Taas yksi "koirahyökkäys"....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin just

Vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811128578274_uu.shtml

Tälläkertaa ei sentäs ollu kyseessä rotikka, dobberi ym mitä "yleensä" näissä uutisissa näkee. Pitäkää ne koirat K-I-I-N-N-I!

Koira on voinut karata jostakin,
eikä tuo nyt mitenkään HYÖKÄNNYT tai PURRUT kyllä ole jos kultsikin kyseessä..
omani on vähän kultsia isompi,
ja jos PURISI niin siihen tulisi jälki..
Ellei koira ole näykkässyt kiinnittääkseen huomion tai kokenut pyöräilijää uhkaksi.

Vaalea iso koira puri iäkästä pyöräilijää Kankaanpäässä torstaina 25.9. kertoo Kankaanpään poliisi eilen julkaisemassaan tiedotteessa.

81-vuotiaan mieshenkilön polkupyörälenkki sai ikävän käänteen, kun vapaana ollut iso, vaalea, pitkäkarvainen ja luppakorvainen koira hyökkäsi pyöräilijän kimppuun. Koira puri pyöräilijää jalkaan, jolloin pyöräilijä kaatui maahan ja loukkasi mm. kylkeään ja kättään. Käteen tuli lääkärihoitoa vaativa murtuma.

on eri asia että koira PUREE kun ottaa kädestä kiinni..
tai HYÖKKÄÄ kuin hyppää...
ei mitenkään puolustellen,
mutta jokainen ihminen (vanhempi joka pelästyy ) ottaa nuo asiat eri tavalla.. :)

Mikä hitto siinä on, että ei saada koiraa koulutettua niin, ettei purisi, tai tekisi sitä vain omistajansa käskystä tms.
Mun koiraa saa hakata vaikka halolla päähän, eikä taatusti pure ketään.

Tosin kyllä koirastakin sekopään saa tehtyä, en vain ymmärrä miksi kukaan niin tekee.

Ja luuletteko että entisaikaan ei koirat purreet? niistä vaan ei lehdissä kirjoiteltu. Ja kyllähän se kultsukin osaa purra, ainakin meijän. Onneksi pureskelee lelujaan, ei ihmisiä. Mutta koskaan ei tiedä, eläinhän se vain on, ja se onkin nykyään se iso ongelma, unohdetaan että koirat ovat eläimiä, ei ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja taaaaaaaas:
että voikin ottaa päähän noi rakit,puhumattakaan niiden omistajista jotka ei osaa hoitaa/kasvattaa noita rakkejaan...

Mua vit*ttaa sellaset ihmiset jotka eivät osaa koiraa kasvattaa ja hoitaa. Koiraa käy lähinnä sääliksi, koska se on selvästi ollut jonkun ihmisen vastuulla, ja näistä tapauksista huomaa, että sitä koiraa ei olis sille ihmiselle pitänyt pilattavaksi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mikä hitto siinä on, että ei saada koiraa koulutettua niin, ettei purisi, tai tekisi sitä vain omistajansa käskystä tms.

Tosin kyllä koirastakin sekopään saa tehtyä, en vain ymmärrä miksi kukaan niin tekee.

Jos minun koiraa joku hakkaa halolla päähän, niin silloin saa koira purrakin!

Nää on taas näitä arvailuja, että onko karannut vai ei, onko purrut "kunnolla" vai ei....Ei normaalikoira karatessaankaan sais käydä vähääkään keneenkään kiinni, ei edes näykkiä, näin mä asian näen.
Mutta näillä asioillahan voi aina olla monta puolta, who knows.....

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Jos minun koiraa joku hakkaa halolla päähän, niin silloin saa koira purrakin!

Mun koira puollustautuu ainoastaan muita koiria vastaan. Jos ihminen käy mun koiraan käsiksi niin se olen kyllä minä joka tödennäköisesti käsittelen sitä ihmistä vähän rankemmalla kädellä sen jälkeen.

Jos koira saa purra ihmistä, joka lyö sitä halolla. Niin pahimmillaan siinä käy niin, että koira puree ihmistä jolla on halko kädessä, josta seuraa se, että koira lopetetaan, koska hyökkäsi ihmisen kimppuun. Ja tätä minä en halua, sempä takia, mun koira ei saa purra ihmistä, vaikka ihminen tekisi sille mitä.

Mun koira ei myöskään saa hypätäeikä hyppääkkään ketään ihmistä vasten, eikä mennä luokse, ellei ole annettu lupaa, eikä näyki tai ota mistään vaatteestakaan hampaillaan kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
Vaalea iso koira puri iäkästä pyöräilijää Kankaanpäässä torstaina 25.9. kertoo Kankaanpään poliisi eilen julkaisemassaan tiedotteessa.

81-vuotiaan mieshenkilön polkupyörälenkki sai ikävän käänteen, kun vapaana ollut iso, vaalea, pitkäkarvainen ja luppakorvainen koira hyökkäsi pyöräilijän kimppuun. Koira puri pyöräilijää jalkaan, jolloin pyöräilijä kaatui maahan ja loukkasi mm. kylkeään ja kättään. Käteen tuli lääkärihoitoa vaativa murtuma.

on eri asia että koira PUREE kun ottaa kädestä kiinni..
tai HYÖKKÄÄ kuin hyppää...
ei mitenkään puolustellen,
mutta jokainen ihminen (vanhempi joka pelästyy ) ottaa nuo asiat eri tavalla.. :)

mutta koiralla ei ole oikeutta tehdä tuommoista.

Yhteistyössä