Tähän pinoon kaikki, joilla tullut alkuraskaudessa ruskeaa vuotoa, mutta kaikki mennyt kuitenkin hyvin!

• Viestiketjun aloittaja miukumauku
  • Ensimmäinen viesti
Paniikkimamma
Onko nyt ketään joka kärsii alkuraskuaden aikaisesta vuodosta tällä hetkellä? Mä olen vuotanut jo monta viikkoa ja olen 10 viikolla, viime vkolla ei vielä kuulunut sydänääniä nlassa. Olen NIIN paniikissa, aina pyyhkies tulee ruskeaa vuotoa ei muuten. Mä en kestä jos tämä menee kesken. Neuvolas olen kertonut ja sanovat olevan normaalia, mut onko kuitenkaan????

minä
Minulla oli kahdet ensimmäiset "kuukatiset" normaalisti raskausaikana ja sitten tiputteli viikolle 30 asti. Kaikki meni hyvin ja lapsi syntyi normaaliin aikaan terveenä. Tämä ei kylläkään ole tapahtunut juuri nyt, vaan pari vuotta sitten.

Paniikkimamma
Mä käyn siis alvariinsa vessassa pyyhkimässä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa kun pelkään, että paperiin tulee suuri määrä verta. Tähän asti on tullut kaksi kertaa pyyhkiessä verta, muutoin ruskeaa vuotoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ilman suojia olen pärjännyt. Selkä ei varsinaisesti ole kipeä vaan tuntuu kuin olis tehnyt mansikan poimintaa ja tekis mieli olla vaan kumarassa. Voi jee, töihin pitäis mennä.... hermostuttaa niin ettei tahdo pystyä olemaan. Kunpa pääsis ultraan!

mari
Alkuperäinen kirjoittaja Paniikkimamma:
Mä käyn siis alvariinsa vessassa pyyhkimässä ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa kun pelkään, että paperiin tulee suuri määrä verta. Tähän asti on tullut kaksi kertaa pyyhkiessä verta, muutoin ruskeaa vuotoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ilman suojia olen pärjännyt. Selkä ei varsinaisesti ole kipeä vaan tuntuu kuin olis tehnyt mansikan poimintaa ja tekis mieli olla vaan kumarassa. Voi jee, töihin pitäis mennä.... hermostuttaa niin ettei tahdo pystyä olemaan. Kunpa pääsis ultraan!
Mulla oli rusehtavaa vuotoa rv6-18. Välillä tuli verta lorisemalla lattaille, lisäks oli pientä vatsakipua. Vuodot johtu osittain kohdunsuulla olevasta istukasta. Ootko käynyt vielä ultrassa? Mulle lääkäri sano, et vaikka pientä vuotoa on, niin jos viikkoja takana 9 ja syke saatu näkyviin, niin keskenmenon riski ainoastaan 2%.

Mä oli rv8 saakka raskauden loppuun saikulla, koska liikkuminen ja pitkään paikalla istuminen aiheutti mulle selvästi sen vuodon ja vatsakivun. Vuodon loputtua sillon rv18 alko supistelut. Terve vauva kuitenkin synty 2vuotta sitten ihan ajallaan.

Paniikkimamma
Eikö ole tosiaan ketään muuta tällä hetkellä, joka ois raskaana ja vuotaa? Tuntuu, että oon tän asian kanssa ihan yksin, nyyh! Tiedän, että tämä vuoto on aika yleistä, mutta kun tämä vaan jatkuu ja jatkuu...

bubbeli
Alkuperäinen kirjoittaja Paniikkimamma:
Eikö ole tosiaan ketään muuta tällä hetkellä, joka ois raskaana ja vuotaa? Tuntuu, että oon tän asian kanssa ihan yksin, nyyh! Tiedän, että tämä vuoto on aika yleistä, mutta kun tämä vaan jatkuu ja jatkuu...
Millä rv olet? Muistan tuon tunteen, kun jokainen wc-reissu oli painajaista! Ja sydän pamppaili. Mulla oli vuotoa rv 6-9. Ja raskaus meni hyvin ja terve lapsi syntyi. Tsemppiä, haleja ja vointeja.

Paniikkimamma
Mä olen huomenna 11 viikolla ja pyyhkies tulee aika lailla. Muuten olo on ok, alaselkä nyt vähän juilii. Mulla ei kuulunut ysi viikolla vielä sydänääniä ja ens ma olis uus ääni kontrolli, olen hermona senkin takia. Voi kunpa pääsis aiemmin kuuntelemaan... tai ultraan, mut kun tääl käpykyläs ei oo ultralaitteita... pitäis saada lähete keskussairaalaan. Ja eihän sitä saa kun ei lorottamalla lorota. Ehkä seuraava osoite mihin mut lähetetään on mielisairaala ku sekoan ;)

kyselijä
Kuinka kauan teillä muilla on tuota ruskeaa vuotoa jatkunut? Minulle on aina ollut tuollainen ruskea vuoto merkkinä keskenmenosta ja näitä kokemuksia on karttunut jo tosi monta. Esikoisen aikaan ei vuotoa ollut ja kaikki meni hyvin, sen jälkeen on ollut monta keskenmenoa joissa alkuraskaudessa on aina ollut tuota vuotoa. 4,5 vuotta esikoisen syntymän jälkeen vihdoin raskaus jossa ei vuotoa ja siitä tuloksena terve kuopus. Nyt koetimme jos uskaltaisimme vielä yrittää ja tässä raskaudessa taas monta viikkoa ruskeaa vuotoa. Jos tämä raskaus menee kesken, jää meidän lapsiluku kahteen, kukaan ei jaksa enää samanlaisia kipeitä vuosia kuin näiden kahden lapsen välillä oli.. En vaan jaksaisi millään odottaa että tämä raskaus nyt sitten viimein kesken menisi jos se kerran on mennäkseen, on niiin raskasta odottaa viikosta toiseen mitä tapahtuu kun kaikki muistot palaavat vaivihkaa takaisin..

"tyttönen"
Itelläni ruskea vuoto kesti n.2 viikkoa enkä pahemmin huolestunut , kuitenkin kun menin ultraan oli vauva kuollut, joten tästä lähtien heti jos alkaa yhtään epäilyttää niin menen lääkäriin=)

"pelokas"
Nostelempa tällaista vanhaa keskustelua, kun sattuu olemaan ajankohtaista.

Eli ruskeaa pientä vuotoa on tullut kerran pari päivässä nyt viikon ajan. Raskaus on tosi alussa (viikkoja 4+4?). Ensimmäinen lapsi toiveissa, mutta älytön huoli tuon ruskean tiputtelun takia. Oisko muilla kertoa vielä lisää omia kokemuksia???

On tää kyllä... Ensin odottaa kuukausikaupalla että tärppää, ja sitten kun se onni osuu kohdalle, alkaa paniikki heti.

hei pelokas
Mulla oli viikolla 4 tai 5 pari-kolme päivää hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa. Nyt viikolla 11 ja kaikki hyvin nt-ultrasssa.
Edellisellä kerralla kun olin raskaana ja vuotoa tuli viikolla 6, se tarkoitti keskenmenoa, mutta vuoto lisääntyi nopeasti ja muuttui verisekis ja siihen liittyi myös kipu.

"vieras"
verenvuota viikolta 5 viikoihin 17+ välillä jopa niin paljon että olivat jorvissa jo tippaa laittamassa mun käteen että kaavitaan.Sanoin että ei kaavita kun tunnen potkut.

taustaa
Mulla kaksi keskenmenoa missä kaikki hyvin ilman vuotoja, mutta sitten kun kaikki oli hyvin niin kahteen otteeseen ( rv 9 ja rv15) tuli ruskeaa vuotoa mikä muuttui veriseksi missä oli jonkun verran myös hyytymiä. Istukka oli kohdunsuulla ja se vuoteli. Olin myös todella kipea välillä ja olinkin varma,että kesken menee taasen, mutta ei. Nyt meillä ihan pieni poika :)

"pelokas"
Kiitos paljon vastauksista. Tiedän toki, että kaikki tapaukset on yksilöllisiä. Tein vaan sen virheen, että lähdin googlettelemaan vuodosta ja sen jälkeen mielessä oli tietysti vain keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus. Mutta tämä keskustelu rauhoitti mieltä ainakin vähän :) ei auta kuin odottaa että miten tässä käy.

voi olla ihan vaaratonta
Mulla kaksi raskautta joissa molemmissa ihan kirkasta veristä vuotoa noin viikoilla 6-9, en muista enää tarkasti. Mutta parina päivänä tuli molemmista. Kaksi tervettä lasta syntyi.

Veri ei tosiaankaan aina ole km mittari.

Itselläni vuosi ekassa raskaudessa suht. vähän hieman kirkasta ja sit myös rusehtavaa noin vuorokauden ajan suht. vähän, mutta sidettä jouduin käyttämään. Luulin, että meni kesken, mutta olikin hematooma. Lapsi syntyi terveenä normaaliaikaisesti.

Toisessa raskaudessa aloin vuotamaan todella runsaasti kirkasta verta n. vko 15. Verta tuli oikeasti paljon, koko vessanpytty oli täysin veressä ja sitä tippui ihan tip tip tip tip tyylillä. Sidettä joutui vaihtaan parin tunnin välein ja mukana tuli myös n. 2cm klönttejäkin. Olin varma keskenmenosta ja soitin sairaalaan, että kesken menee ja pitää tarkistaa, että kohtu tyhjenee kokonaan. Kuitenkin juuri ennen ultraan menoa, se kirkas verenvuoto loppui ja kappas niin vain se pieni vauveli yhä liikkui vatsassa. Istukka oli ilmeisemmin hieman repeytynyt ja oli kohdunsuulla, mikä ilmeisemmin vaikutti verentuloon. Verta tuli sitten myöhemminkin vielä, mutta ei enää samanlailla.

Eli siis neuvoisin, että käy tarkistuttamassa tilanne, voi olla mitä vain.

tämäkin pelkää...
että onko raskaus menossa kesken. Rv 8+4 nyt menossa (kolmas raskaus). Alkuraskaus mennyt hyvin, normaaleja raskausoireita lukuunottamatta. Tänään sitten aamulla suihkussa ollessani hulahti yhtäkkiä punaista verta jonkin verran. Vuoto loppui nopeasti, eikä muuten ole vuotanut. Vuodon mukana tuli kaksi pientä hyytymää. Mitään isompaa kipua ei ole ollut. Pelottaa, onkohan raskaus menossa kesken?! :(

Yhteistyössä