Tällaisia tutkimuksia jenkeissä..

purjosipuli

ja kun tuohon uutiseen lisää tämän:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701225643746_uu.shtml

Voikin kysyä, mitä levität leivän päälle ja käytätkö kermaa vai kermanoloisia kasvirasvoja?
 
purjosipuli

ja kun tuohon uutiseen lisää tämän:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200701225643746_uu.shtml

Voikin kysyä, mitä levität leivän päälle ja käytätkö kermaa vai kermanoloisia kasvirasvoja?
 
Niin, että lopputuloksena mikään ei oo hyväksi. No joo. Ite oon miettiny tota, et kun joudun käyttää Hylaa tai laktoositonta, niin kaikki nuo tuotteet on vähärasvaisia ym. Et eikö vois saada normaaleja tuotteita Hylana ja laktoosittomana. Maitoo kyllä saa....
 
Muistuttaisin
Olen itsekin kiinnostunut ravinnon ja vitaminien merkityksestä hedelmällisyyteen. Kuitenkin olen miettinyt, että esim. kehitysmaissa, missä aliravitsemus on arkipäivää ja monet naiset langanlaihoja kuten miehetkin, lisääntyminen on räjähdysmäistä eli jos oikeasti olisi näin, ei noissa maissa voisi syntyä niin paljon lapsia. Ehkä Länsimaiden ongelma todella on se, että lapset vain yksinkertaisesti tehdään liian myöhään ja sitten tulee näitä ongelmia. Olen itsekin jo yli 40v ja hoidoissa nyt käyn.
 
Näen aina punaista kun media nostaa journaleista asioita irrallisina. Asioihin ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

Tässä ap:n kertomassa tutkimuksessa kysymys oli hedelmättömyys muistaakseni määritely ovuloimattomuudella. Ja vain todettu, että "rasvattomilla maitotuotteilla ja hedelmättömyydellä on tilastollisesti merkitsevä yhteys". Olisi kiva tietää onko tuloksia vertailtu eri painoindeksi luokissa, katsottu syömishäiriötaustaa yms. Tutkimus oli tehty rapakon takana, missä maitotuotteiden kulutus on erilaista.

Ja toisessa tutkimuksessa oli puhetta transrasvoista. Transrasvojen liiallinen käyttö lienee suoraan verrannollinen painoindeksin kanssa. Aika hyvin tiedetään, että sairaalloisen lihavat ja laihat kärsivät eniten ovulaatio-onglemista. Mutta kaikki lihavat ja laihat eivät kärsi samoista ongelmista.
 
purjosipuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 21:22 Muistuttaisin kirjoitti:
Olen itsekin kiinnostunut ravinnon ja vitaminien merkityksestä hedelmällisyyteen. Kuitenkin olen miettinyt, että esim. kehitysmaissa, missä aliravitsemus on arkipäivää ja monet naiset langanlaihoja kuten miehetkin, lisääntyminen on räjähdysmäistä eli jos oikeasti olisi näin, ei noissa maissa voisi syntyä niin paljon lapsia.
Vai olisiko syynä länsimaiseen lapsettomuuteen d-vitamiinin puutos? Itse plussasin 2 vuoden negahoitojen jälkeen, kun olin parin kuukauden ajan syönyt d-vitamiinia. Keskusteltuani kätilöni kanssa, hän sanoi ehkä d-vitamiinissa olevan perää, koska ihmiset yleensä tulevat paremmin raskaaksi kesällä kuin talvella.
 

Yhteistyössä