Taas on erään pankin maksuissa ongelmia, arvaatteko mikä pankki on kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole kehtaamisesta kyse, vaan siitä, ettei oikeasti ole enää nykyisin aikaa juuri mihinkään. Jos minulla on lomaa (aika vähän on nykyajan työntekijöillä lomaa, lienet samaa mieltä tästä), niin ei sitä vähäistä loma-aikaa huvita kuluttaa jossain pankissa. Minulle on ihan sama mitä ihmiset ajattelevat jos joku muu esiintyy minuna jos se kerran sopii sekä minulle että tälle toiselle osapuolelle.

On se aika hemmetin kumma jos ei täymäärääsen kesäloman aikana kerkiä käymään pankis yhtenä päivänä.

Ei se oo ihan sama jos toinen esiintyy sinuna koska se on rikos. Siinä on turha selitellä sitte ku jää kii.

Kuten jo kirjoitin aiemmin, niin se pankki ei ole silloin auki, kun sinne pääsisin. Eikä sen työpaikan mailla eikä halmeilla ole yhtään ainoata pankkia. Ihmiset tuntuvat nyt olettavan, että pankki on aivan nurkan takana.

No sitten pitää hoitaa pankissa käynti sellaisena päivänä, jolloin ei ole töitä eli lomalla. Ei se ole sen vaikeampaa.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Kaikki eivät asu sen työpaikan vieressä vaan niihin matkoihinkin menee aikaa. Mikä siinä on nyt niin vaikea ymmärtää. Minulla menee siis päivästä 10 tuntia, minusta se on aika lailla jo "aamusta iltaan".

Jos mä koulus teoriatunnilla, niin päivästä meen lähes 12 tuntia matkoohin ja koulus olemiseen. Hah, pistin paremmaksi. :cool: Silti saan hoidettua pankkiasioota ja muita...

[QUOTE="vieras";28345981]No sitten pitää hoitaa pankissa käynti sellaisena päivänä, jolloin ei ole töitä eli lomalla. Ei se ole sen vaikeampaa.[/QUOTE]

Noniinmuttaku...

Minä en ymmärrä tuollaista ajattelutapaa, että ihmisten tulisi vain raataa koko elämänsä ilman, että saisi olla mitään vapaa-aikaa. Ilmeisesti sinun mielestäsi sellainen yhteiskunta olisi ihanteellinen, jossa ihmisillä ei olisi yhtään vapaa-aikaa vaan kaikki aika kuluisi työnteossa. Ehkä sinä kaipaatkin niitä aikoja, jolloin ihmisillä ei ollut ihmisarvoa vaan ihmiset olivat orjia. Minä en muutenkaan ymmärrä sitä, että pidät minua jotenkin laiskana jos minulla menee työntekoon + työmatkaan 10 tuntia vuorokaudessa.

Edelleen, mun mieheni ei raada kuin orja, ihan omasta tahdosta hän tekee töitä ja hänelle jää vapaa-aikaakin ihan kiitettävästi..kuten sanottu, itsehän sinä työmatkasi pituuteen vaikutat, ei se ole työantajan vika, että asut niin hankalan matkan päässä työstäsi.

Jos palataan tähän alkuperäiseen aiheeseen ja jätetään mun mies ja hänen työnsä rauhaan :)

Edelleen, mun mieheni ei raada kuin orja, ihan omasta tahdosta hän tekee töitä ja hänelle jää vapaa-aikaakin ihan kiitettävästi..kuten sanottu, itsehän sinä työmatkasi pituuteen vaikutat, ei se ole työantajan vika, että asut niin hankalan matkan päässä työstäsi.

Jos palataan tähän alkuperäiseen aiheeseen ja jätetään mun mies ja hänen työnsä rauhaan :)

Minun mielestäni 8 tuntia päivästä eli vaikka asuisi sen työpaikan vieressä, ei ole lyhyt aika. Itse ainakin tiedän useita, jotka tekevät lyhennettyä työpäivää lain sallimissa rajoissa, koska muuten ei jää aikaa juuri mihinkään. Lain mukaanhan lyhennetty työpäivä voi olla esimerkiksi pienten lasten vanhemmilla.

Minun mielestäni 8 tuntia päivästä eli vaikka asuisi sen työpaikan vieressä, ei ole lyhyt aika. Itse ainakin tiedän useita, jotka tekevät lyhennettyä työpäivää lain sallimissa rajoissa, koska muuten ei jää aikaa juuri mihinkään. Lain mukaanhan lyhennetty työpäivä voi olla esimerkiksi pienten lasten vanhemmilla.

Mä teen mieluusti 8 tunnin työpäiviä, että saan rahaa elämiseen eikä tarvitte kituuttaa. Mä voin helposti tehdä täyspäivääsen työn lisäksi osa-aikatyötä.

Jos työnantajalle sopii, niin voihan sitä itsekin esittää työnantajalle, että tekee lyhyempää työaikaa. Tokihan siinä palkka laskee, mutta vastaavasti saa lisää vapaa-aikaa.

Jos sinulla on töitä 8 tuntia päivässä ja päivään kuuluu puolen tunnin ruokatunti, jonka aikana saat poistua työpaikalta, niin silloin työpäivä on vain 7,5 tuntia. Se puolen tunnin ruokatauko on niin ollen vapaa-aikaa.

No, nyt äkkiä sitten hommaat jostain sen miehen ja hankkiudut raskaaksi, saat sitten sinäkin tehdä lyhennettyä työpäivää..Mun työaika on 8h/pvä, työmatkaan menee 30-45 minuuttia/suunta, silti ehdin tehdä vaikka mitä työpäivän päätteeksi.

Voi sentään...minä tein 4 lapsen yh:na ihan normi 8h työpäivää, matkoihin meni tunti suuntaan kun piti ne lapsetkin hakea pk:sta. Monesti vielä kaupan kautta ja ruokaa tekemään koko porukalle! Kummasti kyllä riitti aikaa myös muuhunkin elämään, vapaapäivinä, viikonloppuisin ja lomilla. Kävin harrastuksessanikin 2-3 krt viikossa. Eipä tullut tuolloin mieleen valittaa, ettei aika riitä mihinkään muuhun! Ja sinä olet yksin, voit tehdä mitä vain, milloin vain!

[QUOTE="vieras";28346174]Jos työnantajalle sopii, niin voihan sitä itsekin esittää työnantajalle, että tekee lyhyempää työaikaa. Tokihan siinä palkka laskee, mutta vastaavasti saa lisää vapaa-aikaa.

Jos sinulla on töitä 8 tuntia päivässä ja päivään kuuluu puolen tunnin ruokatunti, jonka aikana saat poistua työpaikalta, niin silloin työpäivä on vain 7,5 tuntia. Se puolen tunnin ruokatauko on niin ollen vapaa-aikaa.[/QUOTE]

Ei tuo lyhennetty työpäivä ole minun kohdallani mahdollinen, eikä minulla olisi siihen rahallistakaan mahdollisuutta. Minä en osaa laskea puolen tunnin ruokataukoa, koska en sinä aikana ehdi mihinkään lähteä ja se ei ole sama asia kuin jos olisi kotona.

Ei tuo lyhennetty työpäivä ole minun kohdallani mahdollinen, eikä minulla olisi siihen rahallistakaan mahdollisuutta. Minä en osaa laskea puolen tunnin ruokataukoa, koska en sinä aikana ehdi mihinkään lähteä ja se ei ole sama asia kuin jos olisi kotona.

Nyt on kyllä pakko sanoa, että sinä saat ihan yksinkertaisista asioista vaikeita. Sinulla ei ole 8 tunnin työpäivää vaan 7,5 tunnin, koska työnanatajasi ei maksa sinulle palkkaa ruokatauolta. Pankkiin pääset lomapäivänäsi tai voit varata ajan itsellesi työpäivän jälkeen, menet vain suoraan töistä pankkiin. S-Pankkiin pääset lauantaisinkin.

[QUOTE="vieras";28345858]Höphöp. Kirjoitit aiemmin, että ehdit kyllä pankkiin ennen sulkemisaikaa, mutta pelkäät, että virkailija ei hoida asiaasi loppuun, jos menee yli aukioloajan. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Kyllä se aloitettu palvelutilanne hoidetaan loppuun. Joten noin, ongelmasi on ratkaistu. Heti huomenna suoraan töistä pankkiin.[/QUOTE]

Tässä on ratkaisu ongelmaasi. Mutta siksi varmaan ohititkin sen kommentoimatta.

Mihin haluaisit sen lisääntyneen vapaa-ajan käyttää? Olen ymmärtänyt, että et viihdy kotonasi ja kodin ulkopuolella et harrasta mitään.

[QUOTE="vieras";28346250]Tässä on ratkaisu ongelmaasi. Mutta siksi varmaan ohititkin sen kommentoimatta.[/QUOTE]

Mielestäni on ikävää mennä johonkin pankkiin jos se on jo sulkeutumassa. Ja tästä asiasta on taas muut tehneet ongelman, en minä. Minähän kirjoitin, ettei minulle ole ongelma se, että pankkitili käydään avaamassa, vaan se, etten ole vielä päättänyt mihin pankkiin se tili avattaisiin. Lisäksi kirjoitin jo aloitusviestissä, että en ole saanut sitä pankinvaihtoa aikaiseksi, kun olen ajatellut, että yritän jaksaa tuossa pankissa, mutta nyt tosiaan nuo jatkuvat ongelmat alkavat haitata jo normaalielämää.

[QUOTE="vieras";28346247]Nyt on kyllä pakko sanoa, että sinä saat ihan yksinkertaisista asioista vaikeita. Sinulla ei ole 8 tunnin työpäivää vaan 7,5 tunnin, koska työnanatajasi ei maksa sinulle palkkaa ruokatauolta. Pankkiin pääset lomapäivänäsi tai voit varata ajan itsellesi työpäivän jälkeen, menet vain suoraan töistä pankkiin. S-Pankkiin pääset lauantaisinkin.[/QUOTE]

Sinä voit ajatella, että on 7,5 tunnin päivä, minulle se on 8 tuntia. S-Pankkiin en luultavasti ole menossa, siitä olen kuullut huonoa, olen parhaillaan laskemassa niitä kuluja mitä siitä tilistä tulisi.

[QUOTE="vieras";28346265]Mihin haluaisit sen lisääntyneen vapaa-ajan käyttää? Olen ymmärtänyt, että et viihdy kotonasi ja kodin ulkopuolella et harrasta mitään.[/QUOTE]

Tätä minä en ymmärrä, että ihmisten vapaa-aika arvotetaan. Minä mieluummin vaikka nukkuisin tai olen tässä internetissä.

Sen verran on kokemusta tuosta mainitusta pankista, että välillä tuntuu että ne sijoittaa ne siirtyvät rahat pariksi päiväksi jonnekin ja sitten vasta saajan tilille. Mainittu pankki on tähän asti ollut ainut pankki jolla rahojen siirtymiseen todella menee se 3 pankkipäivää. Muissa pankeissa siirtyy pankista toiseenkin 1 päivän kuluessa ja saman pankin tilille viimeistään parin tunnin kuluttua.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Mielestäni on ikävää mennä johonkin pankkiin jos se on jo sulkeutumassa. Ja tästä asiasta on taas muut tehneet ongelman, en minä. Minähän kirjoitin, ettei minulle ole ongelma se, että pankkitili käydään avaamassa, vaan se, etten ole vielä päättänyt mihin pankkiin se tili avattaisiin. Lisäksi kirjoitin jo aloitusviestissä, että en ole saanut sitä pankinvaihtoa aikaiseksi, kun olen ajatellut, että yritän jaksaa tuossa pankissa, mutta nyt tosiaan nuo jatkuvat ongelmat alkavat haitata jo normaalielämää.

tässä lainaus ensimmäisen sivun viestistä, josta kyllä käy ilmi ihan jotain muuta, mitä nyt väität: Siksi, koska en ole ehtinyt vaihtaa pankkia, kun en pääse koskaan arkisin pankkiin, silloin kun ne olisivat auki. Pitää nyt pyytää muuta ihmistä menemään avaamaan minulle se tili toiseen pankkiin.

tässä lainaus ensimmäisen sivun viestistä, josta kyllä käy ilmi ihan jotain muuta, mitä nyt väität: Siksi, koska en ole ehtinyt vaihtaa pankkia, kun en pääse koskaan arkisin pankkiin, silloin kun ne olisivat auki. Pitää nyt pyytää muuta ihmistä menemään avaamaan minulle se tili toiseen pankkiin.

Mutta muut ihmiset olisivat ehtineet kyllä, en vain ole saanut aikaiseksi sitä, että päättäisin mihin pankkiin tili avattaisiin.

Yhteistyössä