taas vauvan nukuttamisesta pihalla...

Siis sanokaa mulle et en ole huono äiti kun nukutan puolivuotiasta vauvaa ulkona terassille ja pakkasta on -17.. Sillä on kyllä hyvin vaatetta päällä ja harso siinä aukon edessä..mut minun isä sai minulle vain niin huonon mielen ku sanoi et sillä jäätyy sisuskalut :ashamed:

Lisäksi mietin et herättäisinköhän sen kun on nukkunut jo 4h...
 
uuh aah
Meilläkin nukutetaan tuota kohta 7 kk ikäistä ulkona, joka päivä. Tänään oli pari tuntia ulkona ja harso oli edessä. Harso pitää vaunujen ilman siedettävänä.
 
äiti 34v
Kyllä mäkin nukutan ulkona(1v1kk)on fleecepeitto siinä vaunun kuomun yli,ettei hengitä kylmää ilmaa.Ja kerroksia on monta ,vaatetta.Hyvin nukkuu ja on tyytyväinen;)
 
Ootko kokeillut että paljonko on vaunuissa sisälämpötila? Mie kokeilin joskus -16 asteen pakkasella että paljonko on vaunuissa lämmintä, niin meni reilusti plussan puolelle, en muista tarkalleen paljon.
 
miekin olen nukuttanut kaikkia lapsia pihalla, vaikka pakkasta on ollut yli -20 astetta. eivät nuo isommat ainakaan kovin kärsineltä näytä :kieh:

mittasin kopan sisältä lämmön, kun pakkasta oli n.-15. sisällä naaman kohdalla oli -5,5, joten eipä kovin paha.
 
EJK
Pukeutuminen on a ja o. Kerrospukeutumista, puuvillaista alle, aitoa villaa päälle ( ei mitään sekoitetta). Ja uskon, että vauva ei kyllä nukkuisi jos olisi kylmä.

Harsosta vaan on kahta koulukuntaa - toiset tykkää, että se on petollinen siinä suuaukon edessä, sillä hengitysilma kuomussa höyrystyy ja kasvot voivat paleluta (ihan niin kuin itse laitat pakkasella vaikka kaulaliinan suusi eteen, se höyrystyy ja jäätyy. Toiset taas laittavat harson, että raaka pakkasilma hieman suodattuisi. Tiedä sitten....
 
just heräs, kun viestin lähetin.. ja oli niin tyytyväinen neiti. Mulla oli se äippäpakkauksen mittäri siinä kopan sisällä jalkopäässä.. en lattanut sen makuupussin sisälle, minkä sisällä vauva vielä on ja se näytti +1 kun nostin vaunut sisään.. juu eipä tääkään tapaus nuku kuin max 30 min sisällä ja tosiaan ulkona parhaillaan 5h
 
just
Niin mäkin olen nukuttanut ja oon jopa lämpömittarilla mitannut vaunujen siälämpötilan ja se ei suinkaan oo sama kuin ulkona joten hyvin oon antanut nukkua ja hyvin on lapsi nukkunut.Jä aivan lämmin on ollut herättyään.
 

Yhteistyössä