Tämä rouva ajatteli lähteä opiskelemaan!

En vaan ole vieläkään saanut päähäni, että mitä. Kaupan kassalla on kuitenkin tullut nyt mitta täyteen.

Eli siis:
pohjakoulutus tällä ämmällä on merkonomi sekä ylioppilastutkintokin löytyy. Jälkimmäisellä ei saa haettua mihinkään ja keskiarvo merkonomin papereissa 3 ja vähän päälle (asteikolla 1-5).

Ehdotuksia?
 
Mikä sua kiinnostaa? AMK, yliopisto, ihan vapaaa sivistys? Avoimessa yliopistossa saa maksua vastaan opiskella melkein mitä haluaa ja tarpeeksi kun jaksaa tahkota, voi aueta väylä tutkintoon johtaviin opintoihin. Syksyn yhteishaku on tulollaan ihan varsinaisia opintoja ajatellen. Aikuispuolelle merkitystä on myös työkokemuksella, jolla voi sitten kompensoida keskiarvoa, jos ei meinaa riittää.
 
Ongelma on oikeastaan se, ettei tiedä mitä sitä edes tahtoisi. Olen hyvä saamaan ihmisiä liikkeelle, tekemään päätöksiä ja riskejäkin oman elämän suhteen. :D Ehkä minusta voisi tulla hyvä opinto-ohjaajakin ? Joku sellainen, missä voisi olla ihmisten parissa mutta ei ehkä kuitenkaan konkreettinen hoitotyö? Ja sellainen koulutus, että siitä olisi jotain hyötyäkin (työllistyminen ja väylä pois tuolta kaupasta).

Kävin lähihoitaja-opintojakin kokeilemassa tuossa välissä, mutta ei ollut ihan minun juttu. Pidin kyllä ryhmien ohjaamisesta ja muutenkin erilaisista ryhmätöistä. Toimintaterapeutin koulutus kuulosti kieltämättä mukavalta, mutta sitä taitaa olla vaikea päästä opiskelemaan minun koulupapereilla. Olisikohan sosionomin tai yhteisöpedagogin papereista mitään hyötyä työllistymisen kannalta? Nekin kuulostivat mielenkiintoisilta vaihtoehdoilta.
 

Yhteistyössä