Täälläpäin kaikki ns. kunnon ihmiset käy lauantaina 9-11 aikaan kaupassa. Ja muita juttuja heistä...

Mietin joskus kuinka järkevää mun vanhemmilta on tavata päivän lehdestä eri kauppojen tarjoukset ja sit ajella ympäri kaupunkia hakemassa Cittarista 4 pakettia Kulta-Katriinaa kympillä, Lidlistä tarjoushedelmiä, Tokmannilta jotain jne.

Tarkemmin ajateltuna se ON järkevää. Muuten he tylsistyisivät kotiin, nyt äiti suunnittelee kaupat ja ostoslistan ja isä reitin mitä ajetaan. Joutuvat jollain tavoin aktivoimaan aivojaan.
 
Mutta kaipa mua ahdistaisi jokin muukin tyyli jos sitä näkisi jatkuvasti.

Jos asuisin jossain Hesan Kalliossa niin tulisin hulluksi nähdessäni jopoilevia, paksusilmälasisankaisia hipstereitä ruutupaitoineen.
Ja heillä olisi hipsterien omat kirjoittamattomat säännöt ja ajoitukset jotka ahdistaisi mua kun mä en osaisi niitä.
(Onko hipstereitä muuten enää?)

Joku pelko mulla on vielä, nelikymppisenäkin että ei kai mun pidä elää kuin nuo muut.
 
Mutta kaipa mua ahdistaisi jokin muukin tyyli jos sitä näkisi jatkuvasti.

Jos asuisin jossain Hesan Kalliossa niin tulisin hulluksi nähdessäni jopoilevia, paksusilmälasisankaisia hipstereitä ruutupaitoineen.
Ja heillä olisi hipsterien omat kirjoittamattomat säännöt ja ajoitukset jotka ahdistaisi mua kun mä en osaisi niitä.
(Onko hipstereitä muuten enää?)

Joku pelko mulla on vielä, nelikymppisenäkin että ei kai mun pidä elää kuin nuo muut.
Kalliossa saisit elää vapaasti juuri sellaisena kuin olet. Ruutupaita ja Jopo eivät ole pakollisia.
 
Mutta kaipa mua ahdistaisi jokin muukin tyyli jos sitä näkisi jatkuvasti.

Jos asuisin jossain Hesan Kalliossa niin tulisin hulluksi nähdessäni jopoilevia, paksusilmälasisankaisia hipstereitä ruutupaitoineen.
Ja heillä olisi hipsterien omat kirjoittamattomat säännöt ja ajoitukset jotka ahdistaisi mua kun mä en osaisi niitä.
(Onko hipstereitä muuten enää?)

Joku pelko mulla on vielä, nelikymppisenäkin että ei kai mun pidä elää kuin nuo muut.
Ehkä meissä on juuri se ero. Siis että kun mä en lajittele ihmisiä vaan viihdyn yhtälailla perus-pirjojen ja ruutupaita-juoppojen seurassa niin siksi mua ei ajatus ahdista.

Minusta on ainoastaan kivaa että meitä on täällä moneksi.
 
Ehkä meissä on juuri se ero. Siis että kun mä en lajittele ihmisiä vaan viihdyn yhtälailla perus-pirjojen ja ruutupaita-juoppojen seurassa niin siksi mua ei ajatus ahdista.

Minusta on ainoastaan kivaa että meitä on täällä moneksi.
Se on sellainen pienen paikkakunnan henkinen mentaliteetti, luulisin. Joko siihen sopeutuu ja sulautuu osaksi tai sitten kerää niitä paheksuvia katseita osakseen.
 
Meilläpäin on aika tarkat normit mitä kenenkin sopii tehdä ja mitä ei. Vaihdoin keväällä autooni renkaita kun mies oli reissussa. Kymmenen minuutin sisällä kävi kolme naapurin miestä kysymässä voiko auttaa tai muuten vaan neuvomassa. Sama jos alan putsaamaan rännejä.
 
Se on sellainen pienen paikkakunnan henkinen mentaliteetti, luulisin. Joko siihen sopeutuu ja sulautuu osaksi tai sitten kerää niitä paheksuvia katseita osakseen.
Mä asuin kymmenen vuotta pikkupaikkakunnalla mutten ainakaan huomannut niitä katseita. Tosi vierailin mahdollisimman usein muualla, ehkä siksi ei alkanut ahdistaa kun se paikkaunta ei ollut koko elämä.
 
Ehkä meissä on juuri se ero. Siis että kun mä en lajittele ihmisiä vaan viihdyn yhtälailla perus-pirjojen ja ruutupaita-juoppojen seurassa niin siksi mua ei ajatus ahdista.

Minusta on ainoastaan kivaa että meitä on täällä moneksi.
Siis kyllähän mäkin viihdyn vaikka kenen kanssa. Pirjojen kanssa pärjää kun juttelee tietyn kaavan mukaan.

Mutta tää lähtee mulla semmoisesta ahdistuksesta nimeltä ryhmäpaine. Tulenko hyväksytyksi vaikka en tee samoin kuin ympäröivä porukka.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Meilläpäin on aika tarkat normit mitä kenenkin sopii tehdä ja mitä ei. Vaihdoin keväällä autooni renkaita kun mies oli reissussa. Kymmenen minuutin sisällä kävi kolme naapurin miestä kysymässä voiko auttaa tai muuten vaan neuvomassa. Sama jos alan putsaamaan rännejä.
Eieiei! Liian itsenäistä menit tekemään. :D Pirjot teetättää tuommoiset miehillään, ja ajoissa tietysti ettei tule sakkoja.
 
Siis kyllähän mäkin viihdyn vaikka kenen kanssa. Pirjojen kanssa pärjää kun juttelee tietyn kaavan mukaan.

Mutta tää lähtee mulla semmoisesta ahdistuksesta nimeltä ryhmäpaine. Tulenko hyväksytyksi vaikka en tee samoin kuin ympäröivä porukka.
Tuota mä olen aina ollut huono sietämään. Mä oon vaihtanut porukkaa jos olen huomannut jonkinlaista painetta mihinkään suuntaan.

Tasapäistämisyritykset ovat ärsyttäviä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Echo, saako teillä tuottaa meteliä sunnuntaisin? Imurointi on no-no, samoin ruohonleikkuri, pyykkikone yms.
Tuo ruohonleikkuu on muuten mielenkiintoinen ilmiö. Perusperheet hoitaa senkin aina sopivaan aikaan.
En tarkoita nyt mitään hiljaisuus-aikoja (en tykkäisi itsekään jos joku naapuri huristelisi 22 aikaan), mutta sosiaalisesti sopivaa aikaa.

Kukaan ei pärryytä ruohonleikkuria lauantaina klo 9, ehkä halutaan antaa naapurille kaljoistatoipumisrauha? Vaan klo 10 soi leikkurit iloisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Tuo ruohonleikkuu on muuten mielenkiintoinen ilmiö. Perusperheet hoitaa senkin aina sopivaan aikaan.
En tarkoita nyt mitään hiljaisuus-aikoja (en tykkäisi itsekään jos joku naapuri huristelisi 22 aikaan), mutta sosiaalisesti sopivaa aikaa.

Kukaan ei pärryytä ruohonleikkuria lauantaina klo 9, ehkä halutaan antaa naapurille kaljoistatoipumisrauha? Vaan klo 10 soi leikkurit iloisesti.
Ai niin, tyhmä minä. Tietysti klo 10 on jo kotiuduttu sieltä kauppareissulta, ja äiti Sanna tekee klo 10-11 ruokaa ja Petri leikkaa sillä aikaa nurmikon.
 
vierailija
Tuota mä olen aina ollut huono sietämään. Mä oon vaihtanut porukkaa jos olen huomannut jonkinlaista painetta mihinkään suuntaan.

Tasapäistämisyritykset ovat ärsyttäviä.
No, ei meiträ suomalaisia naisia olisi ollenkaan, jos ei olisi opittu tekemään kunnollista villasukkaa.... eikä Raumalaisia ilman pitsinnypläystaitoa:)

Pirjot ovat muuten Birgittoja:)
Mihin he ovat tätä värkkiä tarvinneet?
 
Oijoi, mä pystyisin kirjoittamaan Pirjon koko vuoden kalenterin etukäteen, mitä tekee sopivasti milloinkin.
Väliin mahtuu pari sopivaa Neean korvatulehdusta ja pari omaa saikkua, jolloin saa kuumeen takia hellittää siitä kaavasta.
 

Yhteistyössä