Taas raskaus+hiiva-asiaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Eli tänään on rv 40+3 ja viikonlopun aikana alkoi tuntua taa se typerä kutina. Tänään on neuvola, mutta kun se meidän uuno terkkari jo tammikuun alussa väitti tätä raskautta riskiraskaudeksi sen takia että olin ottanut Canesten-kuurin (lääkärin määräyksestä!), niin en tiedä huvittaako sen mielipidettä edes kysyä, mutta sen kautta kai asia pitäis jotenkin päästä testaamaan että onko hiiva vai kutisenko huvikseni.

Ajattelin vaan sellasta hassua, että kun synnytys voi alkaa koska vaan niin onkohan se hyvä jos mulla on ne canesten-mössöt sisässä, kun lapsi alkaa puskea ulos? :D
Kun kolme päivää sitä tarvis sit käyttää ja tässä nyt oikeasti voidaan poksahtaa millon vaan...
Voiko se pelkkä voide tehota, kun se kutina tosiaan raastaa tosta ulkopuolelta? En tosin tiedä voikokaan tuntea itse sitä jos tulehdus on sisäpuolella...
e$ttä sellasia tyhmiä tällä kertaa :)

En osaa oikein itse kysymykseen vastata, mutta millä perusteella se terkka väitti Canestenin tehneen sun raskaudesta riskiraskauden?? Just oli lääkärinlassa ja naistentautien erikoislääkäri sanoi, että toisilla hiiva ei parane kokonaan koko raskausaikana, että täytyy vaan lääkitä itseään jatkuvasti niin, että pysyy suurinpiirtein oireettomana... mulla vasta rv 11+2 ja olen käyttänyt canestenin ja Pevarylin... eikä oireet ole vieläkään kunnolla helpottaneet...

En osaa oikein itse kysymykseen vastata, mutta millä perusteella se terkka väitti Canestenin tehneen sun raskaudesta riskiraskauden?? Just oli lääkärinlassa ja naistentautien erikoislääkäri sanoi, että toisilla hiiva ei parane kokonaan koko raskausaikana, että täytyy vaan lääkitä itseään jatkuvasti niin, että pysyy suurinpiirtein oireettomana... mulla vasta rv 11+2 ja olen käyttänyt canestenin ja Pevarylin... eikä oireet ole vieläkään kunnolla helpottaneet...

No se täti väittää myös että mun lapsesta tulee yli nelikiloinen sf-mitan perusteella, vaikka lääkäri on joka ultrassa sanonut että on keskimäärästä pienempi ipana... Sillä ei ole oikein homma hanskassa, näitä ihmeheittoja hänellä on jokalähtöön :)

Ja tuolloin tammikuussa mulle siis määrättiin samaan aikaan Canestenin kanssa myös Amorion-kuuri korvatulehdukseen ja nämä kaksi "hurjaa" lääkettä teki terkan mielestä tästä riskiraskauden, oikein koneelle sen merkkas, hehheh...

Mutta uskaltaako pelkän kutinan perusteella kokeilla edes vaan tuota voidetta?

mulla kans toistamiseen jo hiiva, rvk 17+2 tänään. Lauantaina äity niin pahaksi jo (olin jo viikonkäyttänyt canestenin rasvaa) että menin sit lääkäriin. Se määräs mulle flagyl comp 10 päivän kuurin. Eli nuo on niitä emätinpuikkoja. Varulta anto jo reseptin semmoseen suun kautta otettavaan lääkkeeseen, jota ei raskausaikana suositella kun kertaalleen käytettäväks. Siks en sitä vielä ota jos nuo nyt auttas, ja tuntuu auttavankin.

Jos sulla on vasta alkanut oireet niin voi auttaa se pelkkä canestenin voidekin. Itselläni on se aina aiemmin riittänyt, nyt vaan tuli näköjään hiukka ärhäkämpi tapaus...

[QUOTE="kukkis";23082956]mulla kans toistamiseen jo hiiva, rvk 17+2 tänään. Lauantaina äity niin pahaksi jo (olin jo viikonkäyttänyt canestenin rasvaa) että menin sit lääkäriin. Se määräs mulle flagyl comp 10 päivän kuurin. Eli nuo on niitä emätinpuikkoja. Varulta anto jo reseptin semmoseen suun kautta otettavaan lääkkeeseen, jota ei raskausaikana suositella kun kertaalleen käytettäväks. Siks en sitä vielä ota jos nuo nyt auttas, ja tuntuu auttavankin.

Jos sulla on vasta alkanut oireet niin voi auttaa se pelkkä canestenin voidekin. Itselläni on se aina aiemmin riittänyt, nyt vaan tuli näköjään hiukka ärhäkämpi tapaus...[/QUOTE]

Mulla on määrätty flagylia vain emätin- ja kohtutulehduksiin.