TAAS NIISTÄ TALVIHAALAREISTA, onko tässä tilanteessa ostettava uusi haalari??

17.06.2007
152
0
16
Apuva, huhti-toukovauvojen-07 äidit. Minkäkokoisen talvihaalarin olette ostaneet täksi talveksi?
Ei ollut tarkoitus ostaa toista haalaria tälle talvelle vaan pärjätä tuolla äp:n haalarilla ja mahd. ostaa siihen kurahousut kevättalveksi. No, nyt sitten onkin tytöllä hoitoon menossa edessä ja tarttee olla kuulemma toinen haalari varalta (hoitopaikassa siis). Kivat sitä lähteä nyt hankkimaan, kun valikoima on mitä on.

Kokoa lähinnä arvuuttelen, ostanko suoraan 80 cm vai 74 cm? Ihan mahdoton on lähteä kaupassa kokeilemaan sitä haalaria. Miksei muuten noissa kaupoissa (cittarit,prismat ja yksityiset pikkuliikkeet) ole hoitopöytää tai jotain isoa tasoa, missä voi kokeilla haalarin pienelle.

Löysin tarjouksesta Remun haalarin 48 euroa, oikea hinta 69.95. Onko edullinen? Minä tyhmä vaan en tajunnut katsoa siitä niitä koodeja, että olis voinut tsekata netistä vielä, että mikä malli on, siis että varmasti oli talvihaalari. Travallen sivuilta yritin katsoa ja näyttäisi olevan tämän vuoden mallia 1280. Siinä lapussa kun ei sanottu, että onko talvihaalari. No ei kait niissä luekaan, mutta kun rupesin epäilemään, että olisi välikausihaalari...Toisaalta oli kyllä paksu ja vieressä myytävät oli Reiman toppapukuja. Ei ollut tietty ketään keltä kysyä. Tarttee mennä huomenna uurestaan, jos siellä enää niitä on.

MUTTA SIIS MIETIN VAAN EDELLEEN, ETTÄ TARTTEEKO TOSIAAN TON TOISEN HAALARIN VAI EI? Voiko ne siellä tarhassa määrätä, että pitää olla toinen haalari olemassa?

No jos toinen haalari on vaan varahaalarina, niin mä varmaan ostasin alesta jonkun suht edullisen tai sit käytettynä. 48? kuulostaa musta aika paljolta varahaalarista, mutta tuohan on tietysti vaan rahakysymys. Varahaalari on tietyti ihan hyvä olla olemassa jos vaikka toi äp:n haalari kastuu tms.

Mä varman ostasin ton 80cm, niin ei ainakaan jää heti pieneks...

Olen ostanut kirppareilta varahaalarit maaliskuu 07 vauvoilleni, eihän se varahaalari kummosempi tarvi olla, eipä tuon ikäinen itseään vielä hirveästi kastele..mutta en minä ainakaan hoitajana ole vaatinut vanhemmilta hoitoon varahaalaria, kuivateltu sisällä jos on kastunut siis isommilla lapsilla..jos ei ole ehtinyt iltapäivän ulkoiluun kuivaa, ei sit olla ulkoiltu ennen kotia lähtöä..

Mäkin ostaisin kirpputorilta jonkun haalarin, vaikka jonkun vuoden äp-haalarin parilla eurolla.
Ei meidän lasten päiväkodeissa varahaalareita ole vaadittu. Pojan päiväkodissa on yksi vauvaikäinen (9-10 kk) ja hänellä on ihan perus vauvojen toppahaalari, vaunuissa kököttää tai nukkuu yleensä kun ulkoilevat.

höh,meillä 86,riippuu varmaan sun lapsen koosta minkä haalarin ostat,meijän onni 76cm käyttää 80cm vaatetta kun on niin pullee.haalari saa olla isompi et mahtuu villavaatteet alle.

Ei meillä ainakaan pienillä ole mitään varahaalaria ollut. Kurahousut on sitä varten jos kastuu. Tuolla 3 v. on sitä varaa jos sattuisi pissavahinko tulla kun ei enää vaippaa ole kuin päikkäreillä. Jos nyt sen varahaalarit ostat niin kirpparilta varmaan löytyy sehän voi olla vaikka vähän liian suurikin, niin on käyttöä pitempään.

Meillä on varapukuna toppahousut ja takki. Takkia kun tulee pidettyä kauppareissuilla ym. niin on muutakin käyttöä. Ovat prisman ciraf-merkkisiä ja ihan hyvin ovat pihalle menneet sen ajan kun kunnon pihahaalari pyykissä.

Meidän 2v. aloitti juuri päiväkodissa, eikä kukaan ole vaatinut toista haalaria. Ainoastaan varasisävaatteet käskettiin ottaa mukaan.

Toisaalta itse ostin kakkoshaalarin alesta, ajattelin itse pääseväni helmpommalla, ei tule ongelmaa ehtiikö puku kuivua aamuksi ilman kuivausrumpua. Mutta suoraan sanoen en ymmärrä miksi vielä vauvaikäisellä pitäisi toinen haalari olla. Ei kai tuo vielä kävelekään? Ja sillon kun kävelee on jo kenties pakkaset ohi???

Jos toisen haalarin tarttee, ja meinaat sitä äp-haalaria käyttää ni ostaisin toisen samanlaisen täksi talveksi. Ens talvena tarvii jo ihan toisenlaista pukua.

Yhteistyössä