Tämäkö curling-vanhemmuutta vai mitä?

  • Viestiketjun aloittaja hämmästynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti
yks
Mua huvittaa mun kymmenen vuotta vanhempi sisko, joka esikoisensa ollessa pieni, osti aina kauppareissulla jotain namia tai muuta kivaa ettei vain lapsi saa raivaria. En oikein ymmärtänyt että miks sen lapsen piti aina saada kaupasta jotain mukaansa. Sisko on sellainen joka ei osaa näyttää tunteitaan ja kai sitä pelotti joku lapsen raivokohtauksen käsitteleminen kun vieraat ihmiset näkee. Tää nykyään aikuinen poika on kyllä saanut materiaalia mielin määrin, mutta musta tuntuu että tunnepuoli on jääny köyhäks :/ 1-vuotiaana poikaparka hakkas päätään lattiaan ikäänkuin itseään rangaistakseen.

Ei uhmaa ja raivokohtauksia kannata pelätä, harvemmin siinä kukaan pahasti katsoo ja mitä väliä jos katsoo. Jutella voi nätistikin lapselle mutta silti voi pitää sen kurin.
 
Mieki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
[quote="kolmen

On on,mutten käsitä mikä siinä nyt niin kamalaa että lapsi kiukkuaa.
En minäkään käsitä!!
Jospa sitä kiukkuamista on elämässä jo ihan tarpeeksi, ilman että sitä oikein hakemalla haetaaan jokaisesta tilanteesta? Mitä pahaa siinä on, jos jonkun kerran onnistuu välttämään sen hirveän itkupotkuraivarin?

Tuskinpa se lapsi joka käänteessä kiukkuaa.
Eikä siinä mitään pahaa ole jos sen pystyy välttämään.Mutta ei tuossa varmaan mitään hakemalla haettu,eikä viitattu joka käänteeseen (ap:n kirjoitukseen viitaten)
Ap ei voi mitenkään tietää millaista tämän ko. äidin ja lapsen elämä muuten on. Eikä kukaan meistä palstalaisistakaan. Annetaan jokaisen toimia omalla tavallaan, sillä jokainen tietää itse parhaiten miten juuri tietyssä tilanteessa kannattaa oman lapsen kanssa toimia.

Ei mutta sepä se, kun kaikki ei todellakaan tiedä miten lasten kanssa tietyissä tilanteissa toimia! Eikä se tarkota etteivätkö yrittäisi tai rakastaisi, vaan kun kaikilla ei ole kokemusta eikä sitä ns. maalaisjärkeä lapsen kasvatuksessa. Joillekin voi olla tosi tiukkaa pahoittaa lasten mieltä vaikka kuinka toitotettais että se on lapselle hyväksi.

 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
1-vuotiaana poikaparka hakkas päätään lattiaan ikäänkuin itseään rangaistakseen.
Tätä tekevät kyllä aika useat lapset, oli sitten hemmoteltuja tai ei.
Näin on. Yks mun sukulaisen keskimmäinen lapsi teki tuota. Ei 1v osaa vielä itseään "rangaista".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
1-vuotiaana poikaparka hakkas päätään lattiaan ikäänkuin itseään rangaistakseen.
Tätä tekevät kyllä aika useat lapset, oli sitten hemmoteltuja tai ei.
Meilläkin 2v kuopus keksi jostain että voi hakata päätä lattiaan jos on lattialla pitkällään huutamassa (kun ei ole saanut haluamaansa tai on muuten vain loukkaantunut kun on kielletty tekemästä jotain).
 
huokaus
Ei ole helppoa olla äiti. Jos huutaa pää punaisena ja kiskoo lasta korvasta, soitetaan lastensuojeluun. Jos yrittää nätisti houkutella, haukutaan palstalla. Väärässä olet joka tapauksessa.
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
1-vuotiaana poikaparka hakkas päätään lattiaan ikäänkuin itseään rangaistakseen.
Tätä tekevät kyllä aika useat lapset, oli sitten hemmoteltuja tai ei.
No tuo pään hakkaaminen lattiaan ei liity hemmotteluun. Lasta kohdeltiin aika tylysti välillä ja varsinkaan sen kiukkua ei millään tavalla ymmärretty. En edes muista äitinsä hellitelleen häntä. Sitten kuitenkin materiaa riitti.
Lähinnä tuntui että pojalla oli paha olla, ei tuo pään lattiaan hakkaaminen kauhean kivalta näyttänyt ja ketään aikuista ei paikalla lohduttamassa :(
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja jassoo:
minä oisin kyllä karjassu sille pennulle et sassiin ylös sieltä ja vaatteet päälle, tai lennät niska perse otteella autoon.
Näin ei palstan mukaan saa tehdä :xmas: vaan pitää pysyä R-A-U-H-A-L-L-I-S-E-N-A tilanteessa kuin tilanteessa :D näin olen kuullut :whistle:
 
äiti neljälle
Jokainen toimii lastensa kanssa kuten parhaaksi näkee.. Ainakin ihmisten ilmoilla joskus voipi ajatella myös muita eikä aloittaa sitä huutokonserttia kun paikalla muitakin ihmisiä. Joskus tosin pakko mutta hyvin usein ei ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Ei ole helppoa olla äiti. Jos huutaa pää punaisena ja kiskoo lasta korvasta, soitetaan lastensuojeluun. Jos yrittää nätisti houkutella, haukutaan palstalla. Väärässä olet joka tapauksessa.
Miksi aina verrataan tapoja äärimmäisyydestä toiseen?
Eiköhän noiden tapojen välillä kulje jonkinlainen kultainen keskitie ja tilanteen mukaan mennään lähempänä toista ääripäätä, menemättä kuitenkaan järkevyydestä kokonaan "rajan yli".
Eli joskus pehmeämmin ja joskus napakammin, mutta antamatta tilanteen päätösvaltaa kokonaan pienelle lapselle (joka ei kykene sellaisiin päätöksiin, tai hämmentyy niin suurten päätösten vastuusta).
Lapselta olisi voinut kysyä "haluatko yrittää pukea itse vai autanko minä?" mutta pääpointti on kuitenkin se että puetaan, ei ole sellaista valintamahdollisuutta kuin että ei pueta ollenkaan.
Varsinkin kun paikalla on henkilö joka haluaa päästä lähtemään + lukitsemaan paikat ja vain odottaa sitä että tila tyhjenisi.
Siinä ajassa kuin useampi muu lapsi puettiin ja ihmiset poistuivat tiloista kokonaan, niin yhden lapsen pukemista ei päästy edes aloittamaan. Koska lapsi ei halunnut lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Ei ole helppoa olla äiti. Jos huutaa pää punaisena ja kiskoo lasta korvasta, soitetaan lastensuojeluun. Jos yrittää nätisti houkutella, haukutaan palstalla. Väärässä olet joka tapauksessa.
Miksi aina verrataan tapoja äärimmäisyydestä toiseen?
Eiköhän noiden tapojen välillä kulje jonkinlainen kultainen keskitie ja tilanteen mukaan mennään lähempänä toista ääripäätä, menemättä kuitenkaan järkevyydestä kokonaan "rajan yli".
Eli joskus pehmeämmin ja joskus napakammin, mutta antamatta tilanteen päätösvaltaa kokonaan pienelle lapselle (joka ei kykene sellaisiin päätöksiin, tai hämmentyy niin suurten päätösten vastuusta).
Lapselta olisi voinut kysyä "haluatko yrittää pukea itse vai autanko minä?" mutta pääpointti on kuitenkin se että puetaan, ei ole sellaista valintamahdollisuutta kuin että ei pueta ollenkaan.
Varsinkin kun paikalla on henkilö joka haluaa päästä lähtemään + lukitsemaan paikat ja vain odottaa sitä että tila tyhjenisi.
Siinä ajassa kuin useampi muu lapsi puettiin ja ihmiset poistuivat tiloista kokonaan, niin yhden lapsen pukemista ei päästy edes aloittamaan. Koska lapsi ei halunnut lähteä.
Tuossa tuo toinen asia mitä voisi ajatella vaikka miten yrittäisi vältellä huutoa.Siis työntekijä on lähdössä kotiin jne,ei pääse kun äiti ei lastaan saa ulos.
 

Yhteistyössä