Taasko ne järjestää päiväkodissa jonkun samperin tonttujuhlan!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Missä kunnon joulujuhlat???? Koko pienen ikäni mietin sitä miten omat lapseni sitten ovat joulunäytelmässä, mutta sitä on kai turha odottaa. |O Minä vaadin kunnon joulujuhlat takaisin. Tonttupolut, tonttujuhlat ja puuroillat on tylsiä, ilmeettömiä, ei mitään tunnelmaa!!!! Vaellellaan vaan ympäri päiväkotia |O
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Älä muuta..ja kunnon kevätjuhla takasin kans!!!!!!
joo, ehdottomasti. Meidän lasten kevätjuhla oli 5min. laulua kaatosateessa päiväkodin pihalla ja sitten jäätelöt. Jäi tosi hyvä fiilis ja kiva näyttää myöhemmin lapsille kuvia. Kun minä olin pieni niin meillä oli kunnon juhlat. Suvivirret ja heinillä härkien kaukalon hoilanta kuuluu asiaan!!!
 
Millainen on kunnon joulujuhla?
Meidän muksujen pk:ssa on jouluevankeliumi, joulukuvaelma, tonttuilua jos jonkinmoista, ja ties mitä muuta.
Heinillä härkien kaukalon laulettiin ainakin viime vuonna myös. Tai jonain vuonna, emmä muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
joo, ehdottomasti. Meidän lasten kevätjuhla oli 5min. laulua kaatosateessa päiväkodin pihalla ja sitten jäätelöt. Jäi tosi hyvä fiilis ja kiva näyttää myöhemmin lapsille kuvia. Kun minä olin pieni niin meillä oli kunnon juhlat. Suvivirret ja heinillä härkien kaukalon hoilanta kuuluu asiaan!!!
Mutta nykyisin ei pysty, ettei loukata eri uskontojen edustajien tunteita, mikä on ihan perseestä |O |O |O Mä ajattelen noita perinteinä, en niinkään uskonnollisina hommeleina.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Millainen on kunnon joulujuhla?
Meidän muksujen pk:ssa on jouluevankeliumi, joulukuvaelma, tonttuilua jos jonkinmoista, ja ties mitä muuta.
Heinillä härkien kaukalon laulettiin ainakin viime vuonna myös. Tai jonain vuonna, emmä muista.
ei täällä vaan...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
joo, ehdottomasti. Meidän lasten kevätjuhla oli 5min. laulua kaatosateessa päiväkodin pihalla ja sitten jäätelöt. Jäi tosi hyvä fiilis ja kiva näyttää myöhemmin lapsille kuvia. Kun minä olin pieni niin meillä oli kunnon juhlat. Suvivirret ja heinillä härkien kaukalon hoilanta kuuluu asiaan!!!
Mutta nykyisin ei pysty, ettei loukata eri uskontojen edustajien tunteita, mikä on ihan perseestä |O |O |O Mä ajattelen noita perinteinä, en niinkään uskonnollisina hommeleina.
sama juttu. perinteitä kunnioittaen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mutta nykyisin ei pysty, ettei loukata eri uskontojen edustajien tunteita, mikä on ihan perseestä |O |O |O Mä ajattelen noita perinteinä, en niinkään uskonnollisina hommeleina.
Meidän skidien pk:ssa on eri uskontoja ja uskonnottomia, ja on silti suht perinteinen joulujuhla ja kevätjuhla.
Se on ihan pk:n tädeistä ja sedistä kiinni, minne suuntaan ne kumartaa ja kenelle pyllistävät...eikä kukaan oo kyllä mun tietääkseni koskaan valittanut, siis lasten vanhemmista ainakaan.
 
vieras
meillä kyllä on, lapsilla on jouluvaellusta jos jonkunlaista, kynttilöitä ja laulua metsäpolulla jossa joulukoristeita ja valoja.. seimi ja tiernapoijat jne.

Ehkä tää maalaisuus ei aina ole pahasta =)
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
tänään oli muuten ketju suomalaissyntyisestä naisesta joka asuu italiassa ja taisteli 8 vuotta että krusifiksit lähtee koulun seinältä pois :headwall:
no huh! Maassa maan tavalla! Ei tulisi mieleenkään muuttaa italiaan ja vaatia heitä muuttamaan uskontoaan tai tapojaan ja perinteitä!
 
Meilläkin oli viime vuonna pojalla ihan oikea joulukuvaelma, lapset oli pukeutuneet paimeniksi, enkeleiksi jne (tosin ei meidän poika, se ei IKINÄ suostu pukeutumaan miksikään :ashamed: ) ja sit ulkona esittivät laulujen ja kertojan kanssa evankeliumin. Oli tosi suloista vaikka oli sairaan kylmä olla kattomassa!
 
apsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei nuo uskonnolliset töötötykset ole asiallisia. Joulua on paras juhlia neutraalisti, ja joulupukki ja tontut on ainakin neutraaleja.
Just joo. Uskonnolliset ryhmät eivät välttämättä hyväksy joulupukkiakaan. Saisi olla kahdet juhlat: Enkeleitä, tonttuja, pipareita, joululauluja jne tavalliselle maallistuneelle kansalle, ja erikseen estyneitten juhlat, joissa laulettaisiin vaikka Jänöjussin mäenlasku ja syötäisiin näkkileipää.
 

Yhteistyössä