Tämän se nautintoaineiden poisjättäminen teki?

Eli kaksi viikkoa sitten luovuin kahvista. Ja viime perjantaina tupakasta. Nyt on aineenvaihdunta tyssännyt totaalisesti. Kuin joka paikka olis pumpattu ilmaa täyteen. Nahat tursuili tänään avokkaista, kun kintut ei enää mahtunu kenkään.

Kait nää on oireita jotka ajan kanssa helpottaa. Tottuihan elimistö vuosia noihin "myrkkyihin", ja kahvi oli lopuksi mulle sitä myrkkyä mikä ei enää sopinut.

No lisää vettä ja liikuntaa, ja jotain diureetteja, kahvissahan sitä oli riittävästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Saanko kysyä, miksi jätit kahvin pois?
Itsekin sitä olen useasti harkinnut, kuppi päivässä silti menee, en ole aamukahvista pystynyt luopumaan.

Tuli jatkuvasti aamuisin sydämentykytyksiä, ja lopuksi yhdistin sen siihen kahviin. Ja kupposen juotuani alkoi se käsien tärinä. Ja tuli sellainen levoton ja epätodellinen olo. Ja paljon paljon muuta. Olihan sen pois jättäminen vaikeaa, ja muutamana päivänä kärsinkin valtavista päänsäryistä, joka ei edes päänsärkytableteilla rauhoittunut. Ja googletin kahvista aika paljon asiaa, ja luettuani olin taas hieman tyhmempi, mutta viisain päätökseni silti pitkiin aikoihin
:D
 
Oletko ottanut jonkun kahvin tilalle? Mulle tulee myös sydämentykytyksiä ja hikoiluttaa jne. Mutta sitten taas tee ei jostain syystä sovi mulle, eli oksennan teet, oli se sitten mitä merkkiä tahansa. Eli en tiedä mitä alkaisin sitten juomaan kahvin tilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Oletko ottanut jonkun kahvin tilalle? Mulle tulee myös sydämentykytyksiä ja hikoiluttaa jne. Mutta sitten taas tee ei jostain syystä sovi mulle, eli oksennan teet, oli se sitten mitä merkkiä tahansa. Eli en tiedä mitä alkaisin sitten juomaan kahvin tilalla.
Ootko kokeillu rooibos-teetä, kun sehän ei varsinaisesti teetä olekaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Oletko ottanut jonkun kahvin tilalle? Mulle tulee myös sydämentykytyksiä ja hikoiluttaa jne. Mutta sitten taas tee ei jostain syystä sovi mulle, eli oksennan teet, oli se sitten mitä merkkiä tahansa. Eli en tiedä mitä alkaisin sitten juomaan kahvin tilalla.


Mä join muutaman päivän mustaa teetä. Ja sitten satunnaisesti tuota batteryä, koska siinä on aika reippaasti kofeiinia. Nyt sitten en varsinaisesti ota muuta tilalle, ja se piristävä vaikutus siinä kahvissakin oli vain lumetta, eli ei piristänyt tmv. mua. Nyt menen päivä kerrallaan ja koetan tottua kahvittomaan elämään. Ihan vasta aikuisiällä kun opettelin sitä juomaan, ja viimiset kolme vuotta juonut ja välillä ollut taukojakin. Mutta kun pakko se on uskoa, että ei sovi, ja oireettomampaakin ollut lopettamisen jälkeen. Muuta haittaa nyt ei ole, kuin että aineenvaihdunta jämähti.
 

Yhteistyössä