Tämä uutinen lisää vaan enemmän mun mielipidettä siitä, että en laita lasta päiväkotiin ikinä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070211977311_uu.shtml

Aika uskomatonta. Ja kaikki nuo mitä uutiset mitkä tuntuu koko ajan lisäntyvän noista päiväkodeista.. en oo hirveesti kyllä kuullu mitää positiivista päiväkodeista. :kieh:

mie
noh, eihän ne iltapäivälehtiin kirjoitakaan että taas mennyt hoitopäivä hyvin ja vanhemmat olleet erityisen tyytyväisiä. kun ajattelee sitä määrää lapsia jotka hoidossa niin vähänhän noita ylilyöntejä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vappunaamari1:

Aika uskomatonta. Ja kaikki nuo mitä uutiset mitkä tuntuu koko ajan lisäntyvän noista päiväkodeista.. en oo hirveesti kyllä kuullu mitää positiivista päiväkodeista. :kieh:
no täs on sulle positiivista!

meillä tyttö on ollu 3v päiväkodissa. Meillä on ihanat hoitajat ollu aina ja ilolla on tyttö mennyt päiväkotiin.

No harvemminhan sitä positiivista mihinkään iltapäivälehtien lööppeihin pääsee... :whistle:

Ihan nyt ton takia en nyt jättäis tarhaan laittamatta jos tarve tulee. Tarha on paljon yksinkertaisempi paikka kuin pph, kun kyse tulee lomista tai sairastumisesta.

hmm
Mun mielipide, että vaan kunnolla koulutetut töihin päiväkotiin. Ei siis riitä pelkkä lähihoitajan tutkinto, vaan lisää opiskelua lapsiin liittyen! On varmasti tarpeeksi hyviä työntekijöitä päiväkoteihin, sitten nää huonot vaan johonkin toisen työhön/ alan vaihtoon. Eli potkut vaan tollasille.

huh
iltapäivälehtien mukaan kouluissa ammutaan => kotikoulu.
taksikuskit raiskaavat => oma auto
autoilla tulee kolareita => pysytään himassa
ruoasta voi tulla syöpä tai ainakin ruokamyrkytys => ei syödä

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
tuolla logiikalla voi sitten skipata juhannuksen, etelänmatkat, vilkkaat moottoritiet yms. kun jatkuvastihan jossakin on joku onnettomuus.
No eipä nuo uutisetkaan tee sitä pelkästään, että en halua lasta sinne päiväkotiin laittaa. Ymmärrän jos jotkut laittaa ja siinäpä tekee mitä haluaa, mutta ite en laita. joo, no juhannus ei oo joka päivä, eikä matkoillakaan joka päivä käydä. Mut tyyliin joka päivähän sen lapsi siellä päiväkodissa on.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mun mielipide, että vaan kunnolla koulutetut töihin päiväkotiin. Ei siis riitä pelkkä lähihoitajan tutkinto, vaan lisää opiskelua lapsiin liittyen! On varmasti tarpeeksi hyviä työntekijöitä päiväkoteihin, sitten nää huonot vaan johonkin toisen työhön/ alan vaihtoon. Eli potkut vaan tollasille.
lähärihän on koulutettu, kyseinen teippaaja oli epäpätevä kaikilla kriteereillä

tt ei kirj
Mä en ikinä ottais riskiä, että omalle kohdalle sattuis, että lapsi olis teipattu tuoliin kiinni. Turpiin sais se, joka niin tekisi. Siksi kotihoito on paras ratkaisu. Haluan kasvattaa lapseni itse.

FBI
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
noh, eihän ne iltapäivälehtiin kirjoitakaan että taas mennyt hoitopäivä hyvin ja vanhemmat olleet erityisen tyytyväisiä. kun ajattelee sitä määrää lapsia jotka hoidossa niin vähänhän noita ylilyöntejä sattuu.
Just näin =)

vieras
Suurinosa lastenpahoinpitelystä tapahtuu koyona , ei päivähoidossa.
Kuinka paljon kotioloissa on läimäyttelyä, sitomista, pakkosyöttöä, nälkää näkemistä... lista on loputon.

mieti tätä
Ja luuletko että ne korkeammin koulutetut nykyisillä palkoilla menevät päiväkotiin töihin? Ja jos palkat nostetaan sitten koulutuksen tasolle niin oletko valmis päivähoitomaksun reiluun korotukseen?

eräs äiti
asia voi olla niinkin, että lapsi saa päiväkodissa parempaa hoitoa kuin kotona. olen itse varhaiskasvatusalan ammattilainen ja kuvittelin voivani hoitaa lapseni kotona kouluikään asti, mutta lapsella olikin sellaisia kielellisiä ongelmia, ettei yhden ihmisen tarmolla ja hyvällä tahdolla tai rakkaudella niitä ratkaistu. Minä en voinut kotonani tarjota pysyvän lapsiryhmän seuraa päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

meillä tyttö on ollu 3v päiväkodissa. Meillä on ihanat hoitajat ollu aina ja ilolla on tyttö mennyt päiväkotiin.

No harvemminhan sitä positiivista mihinkään iltapäivälehtien lööppeihin pääsee... :whistle:

Ihan nyt ton takia en nyt jättäis tarhaan laittamatta jos tarve tulee. Tarha on paljon yksinkertaisempi paikka kuin pph, kun kyse tulee lomista tai sairastumisesta.

Juu, no en tarkotakkaan, että päiväkodeissakin hirveää joka päivä. Mutta hyvä että jollakin on hyviä kokemuksia tuosta! :) mutta siis en tarkottanut tuota, että mitään positiivista en oo kuullu päiväkodeista missään lehissä, vaan siis yleensä ihmisiltä...

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurinosa lastenpahoinpitelystä tapahtuu koyona , ei päivähoidossa.
Kuinka paljon kotioloissa on läimäyttelyä, sitomista, pakkosyöttöä, nälkää näkemistä... lista on loputon.
joo, usein tälläkin palstalla mammat ovat sitä mieltä ettei luunappi tms. ole pahoinpitelyä mutta varmastikaan eivät päiväkodeille sallisi samaa kuin mitä tekevät kotonaan.

Ennemmin vaatikaa vanhemmat tarpeeksi henkilökuntaa ryhmiin. Suurin osa lasten kanssa työskentelevistä tekee työtään kuitenkin suurella sydämellä ja hyvällä koulutuksella (lähärin koulutus lanu-koulutusohjelmalla on aivan hyvä tähän tarpeeseen + ryhmän lto), mutta resurssipula on suurin päivähoitoa koskeva ongelma. Sijaisia ei joko ole mistä ottaa, tai heitä ei saa palkata. Vanhempien yhteinen rintama veisi asiaa myös päättäjien tietoisuuteen ja se voisi auttaa asiaa.

FBI
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Juu, no en tarkotakkaan, että päiväkodeissakin hirveää joka päivä. Mutta hyvä että jollakin on hyviä kokemuksia tuosta! :) mutta siis en tarkottanut tuota, että mitään positiivista en oo kuullu päiväkodeista missään lehissä, vaan siis yleensä ihmisiltä...
Et ole siis kuullut muilta ihmisiltä mitään positiivista päiväkodeista?? :eek:
OK.............................

vieras
Yksikin tällainen tapaus on vain mielestäni liikaa. Ja valitettavasti kun se ei siihen yhteen jää. Kuinka joku ammattihoitaja voi olla noin sadistinen pientä lasta kohtaan.

Yhteistyössä