Taas pitää hehkuttaa mun syömisiä :D *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
hei, unohdit pari vakiohymiötäs. anna mä autan:
:D :heart: :p

ja se ettet oo kasvissyöjä näkyy kyllä vaa´assa.

No kyllä minä ainakin tunnen lihavia kasvissyöjiä ja lihavia vegaanjakin. Kasvis- ja vegaanivaihtoehdoissakin on paljon runsaskalorisia ja runsasrasvaisia tuotteita, herkkujakin.

Alkuperäinen kirjoittaja minerva:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Anteeksi kun kysyn tyhmiä, mutta miksi otsikko "hehkuttaa syömisiä "?

En ymmärrä sitä hehkutusta, siis oliko tämä nyt sellainen katsokaa kuinka hyvin/vähän/paljon/terveellisesti/erikoisesti/luomusti/ahneesti mä syön aloitus, vai mikä tämän pointti oli? En oikein hitaalla päällä ymmärtänyt.

Kui hyvin ^^ Kui terveellisesti siis. Tänään oli hyvä päivä, oli kiva jakaa se muittenki kanssa.

Mutta eihän tuo ollut kuitenkaan terveellisesti, siinä oli liian vähän proteiinia ja liian vähän kaloreita. Ei terveellinen ole sama kuin se, että syö liian vähän ja saa liian vähän energiaa.

Mutta siis en minä tiedä sinun normaalia ruokailuasi, jos vaikka kaikkina muina päivinä syöt aamupalaksi popcornia ja lounaaksi lasin vettä, välipalaksi kolme kinkkuvoileipää ranskanleivistä tehtynä ja suklaapatukan, päivälliseksi nakkeja ja ranskalaisia ja iltapalaksi kupin kahvia, pullon kokista ja irtokarkkipussin, niin toki siihen verrattuna aivan huimasti parempi päivä tänään :D

Älä kuitenkaan siis tuudittaudu harhakuvitelmaan, että tämän päivän ruokailu olisi ollut sinulle terveellinen vaihtoehto, vaan ota huomioon se että sinun on lisättävä sekä kalorimäärää että proteiinin määrää. Aktiivisesti liikkuva nuori nainen kuluttaa kevyesti yli 2000 kcal päivässä, ja siihen lisättynä vielä imetys jota pääasiassa edelleen käytät lapsen ruokkimiseen, kaloritarpeesi pysyäksesi edes nykyisessä painossasi on helposti päälle 2000 kcal jotta elimistösi voisi hyvin.

Oli tää aika terveellinen mun mielestä ;) Paljon vitamiineja ja hivenaineita mitä tarttee ku imettää, pelkät kalorit ei katos riitä.

Laskeskelin tuossa vähän, niin oon päivän aikana saanu n 45-50 g proteiinia, eli oikeastaan ihan hyvin, varsinkin kun lisätään ne kaks kananmunaa mitä syön kohta.

Kaloreita en oo koskaan osannu laskeskella, mutta eiköhän niitäkin tuu ok:sti tuosta, mainittakoon siis että soppaa meni 2 annosta, salaattia 2½ lautasellista.

Rasvaa olis voinu olla mun mielestä lisää, sitä ei vissiin tullu kun ehkä 3 ruokalusikallista, olis saanu olla mielellään yks lisää, mutta sitäkin on niissä kananmunissa.

Normaalisti söisin jotain proteiinipitoisempaa jommallakummalla aterialla, esim tofua, soijasuikaleita, papuja, ehkä jotain juustoa, mutta tänään meni noin =)

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
hei, unohdit pari vakiohymiötäs. anna mä autan:
:D :heart: :p

ja se ettet oo kasvissyöjä näkyy kyllä vaa´assa.

No kyllä minä ainakin tunnen lihavia kasvissyöjiä ja lihavia vegaanjakin. Kasvis- ja vegaanivaihtoehdoissakin on paljon runsaskalorisia ja runsasrasvaisia tuotteita, herkkujakin.

Mä muistutan aina kaikkia siitä, että ranskalaisetkin ovat vegaanisia :D

Sanotaanko, että liha kyllä lihottaa, varsinkin nää suositut possu ja nauta, joten on todennäköisempää, että kasvissyöjänä on hoikempi? Varsinkin jos on vegaani, sillä maitotuotteet ne vasta lihottaakin.

Mutta ei se ole todellakaan taattua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lihalla ei kukaan lihoa, kyllä ne on ne hiilarit jotka lihottaa. ottakaa vähän selvää ennen kuin yritätte loukata jotain.

no niinpä. "liha lihottaa" ja "etelä-euroopassa ei käytetä maitotuotteita" (eräässä aiemmassa ketjussa).

ihan puhdasta provosointia taas vailla faktapohjaa.

Siis ei v*ttu mitä kommentteja. Melko uskomatonta. Ninan ruokavalio näyttää aivan loistavan terveelliseltä, 99%:lla palstalaisista ei TAATUSTI ole aihetta kritisoida sitä.

Ja jos 7kk ikäinen lapsi painaa 9 kiloa, hän on varmaankin saanut tarpeeksi ruokaa. Vai?

muistakaahan antaa sitten isompanakin lapsille ruokaa, muutakin kuin kasviksia, ettei tuu lapsistakin liian laihoja ja "paino vaan tipu"...
eik sulla oo varaa ostaa vaunuja sille lapselle? helpottais kaupassakäyntiä sun muuta. miks sitä pitää aina kantaa? ottaahan se hartioille ja menee itelläkin ryhti lyttyyn?

Alkuperäinen kirjoittaja tapansa kullakin:
muistakaahan antaa sitten isompanakin lapsille ruokaa, muutakin kuin kasviksia, ettei tuu lapsistakin liian laihoja ja "paino vaan tipu"...
eik sulla oo varaa ostaa vaunuja sille lapselle? helpottais kaupassakäyntiä sun muuta. miks sitä pitää aina kantaa? ottaahan se hartioille ja menee itelläkin ryhti lyttyyn?

Kyllä mulla on hienot uutena ostetut kalliit yhdistelmävaunut ^^ Mutta miks mä niitä ottaisin kun voin laittaa lapsen liinaankiin? Mun vaunut on yleensä täällä olkkarissa siskon nuorimmaisen sänkynä. Kantaminen kuuluu mun filosofioihin. En mä niitä isoimpia ostosreissuja tee kantaen, silloin lähetään kaksien vaunujen kanssa liikenteeseen, tai joskus jopa autolla.

Tämä syö jo nyt tofua, papuja, kananmunia yms lihottavampia ruokia, näin myös kun kasvaa. Sitten kun on tarpeeks hampaita saa myös niitä pähkinöitä ja siemeniä. Syö myös paljon hedelmiä ja marjoja, niissä riittää energiaa.

Ja tissimaitoa niin kauan ku haluaa.

Kyllä mulla on hienot uutena ostetut kalliit yhdistelmävaunut ^^ Mutta miks mä niitä ottaisin kun voin laittaa lapsen liinaankiin? Mun vaunut on yleensä täällä olkkarissa siskon nuorimmaisen sänkynä. Kantaminen kuuluu mun filosofioihin. En mä niitä isoimpia ostosreissuja tee kantaen, silloin lähetään kaksien vaunujen kanssa liikenteeseen, tai joskus jopa autolla.

Tämä syö jo nyt tofua, papuja, kananmunia yms lihottavampia ruokia, näin myös kun kasvaa. Sitten kun on tarpeeks hampaita saa myös niitä pähkinöitä ja siemeniä. Syö myös paljon hedelmiä ja marjoja, niissä riittää energiaa.

Kuinka pitkään ajattelit imettää lastasi? Muistathan, että pähkinöissä on tukehtumisvaara.

Hä,maitotuotteet lihottaa??!!
Itse jus lisäsin maitotuotteiden käyttöä kun laihdutan ja lisäsin niitä roimasti ja mulla paino niiden avulla pudonnut paremmin kuin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:

Kuinka pitkään ajattelit imettää lastasi? Muistathan, että pähkinöissä on tukehtumisvaara.

Niin kauan ku haluaa, mä toivoisin n 3-4 vuotta, sitten ei tarviis liikaa miettiä antaako lehmänmaitoa vai ei, jätän vaa surutta antamatta.

Tuohon sun ruokaan en osaa muuta sanoa, kuin että hyvältä kuulostaa. (paitsi että siitä puuttui suklaa ;) ). Lapsen ruokailusta sen verran, että meidän kakkonen söi vuoden ikään asti enemmän äidinmaitoa, kuin kiinteää ruokaa. Ja sehän on tarkoituskin, että puolesta vuodesta vuoden ikään opetellaan syömään kiinteää ruokaa; äidinmaito on pääasiallinen ravinnonlähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Tuohon sun ruokaan en osaa muuta sanoa, kuin että hyvältä kuulostaa. (paitsi että siitä puuttui suklaa ;) ). Lapsen ruokailusta sen verran, että meidän kakkonen söi vuoden ikään asti enemmän äidinmaitoa, kuin kiinteää ruokaa. Ja sehän on tarkoituskin, että puolesta vuodesta vuoden ikään opetellaan syömään kiinteää ruokaa; äidinmaito on pääasiallinen ravinnonlähde.

Meilt on suklaa loppu! :attn: :attn: :attn: Voiks joku tuua Fazerin ohkasta tummaa, kiitos? :)

Ei nina varmaan tajua et pähkinät on kovia ja niihin voi tukehtua :D voi elämä. Oli noin 100% terveellisempi ku mun ruokavalio. Ainaki lapsi osaa tulevaisuudessa syödä terveellisesti, koska nyt mieltyy noihin ruokiin. Tai ainaki mun lemppareita on edelleen samat ku lapsena. Ja tytön paino on hyvä, joten saa siis tarpeeksi ravintoa. Olen melkein kade. Mun nimittäin pitäis saada painoo alas mutta tykkään ruuasta liikaa, ja nimenomaan lihasta jne :P

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Ei nina varmaan tajua et pähkinät on kovia ja niihin voi tukehtua :D voi elämä. Oli noin 100% terveellisempi ku mun ruokavalio. Ainaki lapsi osaa tulevaisuudessa syödä terveellisesti, koska nyt mieltyy noihin ruokiin. Tai ainaki mun lemppareita on edelleen samat ku lapsena. Ja tytön paino on hyvä, joten saa siis tarpeeksi ravintoa. Olen melkein kade. Mun nimittäin pitäis saada painoo alas mutta tykkään ruuasta liikaa, ja nimenomaan lihasta jne :P

Voihan pähkinät murskata, ei niitä kokonaisina oo pakko syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Todella hörhöilyä tuollainen tai laiskuutta, eiviitsitä tehdä lapselle ruokaa ja syöttää. Itsekin täysimetin 6kk mutta aloin kyllä sitten jo antaa ruokaa, tuon ikäinen tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman sormipalan.
Voisi sanoa vaikka että lapsen heitteillejättö, syö mitä osaa ja loput maitoa. Niin älytöntä ettei lapsia enää syötetä edes 7-kuisina.(

Muutama sormipala...? Onko se ruoka jotenkin riittämätöntä ellei siihen lisää vettä ja soseuta...?

Ei ole heitteillejättöä jos terve lapsi syö hyvin =)

Kyllä se vaan on! Sun täytyy imettää vähemmän jo tuon ikäistä ja antaaa ruokaa, eikä sormipaloja. Paljon varmaan osaa syödä.

Niin kauan ku haluaa, mä toivoisin n 3-4 vuotta, sitten ei tarviis liikaa miettiä antaako lehmänmaitoa vai ei, jätän vaa surutta antamatta.

Miksi haluat imettää noin pitkään, vaikka lapsi ei siitä milläänlailla hyödy?

varmaan siksi ettei tarvii antaa sitä kamalaa myrkyllistä lehmänmaitoa :) ja tietysti siksi, että se on NIIN IHANAA. ja siksi että se on muiden mielestä pervoa.

:laugh:

Ja mistähän tuo tieto on??? Miten niin lapsi ei mitenkään hyödy? Samaa, terveellistä rintamaitoa näissä tisseissä on vuoden päästä ku nytkin, ehkä vähän enemmän rasvaa ja vasta-aineita vaa!

Kyllä nisäkkään lapsi maitoa tarvii, omalta äidiltään, kunnes luonnollisesti vieroittuu. Ihmislapselle sopiva vieroitusikä on n2-7 vuotta.

:laugh:

Ja mistähän tuo tieto on??? Miten niin lapsi ei mitenkään hyödy? Samaa, terveellistä rintamaitoa näissä tisseissä on vuoden päästä ku nytkin, ehkä vähän enemmän rasvaa ja vasta-aineita vaa!

Kyllä nisäkkään lapsi maitoa tarvii, omalta äidiltään, kunnes luonnollisesti vieroittuu. Ihmislapselle sopiva vieroitusikä on n2-7 vuotta.

Etkö anna ollenkaan lehmänmaitoa ennen kuin lopetat imetyksen?

Yhteistyössä