TAAS kohdunulkoinen, en jaksa enää :(

Ensin kolme vuotta yritettiin lasta hoidoilla ja ilman hoitoja, ei mitään tuloksia. Nyt viimeinen kaksi vuotta ollaan saatu aikaiseksi kolme kohdunulkoista ja kolme keskenmenoa, tuntuu ettei vaan jaksa enää :'(

Onko kenellekkään selvinnyt mistä kohdunulkoiset johtuu? Voiko olla kiinnikkeitä yms?

Sanotaan että "Niin paljon annetaan kun jaksaa kantaa", mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan että tämä on kaikki ihan liikaa.

Lapsettomuus tutkimukset käyty läpi, mulla lievä pco ja keskenmeno tutkimuksissa ei mitään ongelmaa. AHDISTAA ja itkettää vaan koko ajan.
 
emmiina00, rankalta kuulostaa, olen pahoillani. Minulla ikää 33 ja takana kaksi ku:ta. Ne ovatkin ainoat raskaudet. Kävin juuri aukiolotutkimuksessa, munatorvet täysin auki. En siis ymmärrä miksi munasolu ei voi "vaeltaa" kohtuun kuten kuuluu... Ei kai tässä auta kuin yrittää uudestaan, mutta pelkään, että lopputuloksena kolmas ku. Pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan (onko tulevaisuutta ylipäätään?) ja kun ei ole ketään kenen kanssa tästä puhua. Voimia!
 
Moi suopöllö! Muistankin kun edellisen kerran sain KU:n, puhuttiin metotreksaattilääkityksestä. Ootko saanut kummallakin kerran tuon lääkkeen? Toivon niin että tämä tulisi itsestään ulos :( Meinaan kanssa pyytää tuota aukiolotutkimusta kun tästä selviän. Oliko se niin kamalaa kun kerrotaan? Mulle sanoi viimeksi lääkäri että yksi syy voi olla vioittuneet värekarvat (tai jotkut, en muista) munatorvissa ja sille ei sitten voi mitään :| Tämä raskaus tuntui niin erilaiselle ja olin taas niin varma että nyt onnistuu..mutta ei :( en ymmärrä.
 
Voi ei, varmasti kamala fiilis :( Minullakin parhaillaan KU hoito metotreksaatilla menossa ja uusiutuminen pelottaa. Aiomme ainakin odottaa vähintään sen 3kk, jospa sillä olisi jotain vaikutusta myös siihen ettei uusiutuisi niin herkästi. Mutta mistä sitä tietää :|

Tsemppiä ja jaksamista, et ole tosiaan helpolla päässyt!
 
:hug: :hug: :hug:
Todella paljon voimia sinulle ja miehellesi! Hirmu surullisia aina tällaiset uutiset! Itselläni takana neljä varhaista km:a, yksi keskeytynyt ja kaksi ku:ta, mutta myös se yksi onnistunut eli vuoden täyttävä poika. Toivottavasti teillekin vielä onni osuu kohdalleen!
 
:hug:
Voimia emmiina. Toivon todella että teillekin se pikkuinen suodaan.

Itselläni on kaksi lasta ja sen jälkeen km (epäilen myös sitä KUksi)ja kaksi KU:ta kahden kuukauden välein. Molemmat KU:t leikattiin ja nyt olen yksitorvinen :/ . En tiedä miksi kahden lapsen jälkeen alkoi tökkimään. Eka syntyi sektiolla ja tokan jälkeen istukan käsinirroitus ja 2x korjausleikkaus alapäähän. Kai ne kiinnikkeitä sitten ovat :(

Voimia ja oikein paljon tsemppiä :hug:
 
P123, unohdin tuonne toiseen ketjuun laittaa sulle, että oletko käynyt aukiolotutkimuksessa? Se varmasti selvittäisi paljon. Itse aion sen tosiaan varata heti kun tästä selviän..Olisi pitänyt jo viimeksi mennä..
 
Emmiina: Onnistunut raskaus meni todella mallikkaasti alusta loppuun saakka! Ei minkäänlaisia vuotoja ja monenmoisilta raskausvaivoiltakin säästyin. Söin lääkärin ehdotuksesta varulta minidisperiiniä raskauden ajan. Jossain loppuviikoilla, 35 viikon huitteilla muistaakseni, piti lopettaa ne. Ei ole mitään näyttöä siitä, auttoiko tuo raskauden pysymisessä, mutta enpä olisi uskaltanut olla popsimattakaan. Ja todella onnellinen olin siitä, ettei elimistöni säikytellyt minua suotta tuossa onnistuneessa raskaudessa eli ei kipuiluja tai vuotoja.

Ja minulle ei ole selvinnyt, miksi ylipäätään tuli keskenmenoja, saatika miksi kaksi niistä ku:ta. Torvien aukiolokin oli selvitetty ENNEN kohdunulkoisia, eikä mitään tukoksia ollut. Onkohan sellainen mahdollista, että jos kohdun limakalvo ei ole suotuisan paksu kiinnittymisen aikaan, ihmisen alku kiinnittyy jonnekin muualle, esim. torveen? Se tuli itsellä joskus mieleen, kun tutkimuksissa minulla oli aina jonkin verran ohut limakalvo kohdussa.

Kolme ku:ta on jo tosi rankka kokemus! Vieläpä lapsettomuushoitojen päälle. Kaikki sympatiat ovat kyllä sinun puolella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmiina00:
Moi suopöllö! Muistankin kun edellisen kerran sain KU:n, puhuttiin metotreksaattilääkityksestä. Ootko saanut kummallakin kerran tuon lääkkeen? Toivon niin että tämä tulisi itsestään ulos :( Meinaan kanssa pyytää tuota aukiolotutkimusta kun tästä selviän. Oliko se niin kamalaa kun kerrotaan? Mulle sanoi viimeksi lääkäri että yksi syy voi olla vioittuneet värekarvat (tai jotkut, en muista) munatorvissa ja sille ei sitten voi mitään :| Tämä raskaus tuntui niin erilaiselle ja olin taas niin varma että nyt onnistuu..mutta ei :( en ymmärrä.
Toivon kovasti teille kovaa kokeneille voimia. Itselläni taka 2 keskenmenoa ja tuntuu, että olen saanut jo niistä tarpeeksi.

Aukiolotutkimus ei mielestäni ollut kauhea. Omasta lääkäristäni en vain pitänyt, mutta tämä on persoonakysymys. Pätevä hän oli kuitenkin. Piti tuntia ennen ottaa 1 tulehduskipulääke. Tutkimuksen alussa kramppasi aika lailla mahassa; lääkäri varoitti ennen kramppia, että näin nyt käy. Ilmeisesti kai oli laittamassa sitä putkea kohtunkaulasta läpi? Kramppi ei onneksi kauaa kestänyt. Sen jälkeen ei mitään kipuja. Oman kokemukseni perusteella sanoisin, ettei tarvitse pelätä tuota tutkimusta.

Käskettin lopuksi nousemaan ylös rauhallisesti; joitakin saattaa vissiin huimata tutkimuksen jälkeen. Mulla ei huimausta ollut.
 
Snörkfröken: Tässä lähdettiin sellaisesta oletuksesta, että toistuvien km:jen taustalla saattaisi olla sellainen tukostaipumus, jota ei pystytä nykyisillä testeillä osoittamaan. Minidisperiini/-aspiriinihan ohentaa verta. Nythän on myös tutkimus meneillään, jossa on oletuksena, että miniasa vähentäisi raskausmyrkytyksen vaaraa. Saapas nähdä, mikä on tulos.
 

Yhteistyössä