Tää menee jo ihan typeräksi (painonpudotus)

  • Viestiketjun aloittaja iltapalaks mitä
  • Ensimmäinen viesti
iltapalaks mitä
Tässä jo jonkun aikaa tullu punnittua ruuat ja merkattu kiloklubiin/kalorilaskuriin. Musta tuntuu että kun oikein rupee laittaan ylös ja seuraamaan niin loppujen lopuksi tuntuu ettei enää voi syödä mitään kun tuo sisältää likaa sitä ja tätä(sokeria, huonoa rasvaa, hiilareita tms). Nytki pohdin että mitä hittoa mä syön kun kaapit suht tyhjillään ja kaikki tuntuu olevan huono vaihtoehto koska on liikaa hiilari/rasva/sokeria jne. kaikkein vittumaisinta on se että ekaa kertaa mä noitten tyhmien laskureitten mukaan syön täysin oikein mutta laihtunut en oo grammaakaan 2viikon aikana(1200kcal/päiväs syön). ottaa sen verran pattiin että nyt tekis mieli vetää toi tupla patukka mikä kummittelee tuolla kaapissa ja vähän muutaki lisäks. mutta mä vissiin mitätöin koko tän viikon kalorivajeen jos mä nyt ne vedän. hemmetin nälkä on.
 
Vie ras
Tuossa mennään kyllä niin metsään. Jos satut tuolla tapaa laihtumaan niin varmasti tulee nopeasti takaisin. Alat syömään rehellistä kunnon ruokaa. Lisää vaan lämpimillä aterioilla saalaatin/kasviksien osuutta ja pidät annoskoon kohtuullisena. Herkut, leivät, rasvattomat maitotuotteet jätä pois. Ja kaikki "kevyt" tuotteet. 5 ateriaa päivässä niin ei pääse nälkä yllättämään. Ja liikuntaa 3-4 krt/vk, sellaista missä tulee kunnon hiki.
 
Hehe, mitä siel sun kaapissa on? Mä oon aina aatellut et liian turha vahtaaminen ajaa vaan hulluks ruokajutuissa. Oon kylläkin ex-anorektikko että ehkä siks ajattelenkin näin :D
Jos saat jostain ruokatarvikkeista väsättyy ees jonkunnäkösen terveellisem palan, on se parempi vaihtoehto ko suklaapatukka. Kuitenkin sun pitää jotain syödä, et nyt tällä aterialla saa pilattuu diettiäs, kunhan ees yrität jtn terveellistä ja "sääntöjen mukaista".
Hope so nälkä siitä lähtee ja lähtis se painoki tippuu :)
 
Vie ras
Annan nyt esimerkikisi oman päivän syömiset.

Aamupala: 2 kuppia kahvia maidolla, munakas missä 3 munaa ja maitoa (välillä tulee syötyä lautasellinen kaurapuuroa jossa 1,5 dl reajuustoa)
Lounas: lautasellinen (perus syvä) siskonmakkarakeittoa
Välipalaa en ehtinyt tänään syömään mutta normaalisti syön smoothien marjoista, hedelmistä luonnonjogurtista
Päivällinen: paistettu broilerinfilee missä pestoa ja mozzarellaa, porkkana lisukkeella
Puolikas proteiinipatukka
Iltapala: luonnonjogurttia missä banaani, juustoa ainakin 200g, nakki, pieni karkkiaski

Tämä ei siis mikään täydelliset syömingit mutta paino pysynyt 52 kg:ssä vuosia tämän kaltaisella.
 
Vierras
Jos pakkasessa on marjoja niin pyöräytä niitä mikrossa sen verran että ovat kohmeisia ja napostele niitä. Tarvittaessa steviaa mukaan makeutukseksi. Sitten syöt sitä mitä sun tekee mieli mutta vain puolet. Esim jos yleensä söisit kaksi leipää niin nyt sylt vain yhden ja sitten peset äkkiä hampaat.
 
ap.
En mäkään mikään lihava ole aina ollut. Koko elämäni olen ollut normaalipainoinen vaikka olen syönyt aivan mitä sattuu ja on mieli tehnyt. Nyt vaan kahden vuoden sisällä on yhtäkkiä paino noussut hurjasti. Kahden vuoden sisällä 57kg ---> 65kg. Eikä tahdo millään konstilla laskea. Eniten pelkään että jos mulla on joku sairaus.
 
"Anne"
Liian vähän kasviksia. Liikaa kaikkea höttöä. Eli panosta kasvisten määrään ja ruuan laatuun. Silloin laihtuu parhaiten. Ei se ole vain pelkät kalorit mitkä merkkaa, koska safkan sisältö määrittää, miten kone toimii.
 
ap.
[QUOTE="Viekku";30627117]Onko toi 1200 sinulle suositeltu kalorimäärä kiloklubissa, epäilen vähän..[/QUOTE]

Kiloklubi suosittelee 1500kcal. Kalorilaskuri suosittelee tuota 1200kcal. Tiedä sitte kumpi on oikeampi.
 
ap.
[QUOTE="Anne";30627105]Liian vähän kasviksia. Liikaa kaikkea höttöä. Eli panosta kasvisten määrään ja ruuan laatuun. Silloin laihtuu parhaiten. Ei se ole vain pelkät kalorit mitkä merkkaa, koska safkan sisältö määrittää, miten kone toimii.[/QUOTE]

Kiloklubin mukaan syön 550g kasviksia päivässä.
 
vierassssssssssss
Kaloritaulukot ovat hyviä käyttää, mutta älä ota niitä pilkulleen. Käytä maalaisjärkeä! Taulukon avulla opit syömään järkevästi, mutta mitään ei tarvitse jättää pois. Opit vaan valitsemaan niitä ruokia, joista tulet täyteen ja joista kehosi saa voimaa.

Kukaan ei kiellä syömästä suklaapatukkaa, eikä sellaisen nauttiminen kerran viikossa ole laihduttajallekaan väärin. Mutta jos syöt sen joka päivä aamulla ja illalla, niin silloin se on huono valinta. Painoa ei kannata missään nimessä pudottaa kieltäytymällä kaikesta hyvästä. Itseään kannattaa opastaa ja huijata, että jos nyt viikon olen järkevä niin sitten on karkkipäivä. Ajatuksensa voi suunnata karkkipäivään.

Minä en seuraa vihannesten kalorimäärää ollenkaan. Syön niitä niin paljon kuin lystään. Painonhallinnassahan nimenomaan opitaan syömään järkevästi, joten jos kyttää mitä minitomaatti on kaloreissa niin sehän on vastoin koko ideaa oppia syömään järkevästi. Jos saan mässyhimon tyydytettyä minitomaateilla, niin sehän on vaan hyvä tapa lopuksi ikää. Nappaa kaupasta suklaan sijan minitomaatteja kuola valuen- jos ymmärrät, mitä ajan takaa. Toinen itselleni sallima herkku on hyvä oliiviöljy. Ihminen tarvitsee rasvaa, joten painonhallinnassani ei ole todellakaan tullut ongelmia sitä nauttimalla osana salaattiannoksia. Huljutan sitä surutta sekaan.

Painoni putoaa tasaisesti järkevästi syömällä. Tänään oli pullapäivä ja nautin sen ilolla. Pulla on hyvää, mutta ei minun sitä tee joka päivä enää mieli. Maha täyttyy nopeasti samoin kuin makuaistini on parantunut järkevällä ruokavaliolla huomattavasti.

Onnea jatkoon, älä ole liian vaativa itseäsi kohtaan.
 
ap.
Esimerkki päivä:
Aamulla kaurapuuro keitetty veteen en lisää sokeria suolaa enkä voita tms. Jos haluan jotain maku laitan marjoja sekaan.

Lounas paista kasviksia pannulla. Lisänä esim maustamatonta kana suikaleet tai sellainen filee. Joskus jätän kanan pois ja syön sen tilalla keitetyn kananmunan, paljon salaattia ja lasin vettä. Salaatin päälle oliiviöljyä.

Välipala 150g maustamatonta rahka ja marjoja vaikka inhoan rahkaa, mutta kun en muuta keksi.

Päivällinen saman tyylinen ku lounas, joskus voin ottaa yhden perunan lisäksi.

Iltapala 1 viipale ruis realia. Päälle tietty rasvalevitettä ja yksi viipale juustoa. Kurkkua tomaattia. Yks pieni mandariini. Juomana tee. En laita teehen sokeria maitoa tms. Jos päivälliseltä jää yli salaattia syön sen pois.

Kahvia juon päivän aikana mustana ilman sokeria noin 3-4kuppia

Kiloklubin mukaan syön tarpeeks kasviksia ym kaikkea. Mutta ruokavalion kaipaa lisää rasvaa. Mä taas en halua syödä rasvaista monesta syystä.
 
ap.
Nyt mä sitten tein syntiä ja söin sen tupla patukan. ja kaikenlisäks vielä laitoin kermaa(flora vispiä) välipalalla marjojen päälle. :/ nyt toki on paska fiilis kun sorruin.
 

Yhteistyössä