Täit/esikoulusta pois

  • Viestiketjun aloittaja "mammamiia"
  • Ensimmäinen viesti
"mammamiia"
Eli lapsen esikoulussa on täitä.
Ainakin neljään perheeseen on tarttunut.
Olenkohan nyt liian hysteerinen,
jos pidän lastani pois eskarista pitemmän ajanjakson että meille ei tarttuisi.
Olemme pesseet shampoolla jo varmuuden vuoksi kaikkien päät ja yhdeltä leikattu hiukset "kesätukaksi", kammattu täikammalla, estävää suihkettä käytetty... jnejne

Mä niiiiin en jaksaisi kolmen lapsen kanssa Yksin käydä sitä rumbaa mitä olen lukenut täiden hoidoista, pesuista, pakastamisista (vaikka olen jo pakastanutkin, pessyt lakanat 90ssä.....)

Olen kotihoidontuella kotona, joten kotona lapsen pitäminen ei ole ongelma!
 
"mammamiia"
siksi koska luulen että löysin saivareita, varmaksi en osaa sanoa olivatko ne niitä.
mutta pidänkö lapsen eskarissa ja annan täiden tarttua jos on tarttuakseen..?
 
kuulostat
nimimerkki jatkaa: minun lapseni olivat useita vuosia päiväkodissa. Joka talvi oli seinillä jatkuvasti lappuja kihomadoista, täistä ja ties mistä rokoista.

Yhden kerran on toiseen lapseen kihomadot tarttuneet (toki hoidimme koko perheen). Täitä ei ole kohdalle osunut. Ei vielä edes koulusta.

Toki olisin voinut varmuuden vuoksi pitää lapseni vuosia kotona...
 
nimimerkki jatkaa: minun lapseni olivat useita vuosia päiväkodissa. Joka talvi oli seinillä jatkuvasti lappuja kihomadoista, täistä ja ties mistä rokoista.

Yhden kerran on toiseen lapseen kihomadot tarttuneet (toki hoidimme koko perheen). Täitä ei ole kohdalle osunut. Ei vielä edes koulusta.

Toki olisin voinut varmuuden vuoksi pitää lapseni vuosia kotona...
Peesaan tätä.

Esikoiseni on 3. luokalla, keskimmäinen eskarissa. Joka armas vuosi tuli pk:sta täi- ja kihomatovaroituksia ties kuinka monta kertaa. Samoin on tullut koulusta.

Kerran on osunut kihomatoja kohdalle. Ne hoidettiin pois (eikä ollut edes paha urakka).

Ja ei, en oo pitänyt lapsia vuosikausia kotona varmuuden vuoksi, tai lääkinnyt heitä varmuuden vuoksi.
 
"vieras"
No kohtuullisen ylimitoitettua hysteriaa täiden varalta. Eikä tuolla ennaltaehkäisevällä täishampoon käytöllä edes saavuteta yhtään mitään...

Joka ainoa vuosi päiväkodeissa/eskareissa/kouluissa kiertää täit. Päiväkodeissa vissiin myös kihomadot. Meidän esikoinen sai täitartunnan vasta tokaluokalla koulussa (samalla sai myös eskarilainen täitä). Lähtivät yhdellä käsittelyllä (kaksi pesua per tenava). Pipoja oli pakastimessa, liinavaatteet pestiin mutta siinä se. Hengissä selvittiin, eikä kukaan rasittunut hengiltä operaatiossa.
 

Yhteistyössä