Taas ongelmia läheisten kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi tästä nyt tehdä ongelma?? Sanot ettet voi lainata autoa, mielestäni voit sanoa vain ,että sori, nyt ei onnistu, on omia menoja..
ja sitten jätät auttamatta ne asiat, mitkä nyt sulle sitten ei sovi. MIksi tästä pitää tehdä niin dramaattinen juttu ?

No kun minä pohdin kuitenkin aina näitä tilanteita. Minua kohdellaan useasti ihan miten sattuu, en tiedä miksi provosoin ihmisiä sellaiseen käytökseen. En kuitenkaan suostu sellaiseen ja kun sanon sen ääneen niin muut paheksuu, että miksi voit olla noin itsekäs, kuten varmaan tässäkin avauksessa huomasitte, että näin käy. Siks mä jään sitten aina pohtimaan asiaa. Kuitenkin mieheni, äitini ja isäni kaikki olivat samaa mieltä mun kanssa, mutta itse olen sitä mieltä, että se kieltäytyminen ei riitä, tämä sama jatkuu jos kukaan ei tee mitään!

Miksi sitä pitää aina sanoa kaikki ääneen. Kirjoituksistasi päätellen (aikaisemminkin) minä kyllä oikeastaan ymmärrän miksi sinua paheksutaan.

Siis sä olet saanut tähän auton lainaamiseen jo mielipiteen kolmelta läheiseltäsi, joten eikös e ei nyt riitä, ilman että soitat vielä tädin suvunkin läpi moisen asian kanssa.

Saahan elämästä toki näinkin vaikean halutessaan :D

Et sinä saa maailmaasi täydelliseksi vatvomalla toisten tekemisiä. Sanot ei, ja kun sanot tarpeeksi monesti , sinua ei enää pyydetä. se, että alat sotkea puoli sukua asiaan, saa sinut näyttämään hölmöltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mitä vahinkoa perheellesi koituu auton lainaamisesta? tuo naarastiikeri vertaus ei oikein istu tähän ongelmaan.

.

Se kuluu .

Voi elämä!
:laugh:

Se on käyttöesine, ei mikään pyhäinjäänne.

Mutta tottakyllä se, etten mäjkään autoa lainais sellaiselle kenen tiedän olevan onnettomuusaltis tai kokematon ajaja.
Mutta kyllä mä tuon syyn sanoisinkin sille tyypille.

No mutta eihän se edes ole ap:n auto. :saint: Vaan hänen miehensä. Varmaan ap kysyy mieheltään luvan joka kerta kun lähtee ajamaan autoa, koska auto ei kuitenkaan ole hänen omansa. :xmas:

Ja siis ihan yleisesti en oikein näe mitään positiivista saavutettavan sillä että soittaa tädin lapsille ja haukkuu nämä siitä kuinka he eivät huolehdi äidistään. Harva tuollaista puhelua edes ottaa miteenkään rakentavana, sehän on selvä hyökkäys toista kohtaan ja vielä korostan että on oikeasti vaikea ulkopuolisena nähdä kuinka paljon toiset huolehtivat/ovat huolehtineet äidistään.

Lopputulos kuitenkin on se että siinä loukkaantuvat niin nämä lapset kuin heidän äitinsä jonka yli tuossa astutaan aika törkeästikin. Mielestäni kannatta aitse van vetää omalle perheelle ne rajat kuinka paljon ollaan valmiita auttamaan ja pidetään niistä kiinni. Todennäköisesti tätikin sitten alkaa pikkuhiljaa uskoa. Jos täti tai hänen lapsensa sitten itse kysyvät missä mättää niin silloin voi suoraan sanoa ettei jaksa/kykene/halua mennä auttamisessa nyt pidemmälle kun on omakin perhe ajateltavana. Vieläkään en suosittele menemään puuttumaan siihen kuinka heidän kuuluu auttaa toisiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ja siis ihan yleisesti en oikein näe mitään positiivista saavutettavan sillä että soittaa tädin lapsille ja haukkuu nämä siitä kuinka he eivät huolehdi äidistään. Harva tuollaista puhelua edes ottaa miteenkään rakentavana, sehän on selvä hyökkäys toista kohtaan ja vielä korostan että on oikeasti vaikea ulkopuolisena nähdä kuinka paljon toiset huolehtivat/ovat huolehtineet äidistään.

Lopputulos kuitenkin on se että siinä loukkaantuvat niin nämä lapset kuin heidän äitinsä jonka yli tuossa astutaan aika törkeästikin. Mielestäni kannatta aitse van vetää omalle perheelle ne rajat kuinka paljon ollaan valmiita auttamaan ja pidetään niistä kiinni. Todennäköisesti tätikin sitten alkaa pikkuhiljaa uskoa. Jos täti tai hänen lapsensa sitten itse kysyvät missä mättää niin silloin voi suoraan sanoa ettei jaksa/kykene/halua mennä auttamisessa nyt pidemmälle kun on omakin perhe ajateltavana. Vieläkään en suosittele menemään puuttumaan siihen kuinka heidän kuuluu auttaa toisiaan.

Minä lisäisin tähän vielä, että kehotat kummitätiä kysymään apua lapsiltaan silloin kun et voi auttaa.

J. Mielestäni kannattaa itse van vetää omalle perheelle ne rajat kuinka paljon ollaan valmiita auttamaan ja pidetään niistä kiinni.

Tässäpä kiteytettynä juuri se, minkä jokaisen täyspäisen ihmisen luulis tajuavan ja tekevän.
Vastata vaan kyllä tai ei avun pyyntöihin tilanteen mukaan.

Kaikenlainen soittelu ja muiden ihmisten "neuvominen" on ihan perseestä. Tuskin ap:kään sietäis, että puolitutut alkais hälle soitteleen ja kertoon miten pitää elää ja mitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kaikenlainen soittelu ja muiden ihmisten "neuvominen" on ihan perseestä. Tuskin ap:kään sietäis, että puolitutut alkais hälle soitteleen ja kertoon miten pitää elää ja mitä tehdä.
Tai hänen sukulaisilleen siitä, miten vaikea hänen kanssaan on tulla toimeen.

Luulen, että tässä keskustelussa ei lähimainkaan ole tiedossa kokonaistilanne, ap kiihtyneenä kirjoitti mitä kirjoitti, mutta muuta emme tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä lisäisin tähän vielä, että kehotat kummitätiä kysymään apua lapsiltaan silloin kun et voi auttaa.

Aivan.

Auttaa ei tarvitse jos ei pysty/jaksa. Kieltäydyt vaan. Muuten ap:n tekstistä välittyy mulle tunnelma, että se avun tarjoaminen/antaminen on hankalaa aina kun toisella on ongelma jollaista ei ap:lle koskaan tapahtuisi.. Eli kun omasta mielestään itse kykenee hoitamaan kaikki asiansa niin ettei apua keneltäkään tarvitse, niin ne jotka ajautuu tilanteeseen jossa apua tarvitsisi, ovat ehkä heikkoja? tai muuten elämänhallintansa menettäneitä ja halveksien vaan vierestä katsellaan eikä missään nimessä voida apua antaa, koska sehän olisi omalta perheeltä pois...

Minä se vasta huono ihminen olen kun kotiavaimetkin on vähän väliä kadoksissa. Ois kyllä kiva kun ystävät olis semmoisia, että eivät voi auttaa jos kaveri joutuu tilanteeseen mihin itse ei ole koskaan joutunut. Koska ap. ei koskaan hävittäisi omia avaimiaan niin ei kummikaan apua tarvitse. Toisten virheet nähdään ja ne on maailman isoimpia, sitten jos itse jotain kämmää niin so what.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Jos teillä ei ole muuta sanottavaa asiaan kuin, että aina minulla on jonkun kanssa ongelmia ja oma vikani niin älkää kommentoiko, koittakaa edes ottaa tämä ongelma vakavasti.
mä otan sun ongelman tosissani ja mietin että kannattaisko sun vilasta peiliin ja miettiä miksi sulla on aina ongelmia jonkun kanssa. voiko se todellakin johtua siitä että kaikki sun lähellä olevat on vaikeita ongelma kimppuja vai voisko sitä syytä kuitenkin löytyä sieltä peilikuvasta.
en ole koskaan tavannut ihmistä jolla on jatkuvasti hankausta jonkun kanssa ilman että vika olis aina niissä toisissa...

Yhteistyössä