tableteista joka estää maidonnousun rintoihin

Mulle ei ole annettu, mutta voin kuvitella että ekan kuukauden/pari rinnat yrittävät tuottaa maitoa kun raskaus ja synnytys ovat muuttaneet äidin hormonitoiminnan sellaiseksi että maidonousu tapahtuisi. Kyllä se varmasti ohi menee, sillä ekojen kuukausien jälkeen hormonihöyryjen loppuessa imettävilläkin äideillä maidontuotantoa alkaa säätelemään kysynnän ja tarjonnan laki, eli mitä enemmän imettää sitä enemmän maitoa tuottaa. Alussa imettävillä saattaa olla maidontarjonta liiallista koska tuotantoa ohjaavat hormonit ei kysyntä. (sullahan ei luonnollisesti ole kysyntää maidolle kun et imetä, joten tarjontakin loppuu aikanaan)

Saako utskia että miksi et halunnut imettää? Itse olen kahta tytärtäni imettänyt piiitkään.
 
Mä sain reseptin kyllä, mutta kuuria en syönyt, kun pumppasin pari päivää enimmät pois, niin loppui maidontulo viikossa.

Mutta lääkäri sanoi, että voi kestää noilla lääkkeillä parikin kuukautta, ennenkuin kokonaan loppuu.
 
Vieras
Mä sain kun tytön olin synnyttänyt.Tästä nyt noin 2 vuotta.Maito ei noussut lainkaan mikä oli helpotus, mutta n. 5-6kk päästä alkoi paidat kastua rintojen kohdalta! :eek:
neuvolatätikin oli ihmeissään. maitoa tuli siis muutaman päivän pari tippaa ja sit ei taas mitään.
Rinnat on siitä lähtien pysynyt normaaleina. :)
 
ira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla meni pää sekaisin noista lääkkeistä, eikä oo kyllä ihme kun lukee sivuvaikutukset ja varsinaisen käyttötarkoituksen. Tein sitten samoin kuin Tiskirätti.
Mikä niiden varsinainen käyttötarkoitus on?

 

Yhteistyössä