Taas kipeenä :(

Mulla on nykyään joka kolmas viikko poskiontelotulehdus :\| .Kivaa, ku joutuu aina olee töistä pois, ku niin kakkanen olo.Viimekin yö meni yskiessä ja hautoessa poskia kuumavesi pullolla, mutta kun ei siitä apua ole.
Ootan korvalääkäriin pääsyä, mut sinnekki aika vasta huhtikuussa...Oisko mitään muita keinoa lievittää oloa, kun höyryhengitys, poskien hautominen kuumavesipullolla, särkylääkkeet jne.? Antib.kuuria en haluais, niitä syöny jo liikaa puolen vuoden sisään, ei vatsa enää kestä :/
 
Kohtalotoveri
Hae apteekista sarvikuonokannu ja sillä huuhtelet nenäonteloita monta kertaa päivässä. Kannun mukana hyvät käyttöohjeet, käyttö helppoa. Samoin kannattaisi kokeilla antihistamiinia joka avaa hengitysteitä. Tietysti punkteeraus on yksi vaihtoehto jos muut keinot ei auta.

Itsellä todettiin 4 viikkoa sitten PAHA poskiontelotulehdus. 2 antibioottikuuria ei auttaneet. Röntgenkuvissa näkyi toisella puolella pieni nestepinta ja toisella puolella ei mitään ... silti särky ohimoilla / poskilla / muuallakin päässä välillä aivan hirvittävän kovaa. Särky herättää yölläkin. Punkteerausta ei vielä tehty koska mulla noi kovat särkyoireet aiheuttaa limakalvoturvotus ja onteloissa ei juurikaan ole mitään punkteeratavaa. Nyt yritetään vielä helpottaa tilannetta kortisoonilla (tableteilla), kortisonisuihkeilla, sarvikuonohuuhteluilla ja jollakin astmalääkkeellä (?) joka maksoi maltaita.

Ei kiva, 2 viikon päästä 13 tunnin lentomatka edessä ja kyllä jännittää miten tuo lento menee :/
 
Minulla oli aikaisemmin aina pienenkin nuhan yhteydessä poskiontelon tulehdus -ja jos i itse tulehdusta, niin onteloiden limakalvot niiiin turvoksissa, että pää oli räjähtää.

Nykyään ensimmäisten oireiden alettua nukun kahdella tyynyllä, jolloin pää on hyvin koholla. Ei ole sen jälkeen onteloita pakottanut eikö tulehdusten kanssa ole tarvinnut kärsiä. LIsäksi (vesikiertoisen) patterin päälle kostea pyyhe, ja muutenkin ilmaa kosteammaksi.
 

Yhteistyössä