Taas takana yks viikonloppu samaa p**kaa

  • Viestiketjun aloittaja ei saa olla
  • Ensimmäinen viesti
ei saa olla
Kiitos! Voimia tässä varmasti tullaan tarvimaan ihan kaikessa! Kuten sanoin, että jos ja kun eroon päädytään niin se tulee olemaan enemmän ku vaikeaa ja sitte tulevaisuus vielä... Kuinka uskaltaa luottaa ja päästää lapsia isälleen viikonlopun viettoon ja samalla itse kotona miettiä ja pelätä, että entä jos.... :(
 
Voi, miten surulliselta kuulostaa tuo sinun tilanne! :( Itse lasisen lapsuuden eläneenä en voi kun painavasti kannustaa lähtemään ja toivottaa voimia hyvin todennäköisesti vaikeaan eroon.

Semmoinen tuli mieleen (vaikka en näistä eroasioista tiedä kyllä yhtään mitään), että pystyisitkö kaiken varalle dokumentoimaan tuota miehsi juomista jotenkin? En osaa sanoa miten, mutta kaiken kuvaamasi perustella miehesi vaikuttaa narsistiselta ja manipuloivalta ihmiseltä, jolta saattaisi odottaa esim. kaiken kieltämistä ja sinun syyttämistä valehtelijaksi / vainoharhaiseksi jne. Ajattelin vaan, että olis jotain "kättä pidempää" esim. mahdollisiin huoltajuustappeluihin... Mutta tosiaan ihan ummikkona tässä "neuvon", oma kokemus erosta on vain ja ainoastaan se koko lapsuuden elänyt toive, että äiti ja isä eroaisivat mahdolisimman pian. :(
 
ei saa olla
Voi, miten surulliselta kuulostaa tuo sinun tilanne! :( Itse lasisen lapsuuden eläneenä en voi kun painavasti kannustaa lähtemään ja toivottaa voimia hyvin todennäköisesti vaikeaan eroon.

Semmoinen tuli mieleen (vaikka en näistä eroasioista tiedä kyllä yhtään mitään), että pystyisitkö kaiken varalle dokumentoimaan tuota miehsi juomista jotenkin? En osaa sanoa miten, mutta kaiken kuvaamasi perustella miehesi vaikuttaa narsistiselta ja manipuloivalta ihmiseltä, jolta saattaisi odottaa esim. kaiken kieltämistä ja sinun syyttämistä valehtelijaksi / vainoharhaiseksi jne. Ajattelin vaan, että olis jotain "kättä pidempää" esim. mahdollisiin huoltajuustappeluihin... Mutta tosiaan ihan ummikkona tässä "neuvon", oma kokemus erosta on vain ja ainoastaan se koko lapsuuden elänyt toive, että äiti ja isä eroaisivat mahdolisimman pian. :(
Hankala on ja juuri esim.vainoharhaiseksi ja turhan kitisijäksi tulee varmasti haukkumaan! En tiedä miten voisin tuota juomista dokumentoida muuta kuin, että lähipiiri kyllä tietää tilanteen ja miehen juomisen sekä käytöksen. Läheiset myös tietävät kantani asiaan ja sen kuinka kauan olen tämän asian kanssa tahkonnut. Erotilanteessa saan heiltä ainakin täyden tuen ja "todistavatkin" varmasti asian oikean laidan, jos sellaiseen tarvisi mennä. Mutta kyllähän Suomessa onneksi äiti saa yleensä pitää lapset ja täytyisi olla aika painavat perusteet, että ne isälle osoitettaisiin. Jos tapaamiset menevät oikein hankalaksi niin silloin varmaan täytyy ottaa viranomaisiin yhteys ja selvittää todellinen tilanne :/
 
"yyhoo"
Kiitos! Voimia tässä varmasti tullaan tarvimaan ihan kaikessa! Kuten sanoin, että jos ja kun eroon päädytään niin se tulee olemaan enemmän ku vaikeaa ja sitte tulevaisuus vielä... Kuinka uskaltaa luottaa ja päästää lapsia isälleen viikonlopun viettoon ja samalla itse kotona miettiä ja pelätä, että entä jos.... :(
Jos sulla on yhtään pelkoa juomisesta tai väkivallasta, niin voithan sä aina pyytää valvottuja tapaamisia, jolloin voit luottaa, että lapset on "turvassa". Vaikka ei se sitä estä, etteikö mies siltikin sais esim. lapsille tehtyä jotakin, mutta ainakin paremmat mahdollisuudet lasten hyvinvoinnin takaamiseen on noin. Ja itse en edes miettisi antavani noin pientä vielä yöksi tuollaselle rentulle... :(
 
ållli
Hankala on ja juuri esim.vainoharhaiseksi ja turhan kitisijäksi tulee varmasti haukkumaan! En tiedä miten voisin tuota juomista dokumentoida muuta kuin, että lähipiiri kyllä tietää tilanteen ja miehen juomisen sekä käytöksen. Läheiset myös tietävät kantani asiaan ja sen kuinka kauan olen tämän asian kanssa tahkonnut. Erotilanteessa saan heiltä ainakin täyden tuen ja "todistavatkin" varmasti asian oikean laidan, jos sellaiseen tarvisi mennä. Mutta kyllähän Suomessa onneksi äiti saa yleensä pitää lapset ja täytyisi olla aika painavat perusteet, että ne isälle osoitettaisiin. Jos tapaamiset menevät oikein hankalaksi niin silloin varmaan täytyy ottaa viranomaisiin yhteys ja selvittää todellinen tilanne :/
Kannattaisko sun käydä nyt perheneuvolassa keskustelemassa teidän tilanteesta. Hakemassa apua. Jäisi edes sinne maininnat miehen juopottelusta. Voisi olla apua sitten erossa ja lasten huoltajuudesta taistellessa.
 
Totta on, että usein on äidillä kirjoittamaton etulyöntiasema huoltajuusasioissa, mikä sinänsä ei aina ole ihan pelkästään positiivinen juttu (Sinun tilanteessa toki on!). Mulla on lähipiirissä tapaus, jossa nimenomaan äiti on se, joka vaikeuttaa ihan kunnollisen isän tapaamisoikeutta lapseen valhein ja manipuloimalla viranomaisia.

Mutta tuossa sinun tapauksessa on hyvä, että lähipiiri tietää miehen käytöksen. Joskus vaan sossu ei pidä esim. äidin omaisia puolueettomina "todistajina", ja jos miehessä on manipuloivan narsistin vikaa, niin ei ole ennenkuulumatonta, että joku on onnistunut puheillaan pyörtämään juuri sen tärkeimmän virkamiehen puolelleen ja asiat on hankaloituneet huomattavasti.

Voisko tuossa tilanteessa esim. puhua etukäteen jollekin sossussa? Että olis ikään kuin jo etukäteen heidänkin tiedossaan isännän käytös? Harmittaa, kun en tiedä noita kuvioita tarkemmin, mut osaisko joku tällaisen riita-eron läpikäynyt neuvoa?

* Muoks. "olli" kerkesit ennen minua! :)
 
"yyhoo"
Hankala on ja juuri esim.vainoharhaiseksi ja turhan kitisijäksi tulee varmasti haukkumaan! En tiedä miten voisin tuota juomista dokumentoida muuta kuin, että lähipiiri kyllä tietää tilanteen ja miehen juomisen sekä käytöksen. Läheiset myös tietävät kantani asiaan ja sen kuinka kauan olen tämän asian kanssa tahkonnut. Erotilanteessa saan heiltä ainakin täyden tuen ja "todistavatkin" varmasti asian oikean laidan, jos sellaiseen tarvisi mennä. Mutta kyllähän Suomessa onneksi äiti saa yleensä pitää lapset ja täytyisi olla aika painavat perusteet, että ne isälle osoitettaisiin. Jos tapaamiset menevät oikein hankalaksi niin silloin varmaan täytyy ottaa viranomaisiin yhteys ja selvittää todellinen tilanne :/
Osta sellanen pieni "sanelukone"... ;) Sillä saat ainakin nauhotettua ukon puheita ja esim. mahdollisia uhkauspuheluja (jos sulla ei ole esim. kännyssä nauhotusmahdollisuutta) eron jälkeenkin ja kaikki vaikuttavat noihin asioihin sitten jatkossa. Muutenhan sä et oikein sen käytöstä voi "todistaa".
 
ei saa olla
[QUOTE="yyhoo";25613440]Jos sulla on yhtään pelkoa juomisesta tai väkivallasta, niin voithan sä aina pyytää valvottuja tapaamisia, jolloin voit luottaa, että lapset on "turvassa". Vaikka ei se sitä estä, etteikö mies siltikin sais esim. lapsille tehtyä jotakin, mutta ainakin paremmat mahdollisuudet lasten hyvinvoinnin takaamiseen on noin. Ja itse en edes miettisi antavani noin pientä vielä yöksi tuollaselle rentulle... :([/QUOTE]

Mies ei ole väkivaltainen muuta kuin minua kohtaan käyttää tuota henkistä väkivaltaa. Käsiksi ei ole koskaan käynyt ja lapsille ei varmasti tee mitään muuta kuin juo heidän nähtensä, jos niikseen tulee. Ja juo aina kännit.
 
"moi"
kuulostaa kovin ex ltäni. en jaksanut vaan katsoa sitä menoa..kalja kalja kalja. mikään muu ei ole tärkeää. ei se siitä mikskään muutu. ihmettelen aina miten raha muka on ehto jäädä parisuhteeseen. luulis että oma rauha ja vkonloput ilman kaljaa mutta lasten kanssa on kultaakin kalliimmmat.
miksi et ajattele kerrankin lapsia kyllä hekin kärsivät tollaisista viinanhuuruisisat päivistä
 
ei saa olla
[QUOTE="moi";25613501]kuulostaa kovin ex ltäni. en jaksanut vaan katsoa sitä menoa..kalja kalja kalja. mikään muu ei ole tärkeää. ei se siitä mikskään muutu. ihmettelen aina miten raha muka on ehto jäädä parisuhteeseen. luulis että oma rauha ja vkonloput ilman kaljaa mutta lasten kanssa on kultaakin kalliimmmat.
miksi et ajattele kerrankin lapsia kyllä hekin kärsivät tollaisista viinanhuuruisisat päivistä[/QUOTE]

Ajattelen kyllä lapsia-nimenomaan heitä!! Siksi asia onkin nyt pinnalla, koska en enää kestä nykytilannetta vaan tämä juttu tämmöisenään on tullut tiensä päähän. Lapsia ajattelin tuossakin, kun olen rahan takia jäänyt. Ei kolmea lasta sentään pyhällä hengellä elätetä enkä myöskään halua heidän kanssaan muuttaa asumaan mihin tahansa vaan haluan hyvän kasvu- ja elinympäristön kaikin puolin. Huhtikuussa siis olen palaamassa hoitovapaan jälkeen töihin ja alan saamaan taas normaalisti palkkaa. Nyt tuntuu, että voin taas hengittää ja oikeasti alkaa tekemään ratkaisuja!

Perheneuvolaan aion soittaa ajan. Menen sinne kuitenkin yksin, mies voi tulla, jos hänestä siltä tuntuu. Aion pelastaa itseni ja lapseni!
 
inhottavaa
Kiitos! Voimia tässä varmasti tullaan tarvimaan ihan kaikessa! Kuten sanoin, että jos ja kun eroon päädytään niin se tulee olemaan enemmän ku vaikeaa ja sitte tulevaisuus vielä... Kuinka uskaltaa luottaa ja päästää lapsia isälleen viikonlopun viettoon ja samalla itse kotona miettiä ja pelätä, että entä jos.... :(
Älä mieti liian pitkälle. Muista aina kun ajatukset lähtee harhaileen ja uusia ongelmia mietit etukäteen, että niitä ei ole vielä olemassa eikä kukaan tiedä tuleeko niitä edes <3

Otat hetken kerrallaan, niin sä jaksat. Muuten voi käydä niin että aikas punnittuasi päädyt siihen että jääminen ja paskan niskaan saaminen on helpompaa.. Ja se ei ole totta! Lapsienkin kannalta, et varmasti ole ollut se iloinen ja jaksava äiti viime aikoina ja sinä pystyt sen heille takaisin antamaan kunhan lähdette ensin pois uuden elämän alkuun.
 
Ai ei ole ongelmaa? :D tuo nimenomaan on ongelma, jos siitä suututaan eikä poikkeusta voi tehdä. Jos teillä on perhe ja lapsia, niin ei lasten tarvi tollasta kattoa eikä sinunkaan. Meillä ei ikinä tule olemaan tollasta, inhoan niitä ukkoja joille on se kalja ja viina niin tärkeitä... Ja kun ovat vielä niin itsekeskeisiä idiootteja, etteivät huomaa sitä että aika juoksee ja tärkeintä vkl:pussa on saunominen ja juominen?! Hei haloo...
En tiiä minkä ikäsiä lapsia teillä on, mutta sano nyt ihmeessä sille ukolles, että sinä et salli enää yhtään tissuttelu vkl:pua sen takia kun teidän lapset ansaitsee paljon parempaa! laita se äijä sinne naapuriin viikonlopuks... ja omat ovet lukkoon.
 
ei saa olla
Älä mieti liian pitkälle. Muista aina kun ajatukset lähtee harhaileen ja uusia ongelmia mietit etukäteen, että niitä ei ole vielä olemassa eikä kukaan tiedä tuleeko niitä edes <3

Otat hetken kerrallaan, niin sä jaksat. Muuten voi käydä niin että aikas punnittuasi päädyt siihen että jääminen ja paskan niskaan saaminen on helpompaa.. Ja se ei ole totta! Lapsienkin kannalta, et varmasti ole ollut se iloinen ja jaksava äiti viime aikoina ja sinä pystyt sen heille takaisin antamaan kunhan lähdette ensin pois uuden elämän alkuun.
Osuit niin naulan kantaan!! Olen havahtanut siihen etten ole enää oma iloinen itseni vaan huolestunut ja kärttyinen :/ Tuntuu, että olen henkisesti puoliksi kuollut ja elämässä on vaan harmaan ja mustan sävyjä. Haluan niin itseni takaisin ja että voin antaa parasta lapsilleni, koska tiedän minusta parhaimmillani olevan moneen hyvään. Tällä hetkellä elämä kuluu vain olemassa olevien rakenteiden ylläpitämiseen... Uskon tietäväni ettei tällaista tarvitse katsoa, vaikka se välillä hämärtyykin. Paremman toivossa haluan jatkaa eteenpäin, vaikka se vaatiikin niin suuria mullistuksia ja pelottaa sekin miten lapset niihin reagoi.
 
"vieras"
Meillä meni niin, että eron myötä mies raitistui. Ei enää juonut alkoholia ja lopetti tupakanpolton (on aiemminkin lopettanut ja aloittanut taas, mutta nyt sitten taas lopetti). Mies alkoi myös laihduttaa eron myötä... Ei vissiin ruoka enää maistunut, kun yksin jäi ja varmaan lopulta tajusi senkin, että hän valitsi itse perheen sijasta alkoholin ja eroon syypää oli hän.
 

Yhteistyössä