Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Meillä kyllä esikoinen syö hyvin. Saattaa olla ennakkoluulonen, mutta sitten yleensä "oot syöny ennenkin" vakuuttelu riittää. Ja syöminen helpottu kun mummokin saatiin uskomaan ettei tarvi syöttää (!! )
Mutta toi vaateasia... Voi apua! Siis meil on varsinki nyt talvella kun on monta kerrosta vaatetta niin tuo uloslähteminen piiiiiiitkä operaatio kun aina on jossain joku ryppy tai joku juttu vähän vinossa tms. Välillä on tullu vaatteita joita on kieltäytyny pitämästä, koska "ne tuntuu huonolta". Niissä ei siis o todellakaan ollu mitään ihmeellistä, mutta jostain syystä vaan ei o kelvanneet. Pukemisessa on kyl helpottanu ihan se, että ollaan vaan pakolla puettu kun on kuitenkin päästävä lähtemään, eikä voi oottaa, että joku säätää puol tuntia sukkien kanssa... Ollaan kerrottu, että hän tottuu siihen miltä vaatteet tuntuu ja se unohtuu ulkona. Monesti itsekin on jo todennut, että "ei enää tunnu" tai "mä oon tottunu".
Pukeeko teillä lapsi itse?
Alkuperäinen kirjoittaja :B:Meillä on melkein samanlainen tilanne, lapsi täyttää kohta 5 v.
Ei melkein ikinä sano itse että ois nälkä, sitten kun laitetaan ruokaa niin saattaa tunninkin istua syömässä normaalikokoista annosta! Ja siis tekee sitä silloin kun on sen mielestä hyvää ruokaa, jos on 'pahaa' ruokaa niin istuu kauemminkin, haaveilee ja imeskelee lusikkaa ym.. :/ Monesta ruuasta sanoo 'hyi pahaa' ja rupeaa itkemään jos sille sanoo, että maista edes.. Ihme säätämistä aina toi syöminen!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minulla tuli myös mieleen autismin kirjoon kuulvat piirteet. Etenkin tuo vaatteiden kanssa "pelaaminen", niin tuttua. Keväällä ei haluttaisi luopua talvitakista/lakista ja syksyllä kuljettaisiin melkein väkisin shortseissa.
Oletko ap huomannut että onko vuodenajoilla merkitystä lapsen käytöksessä?
Alkuperäinen kirjoittaja endie:oi ,kuule juuri tuota meilläkin se on ollut!!
enää en vaan anna pojan istu tuntia vaan sanon että jos ei maistu, niin poistukoon. vaikka se on vaikeeta sekin sanoa!
ja nälkää tuolla lapsella ei ole ollut vissiin oikein ikinä koko ikänsä aikana. tai sitten nälkä on tunti ruoka-ajan jälkeen, jolloin taas ei tipu mitään - mutta seuraavalla ruualla ei sitten taas kuiteska maistu ku linnunannos ja sit "olen täynnä".