tää ei etene mihinkään

  • Viestiketjun aloittaja vieras harmaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras harmaana
Kirjotin tänään miehelle kirjeen, jossa kerroin, etten voi elää suhteessa, jossa toinen salailee asioita (siis sitä palkkaa). Siitä tuli pitkä kirje. Selitin omat tuntoni ja kysyin, miltä tuntuisi, jos asia olisikin toisinpäin. Kirjotin myös, että on tosi turhauttavaa ja surullistakin, kun minulla ei ole mitään käsitystä perheemme kokonaistuloista. Jätin kirjeen keittiön pöydälle ja lähdin lenkille. Kun tulin takaisin kirje oli hävinnyt eli mies oli ilmeisesti lukenut sen, mutta mitään kommenttia kirjeestä ei tullut koko iltana. Minä en oikeasti voi elää suhteessa, jossa ei pystytä puhumaan asioista. En tiedä, johtuuko miehen puhumattomuus hänen kotioloista, siellä kun ei minun tietääkseni ole koskaan puhuttu mistään ongelmista. Nyt miehen vanhemmat ovatkin eronneet. :'( :'(
 
Olet varmaan ottanut asian puheeksi miehellesi?
Nyt kun kirje on kirjoitettu ja luettu, oletko kysynyt mieheltä asiasta? Oletko sanonut, että kirjeen tarkoutiksena oli avata keskustelu tästä asiasta ja sen myötä myös siitä, että parisuhteessa pitää puhua, keskustella, olla avoima ja voida luottaa toiseen?

Jos miehen kotona ei ole ikinä koskaan keskusteltu, ei hän semmosta taitoa toden totta osaakaan! Eikä tilanne siitä miksikään muutu, vaikka kymmenen kirjettä kirjottaisit. Vaadi vastaus. Selitys. Vaadi keskustelua. Nyt. Tai siis huomenna esim. Yöllä on huono aika keskustella miehen kanssa, joka ei osaa keskustella.

Mies myös ajattelee ja tomii ajatusprosessissaan eri tavalla kuin nainen. Mies ei ole niin analyyttinen, moniulotteinen ja verbaalinen kuin nainen ja mies saattaa olla ns. hitaampi.

Kun meillä minä etenen asiassa kuin asiassa jo vaikka kuinka pitkälle, on mies vasta siinä ensimmäisellä askeleella pohtimassa, että mistä on kyse, mitä tämä on, ja mitä voitaisiin tehdä.
Ja tämä miun mies kuitenkin osaa keskustella ja haluaa keskustella.
 
samafiilis
Just niin, ei tääkään suhde etene mihinkään. Mies on kuin saippuapala kun jotain kyselen. Ei ole kysymys rahoista eikä mistään ulkopuolisesta suhteesta mutta... mikään ei etene. Ja nyt hän ei ole tullut kotiin, yleensä ilmoittaa jos töissä menee tosi myöhään. Outoa. Ja raivostuttavaa!!!
 

Yhteistyössä