Täiden ehkäisyshampoot ja-suihkeet, kokemuksia?

En tiedä miksi mä nyt tänä vuonna panikoin noista täistä ihan mahdottomasti, näin viime yönä painajaistakin.
Ajattelin tänään käydä hakemassa noita ehkäiseviä tuotteita apteekista, ja ehkä sitä tea tree oiliakin. Ihan kunnon täishampoolla pesu ei kai ole suositeltavaa ellei ole varmuutta tartunnasta? Toisaalta mitä haittaa siitä on jos ns. turhaan pesisi koko porukan päät muutaman kerran sellaisella?
 
Meillä oli tänä syksynä ekan kerran täitä.
(Aika hyvin jos pääsee 46 vuotiaaksi suurperheen äidiksi ilman ainuttakana tartuntaa)

Pestiin shampoolla ja kammattiin tiheällä kammalla saivareita irti - ja kammataan varmuuden vuoksi yhä vieläkin kaksi kertaa päivässä kaikkien päät vaikka viikkoon ei ole enää löytynyt mitään. Sellaisen siis voi hyvinkin hankkia ihan vain "varmuuden vuoksi" ja kammata usein.

Se shampoo sen sijaan teki pahaa hiuksille ja hiuspohjalle eli sitä en käyttäisi ellei täitä oikeasti ole.

Niin paljon ne minuakin inhottavat että ostin tulevaisuutta varten niitä "estosuihkeita". Seuraavalla kerralla kun koulusta tai kerhosta tulee täivaroitus, suihkin kaikki joka aamu.

:)
 
Niitä taitaa tänä syksynä olla liikkeellä erityisen paljon?
Hyvä jos ja kun pääsitte eroon!

Mä oon ajatellut tätä asiaa tänäänkin niin että omakin pää kutiaa ihan vaan ajatuksesta, hyi hitto.

(Luojan kiitos ei oo vielä tullut kihomatovaroituksia :D)
 
"Charlotta"
En tiedä ketään, jolla olisi täitä ollut. Mielestäni teillä joko perushygienia heikkoa tai sitten kyseessä jonkinlainen obsessive compulsive behavior. Kannattaa miettiä, onko perheenne noin muutenkin muita heikompi hygieniassa ja jos ei niin jutella esim. neuvolassa, josko pääsisi psykologin arvioon.
 
[QUOTE="Charlotta";27224758]En tiedä ketään, jolla olisi täitä ollut. Mielestäni teillä joko perushygienia heikkoa tai sitten kyseessä jonkinlainen obsessive compulsive behavior. Kannattaa miettiä, onko perheenne noin muutenkin muita heikompi hygieniassa ja jos ei niin jutella esim. neuvolassa, josko pääsisi psykologin arvioon.[/QUOTE]

:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"hmm"
[QUOTE="Charlotta";27224758]En tiedä ketään, jolla olisi täitä ollut. Mielestäni teillä joko perushygienia heikkoa tai sitten kyseessä jonkinlainen obsessive compulsive behavior. Kannattaa miettiä, onko perheenne noin muutenkin muita heikompi hygieniassa ja jos ei niin jutella esim. neuvolassa, josko pääsisi psykologin arvioon.[/QUOTE]

Itse asiassa täi viihtyy paremmin puhtaassa päässä kuin likaisessa :)
 
Niitä taitaa tänä syksynä olla liikkeellä erityisen paljon?
Hyvä jos ja kun pääsitte eroon!

Mä oon ajatellut tätä asiaa tänäänkin niin että omakin pää kutiaa ihan vaan ajatuksesta, hyi hitto.

(Luojan kiitos ei oo vielä tullut kihomatovaroituksia :D)
Aah! kihomadoilta olemme vielä säästyneet.
Mutta 1990-luvun lopulla saatiin Pakistanista tuliaisina syyhypunkkeja ja niistä oli kyllä rankempi hankkiutua eroon kuin täistä.
 
No mikä ettei. Tuo on vain taas yksi rahastuskikka.
Hyvin on ennenkin pärjätty ilman "ennaltaehkäisevää" toimintaa.
Itse sain joskus lapsena täitartunnan, omat lapseni ovat vielä tähän päivään asti ainakin välttyneet tartunnalta. :)
 
Mä inhoan kaikkia tollasia niiiiiin kamalasti ja oman pääni voisinkin suihkia vaikka millä estosuihkeilla mutta lapsiani en kyllä aio altistaa tollasille mömmöille eston takia.

Täi-kausi on kuitenkin aika pitkä niin miettikää miten pitkään joutuisitte suihkimaan...
 

Yhteistyössä