Taasko tuulimuna? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarnila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jarnila

Vieras
Nöyrin mielin etenen - iloitsen kuitenkin, että elimistöni on taasen raskautunut, mutta...lokakuussa oli tuulimunakeskenmeno ja nyt nlassa suositeltiin ultaa, kun on mahdollisuus, että tuulimuna toistuu. Jos sinulla on ollut tuulimunaraskaus, onko se toistunut? Eka raskaus oli ongelmaton.

Tämä teksti menee vähän aiheen vierestä.

Minä olen ymmärtänyt, että tuulimunaraskaudet ovat todella yleisiä. Jokaisella naisella on viallisia munasoluja. On vain huonoa tuuria, että sellainen hedelmöittyy.

Minulle lääkäri sanoi, että vaikka nyt on tuulimuna seuraava raskaus todennäköisesti on ihan normaali raskaus. Mitään erityisseurantaa ei tarvita tämän asian vuoksi.

Olisiko mahdollista, että neuvolassa on ajateltu sinun mielenrauhaasi? Ja tästä syystä sinulle on suositeltu alkuraskauden ultraa. Itse menen seuraavassa raskaudessa jälleen alkuraskauden ultraan. Ihan oman mielenrauhan vuoksi.

:hug: Voimia!

Mä olen kuullut että tuulimunalla ei ole taipumusta toistua. Sen sijaan jos sattuisi niin ikävästi että olisi kaksi tuulimunaraskautta peräkkäin, riski kasvaisi.
Ole ihan rauhallisin mielin vaan, se yksi tuulimuna ei ole nostanut riskiä. Itselläni oli tm-raskaus syksyllä. Tulin uudelleen raskaaksi heti sen yhden odottelukierron jälkeen. Nyt viikkoja on 18+1 ja pieni potkii kovasti. :)

Minulla oli tuulimuna raskaus vuonna 2003. 2004 synnytin terveen pojan ja nyt olen raskaana viikoilla 13. Lääkäri sanoi minulle, että on erittäin epätodennäköistä, että tulisi enää tuulimunia, mutta luulen, että lääkäri yritti vain lohduttaa... Tiedän kyllä sen valtavan pelon, että uusi raskaus olisi taas tuulimuna ja minä menin heti seuraavalla raskauskerralla ultraan, että voisin odottaa ilman pelkoja... :flower: :flower:

Yhteistyössä