Taas yksi tutkimus lisää joka osoittaa miehen olevan naista fiksumpi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja insinööri-äiti;26216412:
Heh, samaan olen kiinnittänyt huomiota. Huvittavaa, että omasta typeryydestä pidetään vielä kovaa meteliä.

Ei se aina ole typeryyttä. Se taitaa useimmiten olla ihan pelkkää laiskuutta. Tai sitten ihminen voi olla raha-asioissa niin täysi tumpelo, että tietää sen olevan hänelle ainoa keino "säästää".

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26216485:
Mieluummin otan veronpalautuksia muutaman satasen kuin mätkyjä muutaman satasen. Mitä typerää siinä on?

Verot voi myös laskea pilkulleen niin ettei tule palautuksia eikä mätkyjä. Mä olen liian laiska hommaan ja laitan pikkasen yli niin, että tulee pari sataa palautuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26216485:
Mieluummin otan veronpalautuksia muutaman satasen kuin mätkyjä muutaman satasen. Mitä typerää siinä on?

Olet antanut liki korotonta (0,5%) lainaa valtiolle. Tuolla korolla kannattaa mieluummin lainata itse valtiolta (eli maksaa sopivasti niitä nk. "mätkyjä").

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26216529:
Olet antanut liki korotonta (0,5%) lainaa valtiolle. Tuolla korolla kannattaa mieluummin lainata itse valtiolta (eli maksaa sopivasti niitä nk. "mätkyjä").

No ei se mätkyjen ottaminenkaan ole kovin viisasta monelle. Niillä kun ei sitten ole sitä rahaa maksaa sitä velkaa takasin.

[QUOTE="vieras";26216221]Ei, vaan tutkimus jonka mukaan miehet hoitavat veroasiansa naisia paremmin.[/QUOTE]

peesi.

Lisäksi siellä mainittiin, että joissakin kohdin erot olivat pienempiä kuin tutkija oli odottanut.

[QUOTE="vieras";26216551]No ei se mätkyjen ottaminenkaan ole kovin viisasta monelle. Niillä kun ei sitten ole sitä rahaa maksaa sitä velkaa takasin.[/QUOTE]

Siksipä kirjoitinkin, että "sopivasti". :)

Noin ajattelee ihminen, joka ei elä kädestä suuhun. Pakkosäästämisen voi ajatella niin, että se on isällisen valtion huolenpitoa köyhälle että lapset saavat joululahjat, huono korko on köyhän joululahja valtiolle eli hyvä juttu, ja ostovoiman lasku taas on pieni hinta siitä että joulu on pelastettu. Krääsäähän tulee ostettua liikaa joka tapauksessa...

[QUOTE="vieras";26216560]peesi.

Lisäksi siellä mainittiin, että joissakin kohdin erot olivat pienempiä kuin tutkija oli odottanut.[/QUOTE]

Aikamoinen ennakkoasenne tutkijalla kun odotti naisten olevan tutkimustulosta tyhmempiä.

[QUOTE="vieras";26216551]No ei se mätkyjen ottaminenkaan ole kovin viisasta monelle. Niillä kun ei sitten ole sitä rahaa maksaa sitä velkaa takasin.[/QUOTE]

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Lisäksi tuo korko 0.5% lasketaan vajaalle vuodelle vaikka laina-aika on puolitoista vuotta, eli vuosikorko jää reilusti alle puolen prosentin. Tätä on hyvä verrata asunto-, kulutuslainan tai puhumattakaan pikavipin korkoihin.

[QUOTE="vieras";26216638]Lisäksi tuo korko 0.5% lasketaan vajaalle vuodelle vaikka laina-aika on puolitoista vuotta, eli vuosikorko jää reilusti alle puolen prosentin. Tätä on hyvä verrata asunto-, kulutuslainan tai puhumattakaan pikavipin korkoihin.[/QUOTE]

Niinpä, eli siis miksi en ottaisi mieluummin tuota veronpalutusta. Sitten kun mätkyt tulee maksettavaksi, en todellakaan ole saanut säästettyä moista summaa (kotihoidontuella elän ja rahaa ei jää säästöön), ja joutuisin varmaan ottamaan pikavipin jotta saisin mätkyt maksettua :D

Ja tuohon että voisi laskea veroprosentin niin että ei tule mätkyjä eikä palautuksia. Entä jos tulot vaihtelee pitkin vuotta, käy aika hankalaksi? Ei se parikymmentä euroa kuussa nyt mitään niin huimaa korkoa kuitenkaan tee että jaksaisin alkaa säätämään..

Mä oon ainakin älykkäämpi kuin suurin osa ihmisistä -oli ne miehiä tai naisia.

Voi silti olla, että keskimäärin miehet on älykkäämpiä kuin naiset. Riippuu tietysti mitkä asiat valitaan mittauksen kohteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26216762:
Niinpä, eli siis miksi en ottaisi mieluummin tuota veronpalutusta. Sitten kun mätkyt tulee maksettavaksi, en todellakaan ole saanut säästettyä moista summaa (kotihoidontuella elän ja rahaa ei jää säästöön), ja joutuisin varmaan ottamaan pikavipin jotta saisin mätkyt maksettua :D

Ja tuohon että voisi laskea veroprosentin niin että ei tule mätkyjä eikä palautuksia. Entä jos tulot vaihtelee pitkin vuotta, käy aika hankalaksi? Ei se parikymmentä euroa kuussa nyt mitään niin huimaa korkoa kuitenkaan tee että jaksaisin alkaa säätämään..

Saat ihan vapaasti olla tyhmä.

:)

[QUOTE="vieras";26216847]Saat ihan vapaasti olla tyhmä.

:)[/QUOTE]

Mä en ainakaan ole tyhmä, koska tiedän kyllä, että palautusten ottaminen ei ole kannattavaa. Olen siis vaan yksinkertaisesti laiska :D

[QUOTE="vieras";26216877]Mä en ainakaan ole tyhmä, koska tiedän kyllä, että palautusten ottaminen ei ole kannattavaa. Olen siis vaan yksinkertaisesti laiska :D[/QUOTE]

Laiskuushan on tyhmyyttä. Kyllä sinun kantsisi panna se parikymppiä kuussa säästötilille, vuoden lopussa sinulla olet tienannut jopa pari euroa korkotuloja :D

No meidän perheessä kyllä mies on ihan ehdottomasti nero raha-asioissa, kun taas itse olisin jo konkurssissa, jos olisin saanut jatkaa valitsemallani tiellä ("ostetaan osa-maksulla..." :D). Mies taas oli tavatessamme lähes velaton (asuntolainaa vielä vähän jäljellä), eläkesäästäjä ja sievoinen summa vielä säästötililllä. Mulla siis oli pari osa-maksuerää, asuin vuokralla ja autolainasta yli puolet jäljellä. Ja kun kaupungissa asuin ja vuokrat oli mitä oli, niin käteen jäi lähinnä miinusta loppukuusta, vaikka töissä olinkin. :)

Muussa älykkyydessä taas minä koen olevani tasavertainen, sosiaalisessa kanssakäymisessä ja huumorin viljelyssä älykkäämpi. Että kutakuinkin fifty-fifty.

Oma lapsemme taas on ihan yhtä läheinen mieheni kuin minun kanssa, joten meidän perheessä tuo yhden kommentin sisältö ei pidä paikkaansa. Onneksi :)

Yhteistyössä