Taasen...

Puuh.. Taas yks niistä päivistä kun tuntuu, et kaikki menee päin p:tä... Ja tärppiä ei varmaan tuu.. Pongasin oviksen viikko sitten ja usko on ties missä :'( . Mies yrittää kovasti tsempata, mut itte ei jaksa uskoa, liian monta pettymystä takana.. Nooh, toivottavastai huomenna on jo parempi mieli.... Mielialat vaihtelee koko ajan naurusta itkuun ja päinvastoin.. n. pari vkoa on liian pitkä aika odotella alkaako menkat vai pääseekö testaileen.. :\| Tulipas taas purkauduttua..
 
Kirjoiteltiin tuolla pco+clomiannostus jutussa, oon se ´vieras´ joka aloitti sen...
Mä aloitin eilen sen terolut kuurin jotta ne menkat alkais ja sit vois ottaa niitä clomeja. Voi että ku tärppäis tästä pco:sta huolimatta...
 
Trillian
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 12:38 taniia kirjoitti:
Kirjoiteltiin tuolla pco+clomiannostus jutussa, oon se ´vieras´ joka aloitti sen...
Mä aloitin eilen sen terolut kuurin jotta ne menkat alkais ja sit vois ottaa niitä clomeja. Voi että ku tärppäis tästä pco:sta huolimatta...
Mulla myös pco, olis mukava vaihtaa kokemuksia! Nyt mulla menossa terolut kuuri, vuosia sitten ne+clomit olivat turhia, mitään ei tapahtunut. Lohtuna kuitenkin, että tosi vaikeasta pco:sta huolimatta meille syntyi luomuvauva äitienpäivänä, tosin 7,5v ehkäisyn poisjättämisestä. Viime viikolla gynellä näkyi ultrassa taas hurjan suuret ja kystia pullollaan olevat munasarjat, pikkukakkosen haave siirtyy aina vaan kauemmas.

Toivotaan plussaonnea, tunnen ja tiedän miltä turhautuminen tuntuu!
 
Heips Trillian!
Kiva vaihtaa kokemuksia!Mä söin yhden terolut kuurin ja kaksi clomikiertoa viime syksynä (silloin ei tiedetty et on pco) jostain syystä en jatkanut clomia kuin sen kaksi kiertoa....no nyt kuiteski kun menkat ovat olleet pari kuukautta pois niin terolut aloitettiin taas. Koitan nyt syödä niitä clomeja myös useamman kuukauden. Oviksesta sen verran et pitääkö lämpöjenki nousta et ovis tapahtuu vai riittääkö pelkkä viiva ovistestissä kertomaan et ovuloi? Jos en ovuloi niin haluaisin kokeilla clomia 2tab/pv nyt siis on vain 1tab/pv. Ootellaan nyt niitä menkkoja..eilen aloitin terot=)
 
Mulla kans pco.. Syöny teroja+clomeja, clomit oli ensin annostuksella 1 x vrk. Mitään ei tapahtunut, nostettiin 2 tabuun ja nyt eka kierrossa tuli ovis..

Onneksi mun pco ei niin paha, lääkäri meinas, et terot+clomit vois auttaa.. :)

Tänää ollu jo parempi mieli ja jaksanu taas uskoa tulevaan.. :flower:
 
Trillian
Vuosia sitten söin ensin, 1, sitten 2 ja lopulta 3 clomia päivässä mutta munasarjat pysyivät vaiti...

Mutta luulen, että vaikka kystia on, niin tilanne on silti erilainen kun on jo 1 lapsi syntynyt. Luulen että radikaali painonpudotukseni korjasi viimeksi tilannetta. Mulla nuo pco-kilot tuntuu istuvan tosi sitkeessä. Saisin aloittaa pian laihdutuslääkkeenkin, mutta silloin ei saa tulla missään tapauksessa raskaaksi, joten en halua vielä.

Joo, 5. tabu terolutia otettu tänään, vielä mulla ei ole kuin ne. Katsotaan sitten korjaantuuko, vai tartteeko käydä clomeja kyselemässä.

Itse en koskaan ole mittaillut lämpöjä ovulaation bongaamiseksi, en luota siihen menetelmänä paljoakaan. Eli uskoisin et ne liuskat riittää.

Pidetään yhteyttä ja kuulostellaan toistemme edistymistä!

:flower:
 
Pudotin painoa 12 kg kun pco todettiin ja avuksi sain siihen Diforminia.. Joka viel lisää munasarjojen toimintaa..

Oviksen pongaamisessa luotan ittekki tikkuihin ja valkovuodosta huomasin kans..

Teroista tänää lähti 7. tabu..
 
Trillian
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 14:31 Hansuliinu kirjoitti:
Pudotin painoa 12 kg kun pco todettiin ja avuksi sain siihen Diforminia.. Joka viel lisää munasarjojen toimintaa..

Oviksen pongaamisessa luotan ittekki tikkuihin ja valkovuodosta huomasin kans..

Teroista tänää lähti 7. tabu..
Jaksatko kertoa lisää diforminista painonpudotuksen apuna???? Kuullostaa hyvältä, jotenkin voisin ajatella että sopii siihen kuitenkin vain jos pco nostaa verensokeria (jota mulla ei ole ikinä kyllä tehnyt). Lääke siis tuttu työn puolesta, mutta ei painonpudotuksen yhteydessä vaan ihan tyypin 2 dm hoidossa!

kiitos jos viitsit kertoa, alan tulla epätoivoiseksi!
 
Se hillitsee makeannälkää, itte olen aika karkkihiiri.. =)
Nopeuttaa aineenvaihduntaa.. Ja pitää verensokerit tasaisena, ei niinkään tule nälkää.. Lisäksi pidin ruokapäiväkirjaa jonka lähetin väestöliiton hoitajalle kahden viikon välein..
Diforminia söin alkuun 1 x vrk ja siitä ei tullut sivuvaikutuksia, niin annostus nostettiin 2 x vrk.

Syön sitä siihen kauan toivottuun plussaan asti.. ;)
 
Trillian
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2006 klo 15:03 Hansuliinu kirjoitti:
Se hillitsee makeannälkää, itte olen aika karkkihiiri.. =)
Nopeuttaa aineenvaihduntaa.. Ja pitää verensokerit tasaisena, ei niinkään tule nälkää.. Lisäksi pidin ruokapäiväkirjaa jonka lähetin väestöliiton hoitajalle kahden viikon välein..
Diforminia söin alkuun 1 x vrk ja siitä ei tullut sivuvaikutuksia, niin annostus nostettiin 2 x vrk.

Syön sitä siihen kauan toivottuun plussaan asti.. ;)
Mie en varsinaisesti ole (vielä) lapsettomuuden takia hoidossa, koska ensin hoidetaan menkat kuntoon ja katosotaan onko sille enää tarvetta. Tyttö on vasta 8kk, ehkäisy jätettiin pois 3kk sitten mutta kuulemma kun historiassa on vaikea pco niin lähdetään nopeesti liikkeelle tutkimuksissa jne. Voisin seuraavalla gynekäynnillä puhua tosta diforminista, se sama klinikka (ja lääkäri) on erikoistunut myös laihdutukseen (ja siis lapsettomuuteen, raskauteen jne).

Teillä ilmeisesti ensimmäistä toivotaan? Oletko minkä ikäinen? Kauanko olet kärsinyt pco:sta? Itsellä pco oireili jo 16v mutta todettiin vasta kun oli 20. Eli kohta 10v kärsitty, ikävä tauti tämäkin.

Mulla on vuotanut tihkua koko tämän 5pv mitä olen terolutia syönyt, onko sulla sellaista (jos saan kysyä)?
 
Juu, ensimmäistä yritetty -03 lähtien.. E-pillerit jätin pois -02 sen jälkeen alkoi oireilu, mut se todettiin vasta vuosi sitten väestöliiton klinikalla.

Tän vuoden aikana täytän 27. Mul on muuten ollu terojen aikana tosi säännöllinen kierto, mut olin viime syksynä 3 kk ilman ja aloitin uudelleen. Menkat alkoi 2. tabun jälkeen, jatkoin niiden syöntiä kuitenkin. Niitten loputtua odotin kuukauden ja mitään ei kuulunut, niinpä aloitin taas ja kaikki 10 tabua oli syöty niin 3 pvän päästä alkoi vuoto..

Muuten niitten aikana ei ole ollu minkäänlaista tiputtelua tai muuta sellaista..
 
Moikka taasen!
Mä täytän kesällä 25 ja ensimmäinen vauveli ois toiveessa meillä. Mulla ollu nuorempana kuukautiset suht säännölliset ja hieman runsaat. Pillerit kun aloitin noin 17v kierto oli säännöllinen tietty. Siinä välissä oli sellanen vajaan vuoden mittanen tauko pillereistä jolloin menkat tuli suunnilleen säännöllisesti. Sit aloitin ne taas ja vuoto tuli taas säännöllisesti. Nyt sit kun lopetin viime keväänä, eipä ne sit tulekaa enää säännöllisesti...ilmeisesti tässä välissä pco alkanut muhia tuolla alakerrassa..

Eilen tuli postissa sit meikän ensimmäiset ovistikut=) Ajattelin sit aloittaa testaamisen kun tämä terokuuri ja clomikuuri on ohi...eli siis varmaan kp10->, oiskohan hyvä ajankohta aloittaa? Siis jos ne menkat sit alkaa..Täytyy myöntää et eilen oli pakko kokeilla yhtä tikkua ja se anto himmeän haamun...? Mulla ei ole hajuakaan mikä vaihe mulla nyt oikeasti ois menossa kierrosta ku viimeset menkatki ollu marraskuun alussa....viime viikolla kun kävin siellä lääkärissä ni lekuri sano heti et täällähän on ovis limoista päätelle mut sit ku se katto sinne muniksiin ni sano et ei täällä mitään tapahdu..oisko teillä kommenttia?=)
 
Ju, mä kans huomasin.. =) Ni, mäki tilasin raskaustestejä ja ovistikkuja. Ku ne tuli tietenkin piti testata molempia ja kuinka ollakkaan molemmat negaa.. Jälleen oli pettymys vaikka tiesin, et se ei ollu ees mahollista. En sillo käyttäny ees mitää lääkitystä..

tässä kierrossa aloin tikuttaa ovista kp13 ja sitte kp14 tuli kaks selvää viivaa... Olen kuullu monilta, et tärppipäivä olis kp14, kävin laskemassa oman kierron mukaan ja mullekki osui se.

Luulen vaan, et ny ei vielä tärppiä ole tullu. Eilen alkoi menkka kivut.. :(

Itte en oo ny käyny siel ultrassa ollenkaan, ens kierrosta pitäis käydä..
 
Heippa! Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta omakohtaisista kokemuksista pco ja ovistikut voi sanoa, että mulla näyttävät plussaa vaikkei ovista olekaan. Lääkäri sitten katsoi sen hormoniarvon, hg vai mikä onkaan, mitä ne mittaa ja mulla on se aina kaksin kertainen siihen nähden, mitä muilla on kun on ovis. Toisilla toimii, mutta kannattaa olla vähän skeptinen ettei turhaan luota niihin, niin kuin minä.
 
Harmaatrillian
No kassotaan kuinka mun käy... terolutia nyt siis jo viikko takana, 12 päivää kohta täynnä. Nyt papassa luokkaa 2, puhtauluokka myös. Ja bakteeria jos jonkinlaista eli tulehdusta pukkaa :'( Eipä mikään elä noissa ympyröissä...

Nyt ab voiteet menee, katsotaan jos helpottais.

Tihkuvuotoa jatkuu, 3 viikkoa takana kohta.
 
Mulla nyt 6päivä teroluteja takana...lämpöjä oon alkanu mittailee myös. Parina päivänä tuntui pieniä kipuja alavatsalla mut eipä muuta ihmeellistä. Viel neljä päivää teroja jäljellä sit ootella menkkoja =)
 

Yhteistyössä