole. Mun tavoitteeni ei ole rikastua, vaan saavuttaa tietty elintaso millä perhe pysyy tyytyväisenä. Mutta onhan sijoittaminen fiksua varmasti ja itse olen harkinnut sitäkin pahanpäivän varalle.
 
"heh"
Miten ootte ehtineet? Paljonko oikein lyhennätte velkaa kuukaudessa jos okt helsingissä maksettu kolmikymppisenä?
Perintorahoilla maksettu. Jos ajatellaan että uusi okt helsingissä maksaa vaikkapa minimaaliset 400000 euroa (vaikka vuokratontilla). Ja lainanlyhennys on huikeat 2000 euroa kuussa, (siihen korot päälle), niin asuntolaina lyhenee vuodessa n. 50000 euroa. Eli se olisi maksettu 8 vuodessa takaisin. Eli alle kolmikymppiset olisivat ottaneet sen n. 20 vuotiaina. Kuinka moni 20-vuotias tienaa niin paljon, että kakskymppisenä olis varaa maksaa asuntolainaa 2000 euroa + korot. Varsinkin kun korot ovat alussa luokkaa 1600 euroa kuussa. Eli alussa lainanlyhennykset ovat kaikkiaan luokkaa 3600 euroa kuussa ;)

Eli sanoisin, että a) perintörahoilla b) ostamalla halpaa ja remontoimalla + myymällä kalliilla. Ja taas sama rumba alusta. Mutta saisiko tuollakaan toiminnalla tienattua 10 vuodessa 400000 euroa? Tuskin! Jos asunnon möisi esim. 2 vuoden välein ja jokaisesta asunnosta saisi 100000 euroa voittoa, niin sitten... mutta toi voitto on jo aika maksimaalinen :D
 
"Vieras"
Ja me vasta olemme näin vajaa kolmikymppisenä siirtymässä kunnon velkataakan alle.
No, jos ei asuntolaina niin sitten vuokra, aina se on jotain maksettava kuitenkin. Paitsi sitten velattomana.. Onnea teille! :)
 

Yhteistyössä