Tämäkö muka sairasta? Kaunistahan tämä on, katsokaa vaikka kuvaa :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Eikö kalsium ja d-vitamiini ole tärkeää, samoin rauta? Liha ja lehmänmaitotuotteet eivät ole välttämättömiä.
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Nyt on pakko mennä nukkumaan - eiku mä taidan jo nähdä unta :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Mutta, on ookoo jättää lapsi vaille lihaa jota hän tarvitsee, ilman maitoa jota hän tarvitsee, ilman juustoja, ja jogurtteja joita hän tarvitsisi luuston kehitykseen kasvuvaiheessa?

Ja kenen mielestä sulla sitten on kaikki kotona? :eek:
Eikö kalsium ja d-vitamiini ole tärkeää, samoin rauta? Liha ja lehmänmaitotuotteet eivät ole välttämättömiä.
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Luuletko sä tosiaan, ettei kalsiumia saa kuin maitotuotteista ja pilleristä? Apuva :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä muuten jostain luin (helkkari etten muista mistä), että lapsi vierottaa itsensä rinnalta noin kolmen ja neljän ikävuoden välillä. Jos (ja ilmeisesti kun) näin on, siis onnistuneessa imetyksessä, niin miten voi olla luonnollisempaa vierottaa itse lapsi pois rinnalta (paljon) aiemmin?
keskimäärin? Meillä vieroitti vuoden ikäinen, ei herännyt enää öisin syömään pikkuhiljaa 7kk iästä eteenpäin joten multa alko maitokin vähenemään ihan reippaasti. Päivisin hän vielä vähän söi jonkusen kuukauden, lähinnä kaksi kertaa ja kiire oli pois. Mulla ei mulla riittänyt hänen haluamallaan tahdilla maito. joten kyllä mä katsoin imettäneeni niin pitkään kun lapsi oli valmis.
Ja ihan samaa ilmiö on monella muullakin, vauva voi itsekin vieroittaa itsensä rinnalta saadessaan muuta ravintoa. Luonnotonta sekin on pitkittää imetystä vaikka se ei suju vauvan puolelta, hakemalla hakea sen imetyksen ehtymättömyyteen keinoja vaikka näyttää kaikinpuolin siltä, että vauva raivoaa tissillä ja saa nälkänsä lähtemään ruoalla. Mä olen joskus ajatellut, että se vauvan rintaruokinnan vaikeuskin on ihan sitä luonnollisuutta mitä taas sekin, että toisilla se on helppoa ja toiset lapset tykkää siitä pitkään:) Kuitenkin kun ihmisen keho alkaa olemaan vastaanottavainen jo muullekin ravinnolle muutaman kuukauden vanhana ja se on tietysti osittain hengissäsäilymisen ehto, että syö jotakin. Se on kuitenkin näistä luonnonlaeista se tärkein, että lapsella on näläntunne ja hän haluaa ruokaa. Lapselle tarjotaan ruokaa. Yksi imetys on siinä osassa luontoa yksi itikan paska itämeressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Mutta, on ookoo jättää lapsi vaille lihaa jota hän tarvitsee, ilman maitoa jota hän tarvitsee, ilman juustoja, ja jogurtteja joita hän tarvitsisi luuston kehitykseen kasvuvaiheessa?

Ja kenen mielestä sulla sitten on kaikki kotona? :eek:
Eikö kalsium ja d-vitamiini ole tärkeää, samoin rauta? Liha ja lehmänmaitotuotteet eivät ole välttämättömiä.
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Luuletko sä tosiaan, ettei kalsiumia saa kuin maitotuotteista ja pilleristä? Apuva :D
Saa saa, mutta eriasia on jaksaako alle 3 vuotias vetää näitä korvaavia aterioita sellasen määrän että tarve täyttyy?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä muuten jostain luin (helkkari etten muista mistä), että lapsi vierottaa itsensä rinnalta noin kolmen ja neljän ikävuoden välillä. Jos (ja ilmeisesti kun) näin on, siis onnistuneessa imetyksessä, niin miten voi olla luonnollisempaa vierottaa itse lapsi pois rinnalta (paljon) aiemmin?
keskimäärin? Meillä vieroitti vuoden ikäinen, ei herännyt enää öisin syömään pikkuhiljaa 7kk iästä eteenpäin joten multa alko maitokin vähenemään ihan reippaasti. Päivisin hän vielä vähän söi jonkusen kuukauden, lähinnä kaksi kertaa ja kiire oli pois. Mulla ei mulla riittänyt hänen haluamallaan tahdilla maito. joten kyllä mä katsoin imettäneeni niin pitkään kun lapsi oli valmis.

Ehkä se oli niin, että jos imetys jatkuu pidempään lapsen tahdosta, niin äidin kuitenkin se luonnollinen vierottautuminen tapahtuu tuossa kolmen neljän vuoden iässä.

Äh, ei olis kantsinut ees kirjoittaa koko aiheesta kun en tosiaan muista että mistä luin :ashamed: . Mä vaan juttelin tästä asiasta sille tuntemalleni taaperoimettäjälle kun hän mietti että mahtaakohan isompi tissitakiainen koskaan tahtoa luopua tissistä :).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Mutta, on ookoo jättää lapsi vaille lihaa jota hän tarvitsee, ilman maitoa jota hän tarvitsee, ilman juustoja, ja jogurtteja joita hän tarvitsisi luuston kehitykseen kasvuvaiheessa?

Ja kenen mielestä sulla sitten on kaikki kotona? :eek:
Eikö kalsium ja d-vitamiini ole tärkeää, samoin rauta? Liha ja lehmänmaitotuotteet eivät ole välttämättömiä.
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Luuletko sä tosiaan, ettei kalsiumia saa kuin maitotuotteista ja pilleristä? Apuva :D
Saa saa, mutta eriasia on jaksaako alle 3 vuotias vetää näitä korvaavia aterioita sellasen määrän että tarve täyttyy?
Pieni lapsi ei tarvitse niin paljon kalsiumia kuin vanhempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä muuten kuulun just siihen sakkiin, joka kaikesta ponnistelustaan huolimatta epäonnistui imetyksessään. Meillä tuo nuorempi oli vasta viiden kuukauden ikäinen kun luovutin. Poika täytti sunnuntaina 2 vuotta ja viimeksi tänään surullisena mietin että kumpa voisin imettää. En ole siis edelleenkään sinut epäonnistumiseni kanssa ja todellakin olisin tahtonut imettää.

Eli toisin kuin yleistetään, myös lyhyen imetyksen kokenut voi olla taaperoimetyksen puolella. Mä en tosiaan edelleenkään näe mitään pahaa imettämisessä ja mun mielestä ap:n kuva on kaunis. Mitä tuohon kuvan laittamiseen tulee, niin aivan mahtava juttu että laitoit. Olit rohkea ja sait keskustelua aikaiseksi. Hienoa ap :flower: :flower:
Mietiskelin tätä tuossa pyykkejä laittaessani... mulla ei ole mitään itse taaperoimetystä vastaan, En tosin ymmärrä, mihin sitä tarvitaan, mutta samapa se mulle - jokainen toimii parhaaksi katsomallaan tavalla kulloisissakin olosuhteissa.

Mutta se, mikä saa mun niskavillat nousemaan pystyyn, ja miksi olen tässäkin ketjussa esiintynyt liiankin ärhäkästi on korvikkeella lapsensa ruokkineiden äitien syyllistäminen ja oman aseman esiintuominen, joskus jopa sen sädekehän kiillottaminen. Niin kuin joku sanoi, kukaan ei laita tänne kaksivuotiaasta kuvaa syömässä perunaa - miksi sitten laittaa kuvan imemässä rintaa. Minä en kerta kaikkiaan käsitä, mitä tällä taaperoimetyspropagandalla haetaan. Minulle se näyttäytyy oman itsen (äidin) esiintuomisena - ja samalla, pakko myöntää, niiden syyllistämisenä, jotka eivät ole voineet imettää yhtä pitkään.

Turkilmas hyvä, jos näitä syyllistäjiä ei olisi, sinäkin olisit jo unohtanut "epäonnistuneen" imetyksesi ja rutistaisit Peikkistä vailla moisia fiiiliksiä. Meihin on liian syvään iskostettu ainoa oikea tapa olla hyvä äiti. Kaavasta poikkeaminen saa kilteiksi ja tunnollisiksi kasvatetuissa naisissa aikaan ihan turhia syyllisyydentunteita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Onko tää typeryys ja tietämättömyys enää edes todellista? :eek:

Jos imettää vain satunnaisesti niin äidinmaidossa ei oo ravintoarvoa, jos ei syö lihaa tai käytä maitotuotteita niin pitää ottaa kalsium yms purkista. Mitähän seuraavaksi? :LOL: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Vastaikäänhän julkistettiin tutkimus jossa kerrottiin että maito nimenomaan edisti painonhallintaa. Mikäs se epäterveellinen osa sit olikaan?

Annahan kun mä nyt ynnään...eli,

on ookoo olla lesbosuhteessa, on ookoo viedä lapsi pridekulkueeseen pommitettavaksi, on ookoo imettää isoa lasta, lapselta ei voi kieltää rintamaitoa.

Mutta, on ookoo jättää lapsi vaille lihaa jota hän tarvitsee, ilman maitoa jota hän tarvitsee, ilman juustoja, ja jogurtteja joita hän tarvitsisi luuston kehitykseen kasvuvaiheessa?

Ja kenen mielestä sulla sitten on kaikki kotona? :eek:
Kuka sanoo, että lapsi tarvii lihaa tai maitoa? Miksi ihmeessä hän tarvitsisi lehmänmaitoa ku mulla on ihan ihmisen maitoa tarjolla, ei tarvii korvikkeita...?

<ja eikös tutkimuksessa todettu, että rasvattomat maitotuotteet edistivät painonhallintaa vs rasvalliset? Juustohan on yks pahimpia, suomessa sentään tiedetään sen olevan epäterveellistä, monessa maassa sitäkin markkinoidaan terveysruokana. Missään en ole nähnyt, että vegaanit olisivat muuta väestöä lihavempia.

Pridekulkueessa ei ole mitään lapselle haitallista eikä terve ja tasapainoinen parisuhde ole lapselle ongelma. Justhan tutkimuksessa todettiin lesboparien lasten olevan heteroperheiden lapsia sosiaalisempia ja menestyvämpiä ;)

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Sanoo hän, jonka oma lapsi oli kadoksissa tuntikausia eikä mitään havaintoa missä oli...
Joo, mun lapsi on 7v ja siitä kyllä pidetään huoli, vaikka nyt yrittikin taannoin ottaa liikaa vapauksia ittelleen.
Eri asia kun taapero saa huolehtia itsestään koska äiti on joku luomu-guru olevinaan.
Paskomiset ja nukkumiset täysin lapsen omassa päätöksessä..näin oli vuosi sitten kun se muksu oli jotain 1v.. Mitä lie nyt, en uskalla edes ajatella.
:/

Ja sitten kehtaa täällä vielä julistaa.. Menee kyllä yli hilseen ja lujaa, miten on pokkaa.
 
ap
Mua naurattaa nämä kommentit siitä, että olis pitänyt painella vessaan tai naistenhuoneeseen imettämään. Oliskin ollut ihan helvetin helppo homma keskeltä Turun Linnaa lähtee painelemaan etsimään jotain huussia plus, että oltiin maksettu siitä opaskierroksesta, joka olis taatusti loppunut sillä välin, kun me istutaan vessassa. :D Joo ei tosiaan. En itsekään syö pöntön äärellä eikä lapsenikaan tarvitse syödä. Ne joita häiritsee imetykseni niin ovat ihan vapaita, vaikka siirtämään postinjakelunsakin paskahuussiin. :D

Mutta miten pitkän ketjun ajattelitte tehdä tästä?

Ai niin ja sekin kiinnostaa, että keneksi Lunatic luulee minua? Ja jos tosiaan tunnetaan niin ois kiva tietää niin älyän jatkossa imettää usein jossain lähettyvillä. Olis aika herkkua jossain lastenvaatekutsuilla vaikkapa, kun tietäis kuka kyseinen henkilö on. :D

Mutta ootte te vastatustajat ihania. Teidän takiaKIN tätä kannattaa jo jatkaa. Riittää teillä sitten päiviteltävää jatkossakin. :D

Ja kun joku kommentoi, että olisipa ollut paikalla näkemässä niin olis taatusti tullut sanomaan jotain. Niinpä! Olisitpa ollut! Olis niin hienoa, kun joku tulis joskus päinnäköä sanomaan niin voisin itsekin sitten sanoa takaisin. Mutta ei... ettehän te vaan pysty siihen.

Niin ja sekin vielä, että sivukaupalla ensin porukka puhuu insestistä ja muusta tässä yhteydessä ja kun ninatt mainitsee, että samantien vois kieltää mieheltäkin seksin, kun läheisyyttä saa muutenkin niin hän oli sairas kun rinnasti seksin ja imetyksen keskenään. :D :D Voiko enää paljon tekopyhempää olla. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin kuin joku sanoi, kukaan ei laita tänne kaksivuotiaasta kuvaa syömässä perunaa - miksi sitten laittaa kuvan imemässä rintaa. Minä en kerta kaikkiaan käsitä, mitä tällä taaperoimetyspropagandalla haetaan. Minulle se näyttäytyy oman itsen (äidin) esiintuomisena - ja samalla, pakko myöntää, niiden syyllistämisenä, jotka eivät ole voineet imettää yhtä pitkään.
Miksi sä laitat usein kuvia pojastasi, hänen leikeistään ja piirustuksistaan esim.?

Ihan normaaliahan se on, että lapsi leikkii ja piirtää. Sädekehääkö havittelet, haluat tuoda itseäsi esiin? Miten imetyskuva eroaa kaikista muista kuvista?

Jos sinä syyllistyt siitä, että joku laittaa imetyskuvan tai sanoo olevansa iloinen siitä että pystyi imettämään pitkään, niin olisikohan vika sinussa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
. Minä en kerta kaikkiaan käsitä, mitä tällä taaperoimetyspropagandalla haetaan. Minulle se näyttäytyy oman itsen (äidin) esiintuomisena - ja samalla, pakko myöntää, niiden syyllistämisenä, jotka eivät ole voineet imettää yhtä pitkään.
Keskustelua? Sitä, että te vauhkoonnutte ja tulee pitkä ketju? Mutta tuo syyllistäminen on kyllä vain ja ainoastaan teidän omassa päässänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Onko tää typeryys ja tietämättömyys enää edes todellista? :eek:

Jos imettää vain satunnaisesti niin äidinmaidossa ei oo ravintoarvoa, jos ei syö lihaa tai käytä maitotuotteita niin pitää ottaa kalsium yms purkista. Mitähän seuraavaksi? :LOL: :headwall:
Joo siis d-vitamiiniahan on ihan luonnollisesti lehmänmaidossa, se on se luonnollinen tapa saada sitä :xmas:

Siis yritä nyt pysyä asiallisena ku tämmösiä tulee :LOL: Onneks en oo ainoa, Kowalski, pelastit mun kasvot täysin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Nämähän kaikki saa kätevästi purkista, se se vasta onkin terveellistä :whistle: Ja proteiinitkin lihaksia varten löytyy muuten lisäravinne hyllyltä. Saakohan niitä antaa 2,5 vuotiaalle? :xmas:
Onko tää typeryys ja tietämättömyys enää edes todellista? :eek:

Jos imettää vain satunnaisesti niin äidinmaidossa ei oo ravintoarvoa, jos ei syö lihaa tai käytä maitotuotteita niin pitää ottaa kalsium yms purkista. Mitähän seuraavaksi? :LOL: :headwall:
No tiedätkö mitkä määrät pitää vetää pähkinää seesaminsiemeniä, manteleita, jne että määrä vastaa kasvavan lapsen luuston tarpeita?
Melkoset määrät saa salaattia vetää että saa sen minkä saisi monipuolisesta ruokavaliosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Sanoo hän, jonka oma lapsi oli kadoksissa tuntikausia eikä mitään havaintoa missä oli...
Joo, mun lapsi on 7v ja siitä kyllä pidetään huoli, vaikka nyt yrittikin taannoin ottaa liikaa vapauksia ittelleen.
Tuntikausia kadoksissa ja pidetään huoli? Ei oikein siltä kuulosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No tiedätkö mitkä määrät pitää vetää pähkinää seesaminsiemeniä, manteleita, jne että määrä vastaa kasvavan lapsen luuston tarpeita?
Melkoset määrät saa salaattia vetää että saa sen minkä saisi monipuolisesta ruokavaliosta.
Kai siitä äidinmaidostakin jotain tulee.

Ja siitä, että NinaTT:n lapsen ruokavalio on erittäin monipuolinen, olen oikeastaan 100% varma.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No tiedätkö mitkä määrät pitää vetää pähkinää seesaminsiemeniä, manteleita, jne että määrä vastaa kasvavan lapsen luuston tarpeita?
Melkoset määrät saa salaattia vetää että saa sen minkä saisi monipuolisesta ruokavaliosta.
Tiedätkö sinä? ;)
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Joo mun mielestä lapsi kannattaa opettaa tekemään tarpeensä sinne minne kuuluu. Toivottavasti asut jossain tosi korvessa ok-talossa.. Itse en ainakaan halua ihmisten paskoja taloyhtiön pihaan.

Oikea fiksuuden multihuipentuma.
Ja jokos se lapses on taas sammunut johonkin nurkaan, kun ei lasta saa edes nukkumaan pakottaa.. helvetti tommosia pimeitä.. sossuun pitäs jonkun pirauttaa. Ties missä paskoissa se lapsi siel nytkin vaappuu.
Sanoo hän, jonka oma lapsi oli kadoksissa tuntikausia eikä mitään havaintoa missä oli...
:O
 
Nätti kuva. Ihmetyttää vaan miten joitakin voi kaivella noin paljon toisten imettäminen :LOL: Hitto muuten, meillä sitä muuten pervoja vasta ollaankin, kun "lopetin" imettämisen lapsen ollessa 7kk, ja monta kuukautta menikin etten imettäny ollenkaan, mutta saunassa ollessa aina maito nousee edelleen, niin jätkä alkoi joskus 1½v iässä pyytää ite saunareissuilla tissimaitoa, niin sitä sit nautitaan saunajuomana edelleen, vaikken muuten imetäkkkään :LOL: ;) Laiskana ei tarvii roudata lapselle saunajuomia taloyhtiön saunaan mukaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Vastaikäänhän julkistettiin tutkimus jossa kerrottiin että maito nimenomaan edisti painonhallintaa. Mikäs se epäterveellinen osa sit olikaan?

Annahan kun mä nyt ynnään...eli,

on ookoo olla lesbosuhteessa, on ookoo viedä lapsi pridekulkueeseen pommitettavaksi, on ookoo imettää isoa lasta, lapselta ei voi kieltää rintamaitoa.

Mutta, on ookoo jättää lapsi vaille lihaa jota hän tarvitsee, ilman maitoa jota hän tarvitsee, ilman juustoja, ja jogurtteja joita hän tarvitsisi luuston kehitykseen kasvuvaiheessa?

Ja kenen mielestä sulla sitten on kaikki kotona? :eek:
Kuka sanoo, että lapsi tarvii lihaa tai maitoa? Miksi ihmeessä hän tarvitsisi lehmänmaitoa ku mulla on ihan ihmisen maitoa tarjolla, ei tarvii korvikkeita...?

<ja eikös tutkimuksessa todettu, että rasvattomat maitotuotteet edistivät painonhallintaa vs rasvalliset? Juustohan on yks pahimpia, suomessa sentään tiedetään sen olevan epäterveellistä, monessa maassa sitäkin markkinoidaan terveysruokana. Missään en ole nähnyt, että vegaanit olisivat muuta väestöä lihavempia.

Pridekulkueessa ei ole mitään lapselle haitallista eikä terve ja tasapainoinen parisuhde ole lapselle ongelma. Justhan tutkimuksessa todettiin lesboparien lasten olevan heteroperheiden lapsia sosiaalisempia ja menestyvämpiä ;)
Meinaatko imettää vielä 6 vuotiasta kasvavaa lasta? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Niin kuin joku sanoi, kukaan ei laita tänne kaksivuotiaasta kuvaa syömässä perunaa - miksi sitten laittaa kuvan imemässä rintaa. Minä en kerta kaikkiaan käsitä, mitä tällä taaperoimetyspropagandalla haetaan. Minulle se näyttäytyy oman itsen (äidin) esiintuomisena - ja samalla, pakko myöntää, niiden syyllistämisenä, jotka eivät ole voineet imettää yhtä pitkään.
Miksi sä laitat usein kuvia pojastasi, hänen leikeistään ja piirustuksistaan esim.?

Ihan normaaliahan se on, että lapsi leikkii ja piirtää. Sädekehääkö havittelet, haluat tuoda itseäsi esiin? Miten imetyskuva eroaa kaikista muista kuvista?

Jos sinä syyllistyt siitä, että joku laittaa imetyskuvan tai sanoo olevansa iloinen siitä että pystyi imettämään pitkään, niin olisikohan vika sinussa?
Ootko sä oikeasti noin dille ettet tajua vai riitaako haastat? Mä en usko, enkä sitä yöten jaksa jauhaa, kun ihan varmasti kaikki tietää, mikä ero näillä on.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Sanoo hän, jonka oma lapsi oli kadoksissa tuntikausia eikä mitään havaintoa missä oli...
Joo, mun lapsi on 7v ja siitä kyllä pidetään huoli, vaikka nyt yrittikin taannoin ottaa liikaa vapauksia ittelleen.
Eri asia kun taapero saa huolehtia itsestään koska äiti on joku luomu-guru olevinaan.
Paskomiset ja nukkumiset täysin lapsen omassa päätöksessä..näin oli vuosi sitten kun se muksu oli jotain 1v.. Mitä lie nyt, en uskalla edes ajatella.
:/

Ja sitten kehtaa täällä vielä julistaa.. Menee kyllä yli hilseen ja lujaa, miten on pokkaa.
Kai mun lapseni sitten vaa on paljon fiksumpi ku sun, Luna, ku ei oo tarvinnu pakottaa nukkumaan tai mitään sellasta. Johtunee ylivertaisista geeneistä. Like mother, like daughter ;)

Kerro mikä siinä on niin pelottavaa, että lapsi meni täysin omasta tahdostaan tänä iltana nukkumaan? Miksi mun olisi pitänyt työntää vastahakoista lasta sänkyyn klo 20:30 kun klo 21 hän halusi itse nukkumaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No tiedätkö mitkä määrät pitää vetää pähkinää seesaminsiemeniä, manteleita, jne että määrä vastaa kasvavan lapsen luuston tarpeita?
Melkoset määrät saa salaattia vetää että saa sen minkä saisi monipuolisesta ruokavaliosta.
Kai siitä äidinmaidostakin jotain tulee.

Ja siitä, että NinaTT:n lapsen ruokavalio on erittäin monipuolinen, olen oikeastaan 100% varma.
Kysymyshän on siitä meinaako nina imettää lasta siihen asti että hänen kasvunsa pysähtyy varmistaakseen tarpelliset ravintoaineet?
 

Yhteistyössä