taas KISSANHIEKASTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itikka

Vieras
Otimme kissapenikan tässä vastikää ja ollaan kokeiltu Cassiusta, Pellexiä ja nyt menossa Topkatti.
Sellasta hyvää, helppoo ja hajutonta ei oo eteen sattunu. Suositelkaa.kiitos

ehdotan ns. mikrohiekkaa. Kallista, mutta hajutonta ja riittoisaa. Meillä käytössä Ever Clean, saa eläinkaupasta. On hienojakoista ja jää jonkun verran tassuihin, mutta jos laittaa laatikon uloskulkuaukon eteen ns. ruohomattoa, niin sekin ongelma on aika pieni.

Suosittelen Kisu-Pisua. Todella halpaa ja riittoisaa (20kg 12-13e, 5kg 3-4e). Laadultaan verrattavissa moneen eläinkaupan hiekkaan. :) Ei haise tai pölise, tekee tiiviin paakun (eli hiekkaa kuluu vain vähän) eikä pahemmin kulkeudu tassuissa. Saatavuus vain saisi olla parempi. Kuulemma Mustan kissan hiekka olisi samaa tavaraa, meidän käyttöön vain liian pienet pakkaukset. Olen päätynyt tähän monen epäonnistuneen hiekkakokeilun jälkeen (kaikki markettihiekat ja suurin osa eläinkaupan paakkuuntuvista kokeiltu) ja enää ei edes yritetä vaihtaa. 6 kissan taloudessa kaikista edullisin ja toimivin vaihtoehto. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2005 klo 21:24 Sae kirjoitti:
Suosittelen Kisu-Pisua. Todella halpaa ja riittoisaa (20kg 12-13e, 5kg 3-4e). Laadultaan verrattavissa moneen eläinkaupan hiekkaan. :) Ei haise tai pölise, tekee tiiviin paakun (eli hiekkaa kuluu vain vähän) eikä pahemmin kulkeudu tassuissa. Saatavuus vain saisi olla parempi. Kuulemma Mustan kissan hiekka olisi samaa tavaraa, meidän käyttöön vain liian pienet pakkaukset. Olen päätynyt tähän monen epäonnistuneen hiekkakokeilun jälkeen (kaikki markettihiekat ja suurin osa eläinkaupan paakkuuntuvista kokeiltu) ja enää ei edes yritetä vaihtaa. 6 kissan taloudessa kaikista edullisin ja toimivin vaihtoehto. :)

Ei olla näköjään ainoa 6 kissan talous. Mistä tota hiekkaa saa???

^ Helpoin tapa löytää lähin myyjä on soittaa suoraan tehtaalle (02-5491670). Kysy kissanhiekasta tietävää ihmistä. :) Kisu-Pisua saa myös 20kg säkeissä mutta itse joudun useimmiten hankkimaan pikkusäkkejä, koska saatavuus on todella huono eikä pienen ja ison säkin välillä ole kovinkaan paljon hintaeroa. Meiltä on lähimpään 20kg säkkejä myyvään kauppaan 100km eikä saatavuus ole läheskään aina varmaa. :(

Meillä on kolme kissaa ja käytetään pellexiä. Pellex on ollut hyvä, mutta nyt kun meillä on tämä pikkunen kisu niin sen pissi haiskahtaa, mutta siihen tulee apu vasta sitten kun sen voi leikata.. Leikatut kissat ei ainakaan meillä haise. Vanhin on 4-vuotias tyttö, sitten 2-vuotias poika ja nyt tämä pentu on poika.

Meilläkin siis ongelmana tuo kissanhiekka. Markettien hiekkoja,niitä halvimpia ollaan kokeiltu,alkavat haista parin päivän päästä ja jämähtää kiinni astiaan niin että hiki päässä saa kaapia puhtaaksi! Kaksi kissaa löytyy. Viikko sitten ostin toisen kerran eläinkaupasta hiekkaa nimeltä Multi-Cat, 9,25kg ja maksaa 16e, tarkoitettu useamman kissan talouteen. Hiekka tuoksuu erittäin hyvälle,ja kun siihen pissaa,menee paakuksi jotka tuoksuvat edelleen hyvälle. Hiekkaa menee kyllä jonkin verran kun paakut on isoja ja pitää välillä lisätä hiekkaa,mutta minä olen nyt reilun viikon kierrättänyt samaa hiekkaa,kun siivilöin hiekasta pienetkin paakut pois ja käytössä on kaksi astiaa...
Hyväksi totesin mutta en tiedä raaskiiko aina ostaa. Aiemminkin kommentoinut ko. aihetta jolloin kerroin tyttökissamme lattialle kakkaamisesta,tämän hiekan aikana ongelmaa ei ole ollut kuin kerran!

Ripotelkaa ruokasoodaa kissanhiekan sekaan. Pysyy hyvin hajut kurissa useammankin kissan talouksissa oli mitä hiekkaa vaan. Itse laitan sen verran ruokasoodaa hiekan sekaan että sellainen "kuura" kerros on pinnalla, sitten vähän tökin lapiolla hiekan sekaan pahimmat (etteivät kissat ihmettele mitä heidän hiekkalootaansa nyt meni).

Yhteistyössä