Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
"minä vain"
Jännä, että suurimmat huutelijat on sellaisia, jotka itse ovat joko ulkomaalaisia täällä Suomessa tai sitten asuvat itse ulkomailla, jossa ei sitä ulkomaalaisten hoivaa anneta, kuten ei oman maan kansalaisillakaan ole kunnon tukijärjestelmää..

Mitäköhän se kuvaa, että itse asuu ulkomailla ja huutelee kovaan ääneen kuinka surkeesti täällä Suomessa ne asiat on? Maksaisi edes itse veronsa Suomeen... Ja parempi olisi, että ne jotka ovat ulkomaille lähteneet pysyisi siellä vielä sen eläkkeen tulonkin jälkeen. Mutta taitaa routa ajaa porsaan tuolloin kotiin, kun Suomessa on hyvät olot vanhuksille verrattuna moniin ulkomaihin.

Ja itseäni kanssa mietityttää, että koskakohan nuo romaanit aloittavat sen työnteon?
 
"hippi"
[QUOTE="minä vain";23646025]Jännä, että suurimmat huutelijat on sellaisia, jotka itse ovat joko ulkomaalaisia täällä Suomessa tai sitten asuvat itse ulkomailla, jossa ei sitä ulkomaalaisten hoivaa anneta, kuten ei oman maan kansalaisillakaan ole kunnon tukijärjestelmää..
[/QUOTE]

Missä maassa on kansalaisilla huonompi tukijärjestelmä mitä suomessa? Jenkeissä ehkä?

Tavallisesti yhteisö pitää huolen omistaan. Täällä se yhteisö on korvattu valtiolla, jota ei vittuakaan kiinnosta. Ollaan niin sielultaan niin Ruåtsalaisia, mutta yhteiskunta rakennetaan amerikkalaiseksi
 
[QUOTE="vieras";23646036]Sinä tunnut natsina tuntevan natsien historian hyvin.:x[/QUOTE]

Koettakaa nyt päättää tässä hieman irrationaaliseksi kieroutuneessa keskusteluketjussa, kumpi on sitten pahempi vaihtoehto: lisääntyä muun kuin suomalaisen kanssa vai olla äärioikeistolainen :D?
 
Suomalainen ulkomailla
[QUOTE="Jenis";23645421]Tännehän ei ole mikään pakko palata :) Tunnen useitakin ihmisiä, jotka ovat jääneet pysyvästi johonkin toiseen maahan. Varsinkaan EU:n sisällä ei paljon helpompaa voisi olla.[/QUOTE]

Täysin totta. Olen asunut ulkomailla aikaisemmin jo vuosia ja ennen kuin Suomesta tuli EU:n jäsen. Sitten paluu Suomeen, eikä suurempaa valittamista olossa. Nyt muutaman kuukauden ulkomailla, EU-maassa, vietetyn kuukauden jälkeen huomaa taas, miten ihmiset voivat toisaalla olla erilaisia, ihan ystävällisyydestä ja peruskäytöstavoista lähtien. On ihan totta, että omalla asenteellaan voi vaikuttaa asioihin, mutta jos sitten kotimaassa kerta toisen jälkeen saat vastaasi jopa vihamieliseltä tuntuvaa tuijotusta sen sijaan, että hymyiltäisiin ja tervehdittäisiin, se oma hymykin alkaa hyytyä pikku hiljaa. Olen viime kuukausien aikana tullut niin monesti ihan arjessa hyväntuuliseksi esim. kävelylenkillä vastaan tulevan tai asiakaspalvelijan hymystä, tervehdyksestä, että hieman arveluttaa, mitä taas on edessä, kun Suomeen palataan. Pidämme siis ovet mahdollisuuksille avoinna.
 
"minä vain"
[QUOTE="hippi";23646053]Missä maassa on kansalaisilla huonompi tukijärjestelmä mitä suomessa? Jenkeissä ehkä?

Tavallisesti yhteisö pitää huolen omistaan. Täällä se yhteisö on korvattu valtiolla, jota ei vittuakaan kiinnosta. Ollaan niin sielultaan niin Ruåtsalaisia, mutta yhteiskunta rakennetaan amerikkalaiseksi[/QUOTE]

No mietipäs sitä! Oletko miettinyt, miksi tuolla ulkomailla on hullusti kerjäläisiä, sairaita ja vanhoja ihmisiä kaduilla? Oletko miettinyt miksi monissa maissa asutaan pienissä vajoissa, roskia ympäriinsä ilman hampaita vain pääkaupunki hienona?
 
"minä vain"
On ihan totta, että omalla asenteellaan voi vaikuttaa asioihin, mutta jos sitten kotimaassa kerta toisen jälkeen saat vastaasi jopa vihamieliseltä tuntuvaa tuijotusta sen sijaan, että hymyiltäisiin ja tervehdittäisiin, se oma hymykin alkaa hyytyä pikku hiljaa. Olen viime kuukausien aikana tullut niin monesti ihan arjessa hyväntuuliseksi esim. kävelylenkillä vastaan tulevan tai asiakaspalvelijan hymystä, tervehdyksestä, että hieman arveluttaa, mitä taas on edessä, kun Suomeen palataan. Pidämme siis ovet mahdollisuuksille avoinna.
Muuta maalle, jossa on porukka ystävällistä ja niille lapsillekin vastataan, jos he puhuvat aikuisille! Pääkaupunkiseutu on sellaista, että siellä ihmiset karttaa, jos erehtyy hymyn jollekin antaan.
 
[QUOTE="minä vain";23646115]Muuta maalle, jossa on porukka ystävällistä ja niille lapsillekin vastataan, jos he puhuvat aikuisille! Pääkaupunkiseutu on sellaista, että siellä ihmiset karttaa, jos erehtyy hymyn jollekin antaan.[/QUOTE]

Pääkaupunkiseudulla jo lähes 20 vuotta asuneena olen kanssasi kyllä tässä eri mieltä :) Ystävällisiä, muualta muuttaneitahan täällä on suurin osa. Ystävällisiä ovat myös pk-seudulla koko ikänsä asuneet. Minua on autettu ja olen auttanut muita. Toki epäystävällisiäkin on mahtunut joukkoon, mutta heitä on muuallakin Suomessa kuin pk-seudulla.
 
Suomalainen ulkomailla
[QUOTE="minä vain";23646115]Muuta maalle, jossa on porukka ystävällistä ja niille lapsillekin vastataan, jos he puhuvat aikuisille! Pääkaupunkiseutu on sellaista, että siellä ihmiset karttaa, jos erehtyy hymyn jollekin antaan.[/QUOTE]

Ei hullumpi vaihtoehto. Olen asunut Hgissä aikaisemmin, ja sitten muutin toisaalle. Suomessa meitä odottaa uusi asuinkaupunki vanhan kotikaupungin vieressä. Erittäin mukava ympäristö ja avoimin mielin tutustumme myös asuinkaupungin ihmisiin ja toivomme viihtyvämme. Suomessa on toki hyvä elää, mutta niitä ystävällisiä eleitä, joita täällä olemme saaneet kokea, kaipaamme varmasti. Kaipa se on se meidän kova talvi ja pimeys, jotka synkistävät, näkeehän sen aina, miten ihmiset muuttuvat Suomessa, kun aurinko alkaa jälleen valaista ja lämmittää. Hyvää kesän odotusta kaikille, nythän siellä taisi olla jo hyvin lupaava alku!
 
[QUOTE="Jenis";23645409]Ainoa muutos on se, että elämäänsä vittuuntuneet väliinputoajat ÄÄNESTIVÄT näissä vaaleissa, toisin kuin ennen.
[/QUOTE]

Mistä tuollainen päätelmä?
 
"Jenis"
Mistä tuollainen päätelmä?
Persuista: "Helsingin Sanomien tuoreen kyselyn mukaan 63 prosenttia puolueen kannattajista aikoo varmasti kirjata ehdokkaansa numeron äänestyslippuun huhtikuun eduskuntavaaleissa. Vielä tammikuussa alle puolet, eli 48 prosenttia perussuomalaisten kannattajista oli varmoja äänensä antamisesta."

Näkemykseni mukaan tuo on se porukka, joka on tähän asti itkenyt tuoppiinsa lähipubissa. Oletko eri mieltä?
 
[QUOTE="Jenis";23646279]Persuista: "Helsingin Sanomien tuoreen kyselyn mukaan 63 prosenttia puolueen kannattajista aikoo varmasti kirjata ehdokkaansa numeron äänestyslippuun huhtikuun eduskuntavaaleissa. Vielä tammikuussa alle puolet, eli 48 prosenttia perussuomalaisten kannattajista oli varmoja äänensä antamisesta."

Näkemykseni mukaan tuo on se porukka, joka on tähän asti itkenyt tuoppiinsa lähipubissa. Oletko eri mieltä?[/QUOTE]

Väität, että kyseiset ihmiset eivät äänestäneet aiemmin. Kuitenkin Suomessa äänestysprosentti oli näissä vaaleissa lähes sama kuin aiemmissa vaaleissa. Perussuomalaisten kannatus nousi 14 % edellisistä eduskuntavaaleista, kuitenkaan äänetysprosentti ei noussut samalla tavalla. Eli oletko sitä mieltä, että 14 % muiden puolueiden kannattajista jätti kokonaan äänestämättä, siis heistä, jotka viimeksi äänestivät.
 
Just niin
[QUOTE="vieras";23645803]Kenties Suomesta ei löydy töitä luku- ja kirjoitustaidottomille vuohipaimenille ja kamelikuskeille?

Sinähän varsinainen rotutohtori mengele olet kun haluat parantaa sisäsiittoista geeniperimää. Olet varmaan tehnyt sillä saralla oman osuutesi ja lisääntynyt neekerin kanssa.[/QUOTE]

Äiti 45 v on taas vauhdissa suosikkiaiheensa parissa. :D
 
Kyllä mä jätän ihan tasapuolisuuden nimissä yleensä hiluni laittamatta keräykseen kuin keräykseen, meni se sitten kotosuomeen tai ulkomaille.

Tosin en mäkään ymmärrä, miksi nostaa haloo siitä mihin mikäkin ohjelma, järjestö tai taho niitä "hyväntekeväisyys"-rahoja on laittamassa. Jokainenhan voi etsiä juuri sen keräyksen, jonka kohdetta haluaa jotenkin tukea, tai olla laittamatta ollenkaan.
Kyllä niitä rahan ruinaajia tänne mahtuu ihan joka tarkoitukseen.
 
muuttohaluinen
[QUOTE="qAz";23645396]Suomeen palaaminen on kerta kerran jälkeen vaikeampaa. Itse pääsen pois taas kesäkuun alussa ja syyskuussa on palattava. Kolmessa kuukaudessa ehtii juuri tottumaan siihen, että lähimmäinen haluaa sinulle hyvää ja että asiat ja onni on tarkoitettu jaettavaksi. Tietää, että syksyllä vituttaa taas entistä enemmän. Palasin suomeen tammikuussa ja nyt on kerennyt tottumaan tähän jurottamiseen ja on saanut päälle sen vihan, joka tätä maata pyörittää[/QUOTE]

Missä maassa ihmiset toivovat toisillee hyvää?

Suomessa saa toisten vihat ja pahuuden päälleen, jos ei vaikrka halua juoruta muista vaan yrittää elää omaa elämää.
 
rtee
Se ainoa asia mikä minua ärsyttää kyseisessä asiassa on, että suurin osa nykyisestä avusta on hyödytöntä. Minä kuulun siihen "opeta mies kalastamaan" -koulukuntaan. Apua on annettu näille maille vuosikymmeniä ja liian vähän edistystä on tapahtunut. Esim. mikrolainat ovat parempi apu kuin nykyinen kehitysapu.
 
no ei...
Ei oo mikään suvaitsemattomuus tai rassismi lisääntynyt. Tunnen monta ulkkista jotka asuu ja elää Suomessa ihan tyytyväisinä. He on sopeutuneet tänne (väristä välittämättä)!! Sitten on se porukka joka ei välitä opiskella kieltä tai kulttuuria, he tulee yleensä aivan toisenlaisista oloista. Myös uskonto vaikuttaa. Et se sinäkään voisi mennä johonkin muslimimaahan vaatimaan että puhukaa suomea ja syökää sikaa!! Menepä huutelemaan vaikka Irakiin että rassistit, kuinhan käy....
 
puhut totta
Ei oo mikään suvaitsemattomuus tai rassismi lisääntynyt. Tunnen monta ulkkista jotka asuu ja elää Suomessa ihan tyytyväisinä. He on sopeutuneet tänne (väristä välittämättä)!! Sitten on se porukka joka ei välitä opiskella kieltä tai kulttuuria, he tulee yleensä aivan toisenlaisista oloista. Myös uskonto vaikuttaa. Et se sinäkään voisi mennä johonkin muslimimaahan vaatimaan että puhukaa suomea ja syökää sikaa!! Menepä huutelemaan vaikka Irakiin että rassistit, kuinhan käy....
Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas
Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas Julkaistu: 23.11.2009 14:39225 kommenttia
Lähetetty 61 kertaa
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi

Egyptiläislehden mukaan muslimit saavat Suomessa lämpimän vastaanoton verrattuna moneen muuhun Euroopan maahan.
Kuva: Petteri Paalasmaa / Uusi Suomi
Egyptiläislehden mukaan muslimit saavat Suomessa lämpimän vastaanoton verrattuna moneen muuhun Euroopan maahan.Egyptiläinen Magazine of Egypt luo marraskuun numerossaan Suomesta kuvan muslimien taivaana. Pitkän feature-artikkelin perusviesti on, että monessa muussa Euroopan maassa egyptiläiset saattavat kohdata rasismia tai islamkammoa, mutta Suomessa muslimit otetaan avosylin vastaan.

Lehti kertoo Suomen erottuvan eurooppalaisista maista suvaitsevaisuudellaan etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä kohtaan. Tästä kiitetään hallituksen selkeää ja tarkasti toimeenpantuja tasa-arvolakeja sekä ihmisten perusluonnetta, jota kuvataan uteliaaksi ja ystävälliseksi.

Lehti on haastatellut useita Suomessa asuvia muslimeita, jotka kaikki kertovat Suomesta todella positiivisia esimerkkejä.

- Kaikki muut Euroopan maat vetivät ovet kiinni nenämme edessä, ja ollakseni rehellinen, yritimme asua eräässä arabimaassa eikä meitä kohdeltu kovin hyvin, Irakin poliittista tilannetta Suomeen paennut 42-vuotias Kawther Mohamed kertoo.

- Seitsemän vuoden aikana en ole kokenut yhtään ahdistelua tai syrjintää missään tapauksessa tai missään muodossa, 25-vuotias kurdinainen Tara Ahmed kertoo.

Otsikkoon tosin on livahtanut pieni kirjoitusvirhe: "Tervetuloa Sumomeen!"
Suomalaista oikeuslaitosta kehuu puolestaan 60-vuotias egyptiläinen liikemies, Fathy Khadr.

- Syyttäjä haastoi suomalaisen henkilön oikeuteen, koska hänen kirjoituksensa loukkaavat islamia. Miestä ei haastanut arabi, muslimi tai lähi-idästä kotoisin oleva henkilö - hänet haastoi suomalainen viranomainen. Tämä on hämmästyttävää, Khadr kehuu Jussi Halla-ahon blogista nousseeseen oikeustapaukseen viitaten.

Muslimeille ongelmallisina maina nostetaan esiin Ranska ja Italia, joissa muslimipopulaatio on paljon suurempi kuin Suomessa.

Lehti ylistää Suomen veronmaksajien maahanmuuttajille tarjoamia sosiaalietuja. Suomi tarjoaa maahanmuuttajille ilmaiseksi kielikurssit, asumisen, terveydenhuollon perheille ja koulutuksen lapsille. Tämän lisäksi aikuiset saavat 367 euroa käyttörahaa kuukaudessa, kunnes he saavat töitä ja alkavat itse tienata.

Ulkoministeriön huomautetaan katsovan maahanmuuttajat tarpeellisiksi, ei taakaksi yhteiskunnalle.

Jutun lopussa egyptiläislehden lukijat toivotetaan tervetulleiksi Suomeen suomeksi. Otsikkoon tosin on livahtanut pieni kirjoitusvirhe: "Tervetuloa Sumomeen!"
 
"vieras"
Ja minua ärsyttää, nykyään tarvis kaikkia tarvis ymmärtää, suvaita, kannustaa ja tukea. Sori vaan, mutta minusta ei ole siihen. Olen sitten ehkä erilainen, mutta minä omaan omat mielipiteeni ja sillä selvä. En ui samaan suuntaan kun kaikki muut jotka kaiken ymmärtää ja hyväksyy.
 
No ompas yön aikana tullut taas asiaa sekä aidasta että aidan seipäästä. Tämäkin ketju on kyllä oiva osoitus siitä, miten rasistisessa ja suvaitsemattomassa maailmassa elämme. Ja huomaa myös sen, miten suuri ero on viestien asiallisuudessa... kumma juttu, että rasistiseen sävyyn kirjoitetut viestit ovat erittäin epäasiallisia ja ikävään sävyyn kirjoitettuja joilla ei ole mitään tekemistä oikean keskustelun kanssa. Ihmisarvo ja ihmisoikeudethan ei ole mikään mielipidekysymys, kyllähän siitä on olemassa ihan kansainväliset sopimukset- ja lait.

Itse kasvatan surullisin mielin neljää lasta tähän erilaisuutta hylkivään yhteiskuntaan. Vielä toistaiseksi lapseni ovat saaneet elää siinä uskossa, että kaikki ihmiset on tärkeitä, kukaan ei ole alempi arvoinen ja, että maailma on hyvä paikka. Mieli vetää matalaksi, kun mietin kouluunlähtevää, kirkassilmäistä lasta joka haluaa olla kaikkien kaveri. Sitten siellä punaniskojen herrantertut ovat papukaijan tavoin toistamassa oppimiaan "totuuksia" siitä, kuinka ne luokkakaverina olevat tummaihoiset lapset eivät olekaan samanarvoisia.

Olen toki tietoinen epätasapuolisuudesta ja silkasta väärinkäytöstä köyhissä maissa. Luonnonvaroja ja rahaa olisi, mutta kansalaiset elävät köyhyydessä. Mutta en itse voi jättää auttamatta, koska se nälkäinen lapsi ei ole syypää mihinkään valtionsa vilunkipeliin. Joku kysyi aikaisemmin, missä raja menee. Se on hyvä kysymys, en osaa siihen vastata. Mutta mietin, että kuka meistä haluaisi, että hädän tullen esim. toimeentulotuen raja menisi juuri itsensä kohdalla? Että omilla lapsilla olisi kiljuva nälkä, mutta joku sanoisi, että enää ei ruokaa seurakunnasta anneta, kun ei se korjaa tilannettanne.

Itse tulin siihen tulokseen, että kaikki en tietenkään voi auttaa ja pelastaa, vaikka haluaisinkin. Joten yritän muuttaa maailmaa edes vähän ja autan kummilastani Sri Lankassa (hänen yhteisöään). Jos rahasta vain pieni osa menee oikeaan osoitteeseen, se on valitettavaa. Tosin valitsin järjestön tarkkaan, olen vakuuttunut sen oikeudenmukaisuudesta. Ja toisaalta, jos edes ne lähettämäni lahjapaketit menevät perille ja piristävät pienen pojan mieltä, sekin on jo tosi hyvin. Ymmärrän myös niitä, jotka eivät halua luottaa tai eivät halua muuten auttaa sillä tavoin. Jokainen valitsee auttamishalunsa, tapansa ja kohteensa itse ja se on ihan ok. Mutta on todella halpamaista arvostella niitä, jotka omasta halustaan auttavat omilla roposillaan! Se on ehkä pikkusieluisinta mihin olen pitkään aikaan törmännyt!
 
[QUOTE="vieras";23646838]Ja minua ärsyttää, nykyään tarvis kaikkia tarvis ymmärtää, suvaita, kannustaa ja tukea. Sori vaan, mutta minusta ei ole siihen. Olen sitten ehkä erilainen, mutta minä omaan omat mielipiteeni ja sillä selvä. En ui samaan suuntaan kun kaikki muut jotka kaiken ymmärtää ja hyväksyy.[/QUOTE]

Onko suvaitsevaisuus ja se että on erimieltä toisensa poissulkevia asioita. Minä voin ymmärtää että joku on erimieltä, mutta silti pitää oman mielipiteeni.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä