Tämä kylä kaipaa KIOSKIA! uskaltaako edes harkita...?

  • Viestiketjun aloittaja "Haaveena"
  • Ensimmäinen viesti
"Haaveena"
Olen ollut yrittänä vuosia sitten,mutta en kioskiyrittäjänä eikä ole mitään kokemusta edes myyntityöstä!
Harmittaaa.....Tämä kylä todenteolla kaipaa kioskia,ja menetys olisi varmaa! Asutusta tulee kokoa ajan lisää ja lisää. Pieni huoltoasema löytyy,mutta se on tympeä ja pieni,eikä sinne kukaan mene mielellään.
haaveena kioski jossa myös kahvia ja pullaa,sellainen paikka jossa nuoretkin voivat tavata ym .....Kioskivaunu meiltä löytyy (tosin remontoitava),ja pikkuhiljaa voisi ostella vaikka kassakoneet ja muut,MUTTA se kokemus puuttuu,samoin hygieniapassit sun muut :/
Onko turha haaveilla?
Kunnan tonttikin voisi olla tiedossa.
 
leidi on tö haus
Ota yhteyttä teidän suunnalla tahoon, joka auttaa aloittelevia yrittäjiä liiketoimintasuunnitelman teossa yms. Minusta tuo ajatuksesi kuulostaa tosi hyvältä!
 
"aapee"
Hups,sori kirjoitusvirheet :)

On ollut kioski,lopetti n.4 v sitten (toimi 15 v).
Olen ihan varma että homma toimisi sen puolesta,että asiakkaita riittäisi (pelkästään koululaisia aivan älyttömästi menee päivittäin paikan ohi). Olen hyvin yrittäjähenkinen, huomasin edellistä yritystä pyörittäessä että se minulle sopii parhaiten. Eikä miinus-kuukausia ollut kertaakaan,aina keksin jotain uutta joka veti asiakkaita.
Onkohan ongelma; asun eri kunnassa itse,vaikka matkaa mulla tuohon kioskitontille on vain 10 km....? Kuntaraja menee kuitenkin välissä...
 
Kioskitoiminnassa on varmaan haasteellista se, että raha tulee niin pienistä ostoista. Mitenkähän tapahtuu veikkauksen palveluiden saaminen? Kioskissa joutunee tekemään melko pitkää päivää ja silloin, kun muut ovat vapaalla. Mutta voisin kyllä kuvitella, että se olisi mukavaa työtä ja oikeassa paikassa oikealla tuotevalikoimalla palkitsevaa yrittämistä.
 
"heh"
[QUOTE="aapee";23623366]On ollut kioski,lopetti n.4 v sitten (toimi 15 v).
[/QUOTE]

Onko mahdollista ottaa yhteyttä edellisen kioskin omistajaan? Hänellä voisi olla realistisia näkemyksiä, ideoita ja vinkkejä joilla homman saisi toimimaan.
 
kesäkiska
Kyllä koski-kahvilan yrittäjyys on palkitsevaa :) Meillä on aina kesäisin satamalla kioski, siis avoinna kylläkin vaan toukokuun 1pvä -> elokuun loppuun. Mutta aina odotan kesää yhtä innolla :) me ollaan kiskaa pidetty mieheni kanssa nyt 3vuotta. Tietty ympärivuotisesti auki olevan kioskin pitämisessä pitää laskea kulut todella tarkkaan ettei tee tappiota... Mutta rohkeesti härkää sarvista vaan ja kokeilemaan! Itse olen yrittäjyydestä nauttinut ja tarkoituksena laajentaa toimintaa keskustaan josta ehkä ostamme toimitilat kesän aikana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23623508:
Eiks R-kiskat toimi fränkkäriperiaatteella? Luulis et sillon saa paljon apuja ja alotus on helpompaa, kuin et kylmiltään pistää yrityksen pystyyn.
Ne eivät vain lähde kovin pienille paikoille, meilläkin suht isosta taajamasta R-kioski lähti pois, vaikka oli ainoa kioski.
 
Olen ymmärtänyt, että kyse on tavallaan työpaikan ostamisesta, enemmän kuin aidosta yrittäjyydestä, mutta myönnän, ettei minulla ole kovin uutta ja tarkkaa tietoa asiasta.
Ai, no en mäkään tarkemmin tiiä tai oo varma, olin siinä käsityksessä, et se on tommost fränkkäriyrittäjyyttä, niinkun joku laatutakuu tai kotipizza. Et ostetaan tavallaan valmis brandi, jota on sit helppo hyödyntää.
 
Jei
Kuulostaa hyvältä idealta. Nyt vaan paikalliseen uusyrityskeskukseen yhteyttä, niin saat sieltä hyviä vinkkejä, miten edetä asiassa ja mistä voit hakea rahoitusta (starttiraha, Finnvera).

Hygieniapassin suorittaminen varmaankin onnistuu pienellä opiskelulla ja vaivannäöllä. Myyntityö puolestaan onnistuu jo pelkästään sillä, että olet asiakaspalveluhenkinen.

Tärkeää on myös, että hankit hyvän kirjanpitäjän.

Nyt vaan tuumasta toimeen.
 
[QUOTE="aapee";23623366]Eikä miinus-kuukausia ollut kertaakaan,aina keksin jotain uutta joka veti asiakkaita.[/QUOTE]

Saako kysyä, millä alalla näin onnekkaasti oli? :)

Ja missä teidän kylällä on lähimmät palvelut (lähin kauppa) muuten, tuleeko muita asiakkaita kuin koululaisia...

Varmasti olisi antoisaa, mutta myyntisummat niin pieniä että siinä haastetta löytyy. Rautakirjalle ei kannattane lähteä, ne pitää "rautaisessa otteessa" ja niille saat maksaa "tyhjästä". Jos ei ole kilpailijoita, niin ei sun tarvitse ostaa kallista brändiä.
 

Yhteistyössä