taas mä kysyn noista supistuksista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
eli onko niistä mitään haittaa, jos ne ei avaa/kypsytä paikkoja?
mulla siis tulee kipeitä supistuksia lähes päivittäin, kohdunsuun tilannetta ei oo tarkistettu kun joskus keskivaiheilla ja sillon ei ainakaan mitään muutosta.
Niin aattelin sit tässä vaan, että onko niistä siis mitään haittaa? voinko reissata, käydä töissä, tehdä kaikkee muutakin normaalisti vaikka supistelis, jos ne ei vaikuta mihinkään? vaiko? :snotty:

mulla on nyt viikkoja jotain 31. Olen sanonut neuvolassa ja ihan rauhallisesti oon tässä nyt ollu, mutta huomenna olis jälleen töihin meno. Yritin soittaa lääkäriaikaa mutta eka vapaa ois ollu vasta 2vkon päästä joten eihän se nyt mitään auta.
Joten menenkö mä huomenna töihin? neuvolaan en saanut yhteyttä ja sieltä ei edes sairaslomaa kirjoteta.
Mietin nyt sitten sitä, että pitäiskö mennä päivystykseen?? vai mihin hittoon kun neuvolasta ei oikeen neuvoa tule :/ Ja laittaako ne sairaslomalle jos supistukset ei ole mitenkään vaikuttaneet? Vai onko se niin että töihin mennään ja normaalisti elellään kunnes pää näkyy :D

kannattaisiko soitella vaikka äitipolille ja kysellä sieltä. itselleni annettiin ohjeena että jos supistukset ovat kivuliaita niin mahdollisimman nopeasti sit lääkäri aikaa varaamaan. tosin itselläni supistelut alkoivat jossain 25vk tietämillä ja kivuttomina.
ei kyllä hirveästi kannattaisi rehkiä jos supistelee päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaisiko soitella vaikka äitipolille ja kysellä sieltä. itselleni annettiin ohjeena että jos supistukset ovat kivuliaita niin mahdollisimman nopeasti sit lääkäri aikaa varaamaan. tosin itselläni supistelut alkoivat jossain 25vk tietämillä ja kivuttomina.
ei kyllä hirveästi kannattaisi rehkiä jos supistelee päivittäin.

No neuvolasta sanottiin että pitää mennä synnärille jos ne kipeet supistukset jatkuu pitkään kerralla. Ja tosiaan sitä lääkäriaikaa yritin varata mutta ei se auta 2vkon päästä tähän tilanteeseen...

Nyt ei muutamana päivänä supistellu ollenkaan, kun oon tosiaan ollut lähes vuodelevossa, en tehny mitään suurinpiirtein. Tänään sitten tossa siivosin vähän keittiötä ja laitoin pyykkejä kuivumaan ja puhtaita kaappiin jne, niin heti tuli muutama tuntuva supistus :/

Mutta en oo tosiaan ikinä ennen hakenu sairaslomaa (paitsi kerran ku olin kauheessa mahataudissa), niin en oikein tiedä sitä käytäntöä, pitääkö mun jotenkin todistaa että supistelee? :D tässä oon nyt viikon lorvinu omalla vapaalla, mutta nyt nekin loppu.

Yhteistyössä