taas tuli epämukava ylläri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sun tuntemat juopot= kaikki juopot?
Käsketkö myös halvaantuneen vaan tehdä asialle jotain? Entä mielisairaalle? Sängystä ylös vaan ja lenkille!

Alkoholisti on sairas, työkyvytön kuten muutkin eri sairauksista kärsivät voivat olla.Monesti alkoholistilla on taustalla vaikea lapsuus, hyväksikäyttöä, väkivaltaa ja vastaavia asioita, joita on alkanut oireilla juomalla. Juominen vie henkisen kivun pois, ainakin hetkeksi. Kuntoutus on todella pitkä ja vaikea tie.
Sinä ja ap olette terveitä, päättäneet vaan jäädä kotiin yhteiskunnan tuille.

Kerro mistä voin hakea, niin haen.
Ja sanoinhan jo että itse omasta halustani jättäydyin pois harjoittelu mahdollisuudesta. Olen listoilla heidän käytettävissä, mutten itse hae aktiivisesti mitään. Olen siis tuloton vapaaehtoisesti. Mutta kaikki ei sitä välttämättä ole saati, että osais tai ilkiäis etsiä itselleen apua.

[QUOTE="a.p";25412312]muutin tänne elokuussa 2010 ja silloin mies lupasi autoa ja ajokorttia. asia sitten vain jäi sopeutumis vaikeuksien kanssa tuli taisteltua ja nuo asiat jäi aikalailla varjoon...[/QUOTE]

ja mä vissiin elän väärällä vuodellakin... korjataan tämäkin muutin elokuussa 2011. eli olen täällä "korvessa" asunut reilu 5kk.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja BlingBling Näytä viesti
Mitä tästä opimme? Kannattais käydä koulut loppuun ennen kuin rupeaa perhettä perustamaan..

En ole samaa mieltä tästä. Jos on mies joka haluaa elättää ja vaimo hoitaa kotia niin mikä siinä vikana. Itse olen siis kouluttamaton kotiäiti ja mies hyvätuloinen jota ei todellakaan haittaa perheensä elättäminen.

Mä oon vähän molempien kanssa samaa mieltä.
Vaikkei mieheni niin hyvätuloinen olekaan, niin silti me pärjätään. Ja silti mieheni on antanut siunauksensa kotona ololleni tämän 4kk ajan ennen äitiyslomaa.

^Mikä on tuo tuki jota kulutan?
Jäin vapaaehtoisesti kotiin, joten minkä tuen saan odotusaikana?

Varmaankin saat lapsilisiä? Äitiyspäivärahaa? Kotihoidontukea? 9 vuoden ajalta. Ja jos olisit oikeutettu, niin tuskin kieltäytyisit työmarkkinatuesta? Ja kun se lisääntyminen loppuu, niin yhteiskunta kustantaa opinnot. Jos niitä nyt vieläkään saa loppuun asti vietyä. Ja jos paha tilanne tulee, niin ei huolta, tt-tukea saa sitten.

Varmaankin saat lapsilisiä? Äitiyspäivärahaa? Kotihoidontukea? 9 vuoden ajalta. Ja jos olisit oikeutettu, niin tuskin kieltäytyisit työmarkkinatuesta? Ja kun se lisääntyminen loppuu, niin yhteiskunta kustantaa opinnot. Jos niitä nyt vieläkään saa loppuun asti vietyä. Ja jos paha tilanne tulee, niin ei huolta, tt-tukea saa sitten.

Eli mun synti on nyt lapsilisät? JOita sä et saa tai oot kieltäytynyt?
Niin että mikä se mun perimmäinen synti nyt on?

En toki olis kieltäytynyt työkkärin tuesta tälle ajalle. Miks olisinkaan?
Eikö yhteiskunta kustantanu sun opintoja? Mulle kustanti ainakin siihen asti, kun kouluja kävin.

Ja se paha tilanne olisi? Asuntolainallisen ja avioliitossa se on varmasti vaikeasti saavutettavissa?

Mä oon iloinen ja onnellinen, että oon voinut ja voin olla kotona kauan. Miksen olisikaan? Monilla vaikka haluaisivat ei siihen ole mahdollisuutta.
Mulla on joten miksen sitä käyttäisi?

Viimeksi muokattu:
Jos saisin tttukea 4kuulta niin mistä olisit jäänyt paitsi?
Tai jos saisin työkkärintuen niin mistä jäisit paitsi?
MItäs olet saanut, kun en ole saanut edellä mainittuja tukia?

Kuinka minun 4kk työttömyysajan tuet vaikuttas teikäläiseen?

Sepä siinä onkin, kun se on meiltä kaikilta pois, jos tällainen asenne leviää. Yhteiskunnan palvelut ja tuet kustannetaan verovaroin, ja mistä niitä kertyy, jollei ole tuottavan työn tekijöitä vaan kaikki kokevat oikeudekseen lokoisan kokopäiväkotoilun?

Pikkuisen huvittava oli tuo aiempi kommentti siitä, että maksetaanhan tuistakin veroja. Huomasikohan kirjoittaja miettiä, että siinä valtio antaa toisella kädellä ja ottaa toisella. Ei se raha siinä millään taikatempulla lisäänny...

Näiden nyt luulisi olevan ihan itsestäänselviä asioita kaikille.

• Tykkää
Reactions: trolli
Eli mun synti on nyt lapsilisät? JOita sä et saa tai oot kieltäytynyt?
Niin että mikä se mun perimmäinen synti nyt on?

En toki olis kieltäytynyt työkkärin tuesta tälle ajalle. Miks olisinkaan?
Eikö yhteiskunta kustantanu sun opintoja? Mulle kustanti ainakin siihen asti, kun kouluja kävin.

Ja se paha tilanne olisi? Asuntolainallisen ja avioliitossa se on varmasti vaikeasti saavutettavissa?

Mä oon iloinen ja onnellinen, että oon voinut ja voin olla kotona kauan. Miksen olisikaan? Monilla vaikka haluaisivat ei siihen ole mahdollisuutta.
Mulla on joten miksen sitä käyttäisi?

:headwall:

Voi luoja! Tajuaisitko nyt millään tätä pointtia? Suosittelisin muuten kun/jos lisääntymisen ohella joskus kerkeät opiskelemaan lämpimästi jotain kansantalouteen liittyvää.
Se on ihan ok, että saa tukia, jos niitä tarvitsee. Se ei ole ok, että elää vuosikymmenen yhteiskunnan tuilla. Ja että kehdataan vielä valittaa karenssista! Joka ikinen ap:n kaltainen laiskajaakko on tukien hyväksikäyttäjä, taakka veronmaksajille.

Ja sitten vielä kehdataan vinkua ja vikistä kun ei tulla kotoa töihin hakemaan. Ja toinen samanlainen kehtaa ihmetellä että mitä väärää siinä on. Rahahan tulee teille taikaseinästä. Ja jos tulee liian vähän, niin valitetaan.

Nyt loppu rautalanka.

röyhkeää jonkun tulla tänne haukkumaan ihmistä laiskaksi ja tukien hyväksikäyttäjäksi.

en ole ikinä saanut senttiäkään työmarkkinatukea tai vastaavaa.

olen elämäni aikana ainoastaan nostanut lapsilisää, äitiysrahaa, kotihoidontukea ja 6kk opintotukea. Kauhia pummi olen kyllä sitten...

• Tykkää
Reactions: maximillianna
[QUOTE="a.p";25413587]röyhkeää jonkun tulla tänne haukkumaan ihmistä laiskaksi ja tukien hyväksikäyttäjäksi.

olen elämäni aikana ainoastaan nostanut lapsilisää, äitiysrahaa, kotihoidontukea ja 6kk opintotukea. Kauhia pummi olen kyllä sitten...[/QUOTE]

Yyhoo aikani lisäksi olen saanut työmarkkinatukea työharjoittelu ajalta. Mikä saamistani tuista on vieläkään sellainen jota napisijat ette itse ole saaneet äippäraha? Lapslisät? Kotihoidontuki?

Mutta hei, oli rautalankaa tai ei, niin silti aion olla kotona kotihoidontuen loppuun asti. :hug:

Ihan rehellinen kysymys, millä tavalla se asuntolaina sun tilannetta parantaa, jos tulee käy kurjasti, tulee vaikka ero, puoliso menehtyy tai tapahtuu jotain mihin et ole osannut varautua?

Se vaikuttaa niin, että niin kauan kun asun puolisoni kanssa vaikka olisin kotona työttömänä, niin en saisi tttukea, josta puhuttiin.

Jos tulis ero, niin silloin tippuisin yhteiskunnan tuille 5lapsen kanssa. Kuka suunnittelee eronsa valmiiksi ennen lasten tekoa? Tai ylipäänsä suunnittelee eroaan?

Ja jos puolisoni menehtyy, niin onneksi on vakuutus. ;)

[QUOTE="a.p";25413587]röyhkeää jonkun tulla tänne haukkumaan ihmistä laiskaksi ja tukien hyväksikäyttäjäksi.

olen elämäni aikana ainoastaan nostanut lapsilisää, äitiysrahaa, kotihoidontukea ja 6kk opintotukea. Kauhia pummi olen kyllä sitten...[/QUOTE]

Pummin susta tekee sun asentees, ei ne tuet. Se, ettet edes yrittänyt hoitaa asioita kuntoon, ajattelit vaan automaattisesti jäädä työttömyyskorvauksille puoleksi vuodeksi. Ei pienintäkään mielenkiintoa töihin, opiskeluun, kaikki liian vaikeaa, autokin puuttuu ja pakko on asua korvessa. Nyyh.

No kun ne opiskelut nyt sattuu alkamaan elokuussa eikä esim nyt heti. Ellei sitten jotain etäopintoja ota. Sellainen ei kuitenkaan mun tapauksessa kannata koska mulla on vaikea oppia eli tarvitsen sitä lähiopetusta ja ohjausta.

Enkä töitä vierasta.. niin kuin jossain sanoinkin olen ilmoittautunut työkkäriin hiljattain ja ensi viikolla uusi aika työkkäriin jotta saa selvyyttä mitä kannattaa tässä tilanteessa.

Periaatteessa pakko asua korvessa jos en halua miehestäni erota.

[QUOTE="a.p";25413790]No kun ne opiskelut nyt sattuu alkamaan elokuussa eikä esim nyt heti. Ellei sitten jotain etäopintoja ota. Sellainen ei kuitenkaan mun tapauksessa kannata koska mulla on vaikea oppia eli tarvitsen sitä lähiopetusta ja ohjausta.

Enkä töitä vierasta.. niin kuin jossain sanoinkin olen ilmoittautunut työkkäriin hiljattain ja ensi viikolla uusi aika työkkäriin jotta saa selvyyttä mitä kannattaa tässä tilanteessa.

Periaatteessa pakko asua korvessa jos en halua miehestäni erota.[/QUOTE]

Hyvin oot ukkos valinnu, jos ei jousta asuinpaikasta sun tulevaisuutes takia. Toki se sopii hienosti sun muiden elämänvalintojen sekaan. Eikä se sit ilmeisesti kustanna sitä ajokorttiakaan?

[QUOTE="a.p";25413790]No kun ne opiskelut nyt sattuu alkamaan elokuussa eikä esim nyt heti. Ellei sitten jotain etäopintoja ota. Sellainen ei kuitenkaan mun tapauksessa kannata koska mulla on vaikea oppia eli tarvitsen sitä lähiopetusta ja ohjausta.

Periaatteessa pakko asua korvessa jos en halua miehestäni erota.[/QUOTE]
Mä olen yleensä sitä mieltä, että naisella olisi hyvä olla omiakin tuloja. Mutta jos mies on halunnut muuttaa korpeen, jossa naisella ei ole mahdollisuutta suorittaa opintojaan loppuun eikä työllistyä, niin silloin mies elättää. Kuten itsekin olet todennut, kyse on vain muutamasta kuukaudesta.

• Tykkää
Reactions: maximillianna
AP Sähän sanoit päivällä jo että et voi hakea harkkapaikkaa kun masentaa ja on kiusattu koulussa ja mitä vielä. Oisko sivulla 5 tai 6! Kun patistin sua ottamaan luurin kauniiseen käteen ja selvää asioista. "helppohan sun on sanoa" Kummasti mieli muuttunu täs ketjun varrella ;)

Yhteistyössä