Täiepidemia> mitä voin vielä tehdä

  • Viestiketjun aloittaja Jo toivonsa menettänyt tapaus!
  • Ensimmäinen viesti
Jo toivonsa menettänyt tapaus!
Ongelmanamme ovat täit. Saimme niitä ensimmäisen kerran touko-kesäkuussa 2014. Lapsemme olivat tuolloin 6-vuotta ja 1-vuoden. Luultavasti täit tulivat päiväkodista. Tällöin käytimme aineet, nuorimmainen ja isäntä vedettiin kaljuksi. Ja olemme sen jälkeen käyttäneet aineita ohjeistuksen mukaan. Olen tehnyt suursiivoukset, vaikka sitä ei ohjeiden mukaan tarvitsisi tehdä. Tarkistan hiukset lapsilta päivittäin, kamppaan ne puhtailla pestyillä ja keitetyillä kammoilla, ja olen pyytänyt päiväkotia vaihtamaan lakanat joka torstaille ja maanantaille. Kotona olen imuroinut/luutunnut ahkerasti, lakanat ja käsipyyhkeet vaihdamme joka kolmas päivä, vartalopyyhkeet joka käyttökerran jälkeen. Vaatteet pesemme kuudessakymmenessä, ja lakit menevät tämän jälkeen vielä pakkasen kautta päähän. Välillä olen vaihtanut kaikki lakanat/pyyhkeet päivittäin. Pehmolelut ja kaikki sellaiset lelut, johon ne voisivat tarttua, ovat olleet poissa käytöstä kesäkuusta saakka. Mattojakaan ei ole ollut lattiassa. Sohvat imuroin ahkerasti ja nekin on pesty pesurilla useita, useita kertoja.

Olemme siltikin edelleen kierteessä, puolen vuoden jälkeen, vaikka olemme käyttäneet aineita, merkkejä vaihdellen, 7pv:n välein. Välillä olemme käyttäneet aineita kolmen päivän välein, mikä oli neuvolan ohjeistus. Olen kuluttanut täin häätöaineisiin jo tuhansia euroja perheessämme, sillä kertasatsiin menee reilu 100e. En enää keksi, mistä ne voivat tulla uudelleen ja uudelleen. Olen joka kerta ilmoittanut päiväkodille, jossa olen jo saanut luulosairaan maineen, sekä lasten vanhemmille, jotka ovat leikkineet viikon sisällä lastemme kanssa. Olen ihan loppu asian suhteen. Olen pyytänyt terveyskeskuksesta/neuvolasta apua, mutta he eivät osaa auttaa. MITÄ MINÄ TEEN??!!! Pisin aika, minkä ötökät ovat olleet poissa on kuukausi, kun käytimme aineta joka su ja ke. En haluaisi enää päästää lapsia edes leikkimään kavereiden kanssa, sillä olen kyllästynyt ilmoittelemaan heille täiongelmasta, ja minua jo hävettää asia. Päiväkotiryhmissä ei muka keneltäkään muulta ole löytynyt täitä, eikä myös kavereilta. Niin, ja mainittakoon vielä se, että apteekin ennalta ehkäisevät aineet eivät ole auttaneet!

Neuvokaa, mitä minä voin vielä tehdä??
 
Jo toivonsa menettänyt tapaus!
Lapsillamme ovat hyvin vaaleat hiukset, jossa saivarit eivät näy..vasta sitten kun kuoriutuvat, pienet mustat/tumman ruskeat näkyvät. Olen jo miettinyt omista pitkistä hiuksista luopumista, kalju + perukki.
 
Mun yks tuttavaperhe taisteli täiepidemian kanssa yli vuoden ja olivat jo hermoromahduksen partaalla, kun mietittiin mistä niitä voisi jatkuvasti tulla. Niimpä keksin, että ovatko (oletteko te?) siivonneet myös auton perusteellisesti? He siivosivat tuon jälkeen ja niin täit saatiin häädettyä.
 

Yhteistyössä