Taas tää paska alkaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
|O |O |O |O |O

Odottelen Sällin opettajan soittoa, jätin eilen soittopyynnön, taas koulussa on jotain tapahtunut, toi kiukutteli mulle koko kesän aikana tasan kerran, ja nyt maanantain jälkeen se ei oo puhunu mulle sanaakaan.
Makaa sängyssään ku joku zombie, ei hymyile, eikä tee muutakaan.

VOI VITTU, suoraansanoen |O

MÄ EN JAKSA |O

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No voi höh. :(

Ja halaus.

kiitos, tuli tarpeeseen :/

mä "ruoskin" täällä taas itteeni ku luulin jo et kaikki olis ok, ja nyt alkais taas koulu sujumaan, kaikki merkit näytti et näin menis, tuo ekan kk ajan oli ihana reipas itsensä, ja viimeviikolla jo alko nää merkit taas.

huoh..

Lohduttaudu sillä, ettei todennäköisesti sentään ole raskaana :ashamed: :ashamed:

Murkkujen vanhemmille voisi olla ihan oma palsta, jossa voisi purkaa näitä juttuja, ilman että joku vastasyntyneen äiti tulee sanomaan, että minä tiedän mitä et ole tehnyt oikein |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Lohduttaudu sillä, ettei todennäköisesti sentään ole raskaana :ashamed: :ashamed:

Murkkujen vanhemmille voisi olla ihan oma palsta, jossa voisi purkaa näitä juttuja, ilman että joku vastasyntyneen äiti tulee sanomaan, että minä tiedän mitä et ole tehnyt oikein |O |O

:hug: sullekkin..

ja juu, onhan tää murkkujen elämä vähän erilaista, uhmaahan se murrosikäkin, mut ei sitä voi pienen uhmiin verrata.
Mä haluun takasin ne vaaleanpunaistet lasit jotka päässä voin kuvitella et kasvatuksella säästyy kaikilta ongelmilta |O

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

Eikä!

Sittenhän meiltä joilla toi on edessä, pääsisi unohtumaan se kaikki, mitä voi tapahtua...

Kiitos kun jaatte.

Itseasiassa muuten, pitääkin nyt heti myöntää, et kasvatuksesta tää johtuukin.

sälli oli alaluokilla jatkuvasti ongelmissa kun raivosi ja tappeli noiden kiusaajien kanssa, sitten sitä kasvatettiin vuosia siihen, ettei alistu siihen härnäämiseen vaan poistuu paikalta ja antaa niiden olla..just sitähän se tekee |O

Ja eniten mua nyt kyrsii se, et viimevuonna kun näitä asioita setvittiin, Sälli kävi (ja minä ) siellä kuraattorilla, ja sit opon kanssa tehtiin yhteistyötä, ja nyt ne kumpikaan ei ole töissä vaan siellä on uudet ihmiset :headwall:

minua on kiusattu koko ala-aste aika,ja ylä-asteellakin..ja täytyy sanoa että ei se helppoa ollut. ja ylä-asteella kieltäydyin menemästä koulun kokonaan koska kiusaaminen oli niin fyysistä etten millään pärjännyt.

eli jos sun lastasi kiusataan todella niin ei ole helppoa hälläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
minua on kiusattu koko ala-aste aika,ja ylä-asteellakin..ja täytyy sanoa että ei se helppoa ollut. ja ylä-asteella kieltäydyin menemästä koulun kokonaan koska kiusaaminen oli niin fyysistä etten millään pärjännyt.

eli jos sun lastasi kiusataan todella niin ei ole helppoa hälläkään.

juu, viimevuonna jo selviteltiin tätä, meni lähes 6kk ennenkuin suostui jollekkin puhumaan, ja kertomaan mitä siellä tapahtuu, vaikka kaikki, opettaja, kuraattori ja opo huomasivat et sillä joku on, mutta kun ei kerro niin ei kerro.

odottelen sen opettajan soittoa et saan asian nyt taas etenemään.

voimaton olo tästä tulee, kun tietää et toinen kärsii, mut ei voi kertoa mikä on, ja auttaminen on hankalaa :/

Toi on just niin tyypillistä, mökötetään eikä suostuta kertomaan mikä hätänä. Meillä sama homma, välillä istun sängyn laidalla jankuttamassa niin kauan että jotain tulee sieltä suusta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
|O |O |O |O |O

Odottelen Sällin opettajan soittoa, jätin eilen soittopyynnön, taas koulussa on jotain tapahtunut, toi kiukutteli mulle koko kesän aikana tasan kerran, ja nyt maanantain jälkeen se ei oo puhunu mulle sanaakaan.

MÄ EN JAKSA |O
No voi helvatta :kieh: mun yksi tuttu ope menee sinne kouluun siaiseksi,kertoi että ei ne opettajat kuulemman välitä oikeesti niistä kiusaamis jutuista sanovat että ei se puuttuminen mitään auta :ashamed: Täytyy seurata tilannetta,meidän poitsulla ei ainankaan vielä ole ollut mitään ongelmia siellä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja M mamma:
|O |O |O |O |O

MÄ EN JAKSA |O
No voi helvatta :kieh: mun yksi tuttu ope menee sinne kouluun siaiseksi,kertoi että ei ne opettajat kuulemman välitä oikeesti niistä kiusaamis jutuista sanovat että ei se puuttuminen mitään auta :ashamed: Täytyy seurata tilannetta,meidän poitsulla ei ainankaan vielä ole ollut mitään ongelmia siellä. :hug:

niin, en tiedä välittävätkö, puuttuvat kyllä..ei vaan ole vissiin kamalasti keinoja tehdä mitään.
Rehtori soittelee aika herkästi kotiin, ja asioita viedään eteenpäin, mut muutosta ei tapahdu, muksut riehuu silti.Kun ei niille opettajat oikein voi mitään..

soittais nyt se opettaja :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mua on kans kiusattu koulussa ja ei oikein sujunu.. loppuviimein vaihdoin koulua koska siit ei tullu mitään...

joten ei teillä ole mahdollisuutena koulun vaihto jos menee mahdottomaksi?

itseasiassa mä en suostu siihen.tai siis joo..

kunhan nyt selviäis onko kyse kiusaamisesta taas (merkit kyllä viittaa siihen ) vai ton Sällin omasta "tyhmyydestä" (vika voi olla ihan siinä itsessäänkin )
Mut jos ne samat taas kiusaa, niin ne saa lähteä, mulle ihan sama minne :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Toi on just niin tyypillistä, mökötetään eikä suostuta kertomaan mikä hätänä. Meillä sama homma, välillä istun sängyn laidalla jankuttamassa niin kauan että jotain tulee sieltä suusta ulos.

Ei se avautuminen ole helppoa, etenkään murkkuiässä, kun kiusataan :(

Jos ei opettajista ole apua, niin ota yhteyttä johonkin lastenpsykiatriin tai vastaavaan. Jos poikasi on vaikka masentunut, niin seuraukset voivat olla kohtalokkaat jos asialle ei tehdä jotain! Mun kaveri käy just nyt oman poikansa kanssa samantyylisiä asioita, ei käy yhtään kateeksi katsoa vierestä. Siinä ei pelkästään se poika sairasta, vaan koko perhe voi pahoin :(

muistan sen että useampien kusaajieni vanhemmat oli aina väittämässä vastaan eihän nyt heidän poika voi ketään kiusaa. kiusaajat voisi saada kuriin sillä että joutuisivat pariksi viikkoon koulukotiin jos ei rauhotu. en usko että tykkäisivät sellasesta paikasta.

millaista kiusaaminen on aiemmin ollut? nimittelyä yms vai onko ollut ihan fyysistäkin? mulla taisi pahin olla ala-asteella kun porukalla ottivat käsistä ja jaloista kiinni ja hakkasivat päätäni lattiaan. niin ihania muistoja. grrrrrr.. no multa ovat onneksi pyytäneet nyt aikuis iällä anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Jos ei opettajista ole apua, niin ota yhteyttä johonkin lastenpsykiatriin tai vastaavaan. Jos poikasi on vaikka masentunut, niin seuraukset voivat olla kohtalokkaat jos asialle ei tehdä jotain! Mun kaveri käy just nyt oman poikansa kanssa samantyylisiä asioita, ei käy yhtään kateeksi katsoa vierestä. Siinä ei pelkästään se poika sairasta, vaan koko perhe voi pahoin :(

kuraattorilla kävi viimevuonna, ja tietysti mennään uudestaan sinne (tai muualle ) jos on tarvetta.

ja jos se opettaja ei tän päivän aikana soita, soitan sit opolle tai rehtorille.

Erehdyin joskus kertomaan omasta koulukiusaamisesta koulussa, opettajien ainoa kommentti oli ''Mieti mitä itse olet tehnyt, että sinua kiusataan?'' No en tehnyt mitään mikä oikeutti siihen, muuta kun satuin syntymään. Ainoastaan yksi opettaja yritti vähän auttaa, mutta ei hänkään oikein mitään mahtanut kun muut eivät tukeneet millään tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Mut jos ne samat taas kiusaa, niin ne saa lähteä, mulle ihan sama minne :whistle:

No ei se nyt ihan noinkaan mee..

Uhrinko pitäisi vaihtaa koulua? Niinpäin se yleensä menee, että uhrin perhe kyllästyy opettajien haluttomuuteen tai avuttomuuteen auttaa ja vaihtavat lapsen koulua. Miksi ei sitten kiusaajat vaihda tai laiteta vaihtamaan?

sitten kun minun poikani aloittaa koulutaipaleen, aloittaa hän sen kristillisessä yksityiskoulussa,mikäli on vaan mahdollista noin niinku taloudellisesti. opettavat siellä sellaisi arvoja että tuskin ketään kiusataan,ja oikeesti puuttuvat asioihin. ja ryhmäkoot on pienenmät

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:

No ei se nyt ihan noinkaan mee..

Uhrinko pitäisi vaihtaa koulua? Niinpäin se yleensä menee, että uhrin perhe kyllästyy opettajien haluttomuuteen tai avuttomuuteen auttaa ja vaihtavat lapsen koulua. Miksi ei sitten kiusaajat vaihda tai laiteta vaihtamaan?

Joo sanoin vaan, että ei se nyt ihan noinkaan mee. Ainakaan tuosta noin vaan ja usein se menee just niin, että uhrin perhe "kyllästyy" tai alkaa ajatella lastaan ja uhrille tulee koulun vaihto. Mutta onko sekään nyt kovin paha? Ei ne koulut kaupungeissa yleensä satojen kilometrien päässä ole, joten eiköhän tuon ikäinen osaisi toiseenkin kouluun kulkea.

Alkuperäinen kirjoittaja :
sitten kun minun poikani aloittaa koulutaipaleen, aloittaa hän sen kristillisessä yksityiskoulussa,mikäli on vaan mahdollista noin niinku taloudellisesti. opettavat siellä sellaisi arvoja että tuskin ketään kiusataan,ja oikeesti puuttuvat asioihin. ja ryhmäkoot on pienenmät

Missä tämmönen koulu on?
Tuli muuten mieleeni, että kiusaamista tapahtuu monesti myös opettajien taholta, simputtamista esim.

Yhteistyössä