Taas kuvia keittiöstä ja vähän muustakin :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minusta tuo keittio naytti:
tosi kauniilta.Erityisesti pidin noista vetimista.Sailytystilaa ei koskaan ole liikaa.Voi kun itse saisi myos noin kauniin keittion.Sinulla on hyva maku.

Voi kiitos :). Tuosta kuvasta ei varmaan näy, mutta vetimet on vielä sellaiset hauskan "kuluneet". Eli mustat, joista kuultaa läpi metallin sävy. Ihastin vetimiin heti vaikka tiesin että miehen tarvii niitä hetki sulatella :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teille on tulossa ihana talo! Kaunis keittiö!:)

Kiitos :). Toivottavasti tosiaan tulee onnistunut kokonaisuus. Sitä kun on niin vaikea nähdä mielessään lopputulosta kun kasaa taloa pienistä palasista. Ainakin kaikki on valittu mieleisiksi, joten toivottavasti sopivat hyvin yhteen kaiken kanssa.

Milloin te aloittekaan rakentamaan? Tuntuu, että ihan vasta kerroit, että olette ostaneet tontin ja nyt jo noin valmiin näköistä =). hieno ja ihana on =)

On siitä jo tovi aikaa, omasta mielestä pieni ikuisuus :D. Eli about vuosi sitten ostettiin tontti, jossa alkoi kesäkuussa puunkaato- ja raivaushommat. Elokuussa alettiin tehdä perustusta.

Mutta hassuahan tässä on se, että viime vuoden joulukuussa mä vasta leikittelin ajatuksella että josko sitä alkais sittenkin joskus rakentamaan :D. Ei todellakaan oltu suunniteltu tai mietitty mitään rakentamiseen liittyvää sitä ennen, joten tässä on matkan varrella saanut pähkäillä yhtä sun toista.

Onneks tehtiin vanhassa kodissa sen verran remonttia, että se oma linja ja tyyli selkeytyi siinä kivasti. Muuten olis varmaan ihan hukassa kaikkien eri vaihtoehtojen kanssa :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Rauhala:
Kiitos Turkilmas :flower: Bauhausiin siis =)

Voin kyllä suositella :). Nuo tasot ei ollut ees pahan hintaiset. Meille tulee kodinhoitohuoneeseen sama taso ja kaikkien kolmen tason hinnaksi tuli alle 400?. Ja tuo pinta on kivan matta. Vanhassa kämpässä meillä oli myös laminaattitasot, mutta niiden pinta oli sellanen kiiltävämpi. Mä tykkään tuosta tasosta kyllä tosi paljon :)

Kiva keittiö... ;) Meiltä löytyy samanlainen eri vetimin varustettuna. Tasona meillä on musta kivi ja "laattana" rustiikkinen käsinlyöty antiikkitiilen sisustusmalli (eli ohuempi kuin oikea tiili). Kodinkoneet on kaikki mustat. Aika country-henkistä siis.

Kohta ollaan vuosi keittiössä kokkailtu ja tosi tyytyväisiä ollaan edelleen. Meillä on hyvin vähän yläkaappeja, kun on tällainen avoratkaisu olkkarin kanssa. Enemmän sitten vetolaatikostoja, ne vetää aivan älyttömästi tavaraa, eikä tarvitse kurkotella.

Tsemppiä rakennuksen loppurutistukseen, muistan hyvin mitä se on! Onneksi palkkio on sen arvoinen... Tuli kyllä ihan viime kevät mieleen... Mekin asuttiin hyvin pienesti vuokralla raksa-aika, alle 50-neliöisessä mökissä 2 aikuista, 2 lasta ja 2 isoa koiraa. Vaan aika kultaa muistot... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mihla:
Kiva keittiö... ;) Meiltä löytyy samanlainen eri vetimin varustettuna. Tasona meillä on musta kivi ja "laattana" rustiikkinen käsinlyöty antiikkitiilen sisustusmalli (eli ohuempi kuin oikea tiili). Kodinkoneet on kaikki mustat. Aika country-henkistä siis.

Kohta ollaan vuosi keittiössä kokkailtu ja tosi tyytyväisiä ollaan edelleen. Meillä on hyvin vähän yläkaappeja, kun on tällainen avoratkaisu olkkarin kanssa. Enemmän sitten vetolaatikostoja, ne vetää aivan älyttömästi tavaraa, eikä tarvitse kurkotella.

Tsemppiä rakennuksen loppurutistukseen, muistan hyvin mitä se on! Onneksi palkkio on sen arvoinen... Tuli kyllä ihan viime kevät mieleen... Mekin asuttiin hyvin pienesti vuokralla raksa-aika, alle 50-neliöisessä mökissä 2 aikuista, 2 lasta ja 2 isoa koiraa. Vaan aika kultaa muistot... =)

Kuulostaapa hienolta teidän keittiö :flower: . Meillähän on sama tilanne, paitsi että kahden koiran sijasta meillä on kissa ja koira :D. On tää kyllä melkoista, mutta toivottavasti meilläkin aika kultaa muistot.

Kiitos tsempeistä, niitä totisesti tarvitaan =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
todella rumaa

Uuh, meni jopa 13 minuuttia, ennen kuin joku HARMAA vinkuu. :D

:D :D

Kyllä meidän keittiötä saa tottakai arvostella ja siitä olla tykkäämättä. Tuo kommentti oli vaan niin hauska :D. Mutta kyllä tuo kirjoittaja myöhemmin perusteli miksi kaikki on todella rumaa ja hänellä on oikeus mielipiteeseensä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kyssä:
Turkilmas, mistä otitte/otatte kaapit yms. kodinhoitohuoneeseen, eteiseen ja wc:hen?

Kodinhoitohuoneen ja eteisen kaapit on myös Ikeasta. Vessan sisustaa en vielä tiedä :ashamed: . Mä en vaan osaa keksiä mitä sinne haluaisin ja haastetta lisää se valitettava tosiasia, että lavuaari kalusteineen saa olla ainoastaan 30 cm syvä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Turkilmas, mistä otitte/otatte kaapit yms. kodinhoitohuoneeseen, eteiseen ja wc:hen?

Kodinhoitohuoneen ja eteisen kaapit on myös Ikeasta. Vessan sisustaa en vielä tiedä :ashamed: . Mä en vaan osaa keksiä mitä sinne haluaisin ja haastetta lisää se valitettava tosiasia, että lavuaari kalusteineen saa olla ainoastaan 30 cm syvä :/

Onko kodinhoitohuoneeseen ja eteiseen omanlaisensa mallistot vai voiko tuollaisia keittiön tyylisiä kaapinovia käyttää halutessaan myös niissä?

Tosi ihana keittiö muuten, mutta jotenkin mä en ymmärrä tota ettei laiteta sokkeleita keittiön kaappejen alle. Eikö se oo jotenkin aika epäkäytännöllistä lapsiperheessä? Meillä varmaan ainakin olis täynnä jotain roinaa nuo kaappien alustat :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Tosi ihana keittiö muuten, mutta jotenkin mä en ymmärrä tota ettei laiteta sokkeleita keittiön kaappejen alle. Eikö se oo jotenkin aika epäkäytännöllistä lapsiperheessä? Meillä varmaan ainakin olis täynnä jotain roinaa nuo kaappien alustat :kieh:

No ei kai sitä keskeneräiseen laiteta vielä. :D

Oops, mä nopeasti katoin vaan tuota kuvaa ja luulin että on sellaset sokkelittomat kaapit, mutta näköjäänhän tuosta puuttuu vielä lattiakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Onko kodinhoitohuoneeseen ja eteiseen omanlaisensa mallistot vai voiko tuollaisia keittiön tyylisiä kaapinovia käyttää halutessaan myös niissä?

Kodinhoitohuoneeseen tulee ihan noita samoja kaappeja kuin keittiöön, samat rungot ja ovet ja vetimetkin :). Kaapiston alle vaan tulee semmoiset metallin väriset jalat kun ei tule sokkelia eteen. Eli siis ihan siellä keittiöpisteessä suunnittelin myös kodinhoitohuoneen ja siihen sitten myyjän kanssa katsottiin kaapit.

Eteiseen ja makuuhuoneisiin tulee yllättävän paljon samanoloiset vaatekaapit. Taitaa ollut Ikea kaukaa viisas ja valkannut valikoimiinsa hyvin mätsäävät mallistot :). Vaatekaapit tilasin sieltä "kaappiosastolta" (:D) jokaiseen huoneeseen sopivat. Meidän makuuhuoneeseen tulee pari vitriinikaappia ja loput umpinaisia, eteiseen ja kuopuksen huoneeseen vaan umpinaisia. Esikoisella on vaatehuone ja siksi hän ei saa kaappia :).

Oops, mä nopeasti katoin vaan tuota kuvaa ja luulin että on sellaset sokkelittomat kaapit, mutta näköjäänhän tuosta puuttuu vielä lattiakin :D

Juu, sokkelit tulee myöhemmin :D. Ja ihan muutama pikku hienosäätö myös. Keittiö kun on kaukana valmiista :D

Alkuperäinen kirjoittaja toisin valinnut:
Kaunis on keittiä kuten itsekin olet mutta en olisi tenhyt valkoista, ainakaan kokonaan. Makuasiahan se tietysti on mistä kukakin pitää.

Mä halusin ehdottomasti valkoisen. Mutta olen kyllä sangen tietoinen että saatan valintaani vielä katua. En siksi että kyllästyisin, vaan siksi että valkoista on varmaan aika pirullista pitää puhtaana :D

Näyttää tutun malliselta keittiöltä. Onko teillä talopaketti vai ihan pitkästä tavarasta? Sillä kyselen kun meille nousee kastelli ja keittiö näyttää ihan samanmalliselta.

Hienot ja ajattomat ovat kaapitkin. Suunnittelimme myös keittiön ostoa Ikeasta, mutta jotenkin se suunnittelu kauhistutti ja päädyttiin keittiöfirmaan vaikka halvemmaksi olisi varmaan ikeasta tullut.

Yhteistyössä