Taas joudun kyselemään Fingerporiin tulkkausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
1305746203295

??? Ei avaudu, ei!

[QUOTE="pöh";29216951]nainen, vrt. lienen, ollen tms, eli lienen tulen naimaan. niiiiin väkisin vääneetty toikin "vitsi". Ei toimi, ei kukaan sano "nainen".[/QUOTE]

Hyväpä, kyllä noin sanoo ihminen, jolla on kielioppi hallussa. Siis jos nai.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä;29216961:
Hyväpä, kyllä noin sanoo ihminen, jolla on kielioppi hallussa. Siis jos nai.

Ei taatusti sano, en sano itsekään ja mulla on kielioppi ihan hyvin hallussa. "Nainen tänä perjantaina". Älä nyt naurata. Vitsi on huono.

[QUOTE="pöh";29217008]Ei taatusti sano, en sano itsekään ja mulla on kielioppi ihan hyvin hallussa. "Nainen tänä perjantaina". Älä nyt naurata. Vitsi on huono.[/QUOTE]

Ollaan erimielisiä tässä kohtaa, passaako? :) En minäkään kaikista Fingerporeista tykkää, enkä tosiaankaan älyä niitä kaikkia. Mutta tästä tykkäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä;29216977:
Hyväpä :) Mutta ei se kieltämättä maistu yhtä hyvältä, jollei sitä selittämättä ymmärrä.

Tää on kieltämättä huvittavaa, kuinka kaikki fingerporin kannattajat aina kiiruhtavat sanomaan kuinka näitä vitsejä ei vaan ymmärrä jos niille ei naura. Kuinka tyhminä te muita ihmisiä pidätte jos nämä on teistä jotain todella älykästä huumoria?

[QUOTE="pöh";29217013]Tää on kieltämättä huvittavaa, kuinka kaikki fingerporin kannattajat aina kiiruhtavat sanomaan kuinka näitä vitsejä ei vaan ymmärrä jos niille ei naura. Kuinka tyhminä te muita ihmisiä pidätte jos nämä on teistä jotain todella älykästä huumoria?[/QUOTE]

Lue yltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä;29217015:
Lue yltä :)

Ok. Mulle ei oo tullu vielä yhtään strippiä jota en olis tajunnu, sitä hauskuutta en kyllä silti niistä löydä. Vain muutama on osunut silmiin, joissa on oikeasti ollutkin joku vitsi. Ehkä en vaan oo tarpeeks tyhmä.

[QUOTE="pöh";29217025]Ok. Mulle ei oo tullu vielä yhtään strippiä jota en olis tajunnu, sitä hauskuutta en kyllä silti niistä löydä. Vain muutama on osunut silmiin, joissa on oikeasti ollutkin joku vitsi. Ehkä en vaan oo tarpeeks tyhmä.[/QUOTE]

Minulla on kausia, etten tajua, mutta se menee varmaan yksiin piirtäjän kausien kanssa, ei matsaa :) Joskus ovat hauskoja, joskus eivät ja siinä on joku kumma, että selitetty vitsi ei naurata. Ei aidosti, kai siinä tulee vähän nolo olo, kun ei tajunnut :)

[QUOTE="pöh";29217025]Ok. Mulle ei oo tullu vielä yhtään strippiä jota en olis tajunnu, sitä hauskuutta en kyllä silti niistä löydä. Vain muutama on osunut silmiin, joissa on oikeasti ollutkin joku vitsi. Ehkä en vaan oo tarpeeks tyhmä.[/QUOTE]

Se "vitsi" on siinä älyämisessä, että näinkin voi suomen kieltä käyttää.

Tuokin on siis kieliopillisesti ja semanttisesti täysin oikein, vaikkakin monitulkintainen ja se on se Fingerporin juttu. Harvoinpa niissä suoranaista vitsiä piilee.

Toisia kielikikkailut viihdyttää, toisia ei.

Tuokin on siis kieliopillisesti ja semanttisesti täysin oikein, vaikkakin monitulkintainen ja se on se Fingerporin juttu. Harvoinpa niissä suoranaista vitsiä piilee.

Minä pidän erityisesti kielikikkailuista. Ne on hauskoja perinteisten asentojen rinnalla.

Juu, ymmärrän että vitsi on juuri se. Ne ei vaan toimi useimmiten. Siis juuri siksi, että se sanonta ei ole uskottava tai sellaisenaan käyttökelpoinen, vaan ne on niin väännettyjä ja osoittelevia. Mutta tämä tästä. Itse nautin kyllä kielellisesti rikkaista tai oivaltavista jutuista, mutta fingerporin kohdalla en jaksa muuta kuin hämmästellä sen valtavaa suosiota.

[QUOTE="pöh";29217253]Juu, ymmärrän että vitsi on juuri se. Ne ei vaan toimi useimmiten. Siis juuri siksi, että se sanonta ei ole uskottava tai sellaisenaan käyttökelpoinen, vaan ne on niin väännettyjä ja osoittelevia. Mutta tämä tästä. Itse nautin kyllä kielellisesti rikkaista tai oivaltavista jutuista, mutta fingerporin kohdalla en jaksa muuta kuin hämmästellä sen valtavaa suosiota.[/QUOTE]:O

Miltä tuntuu olla pöljä? Tajuaako sen itse vai pysyykö luja usko omaan älykkyyteen vankkana jatkuvasti?

Yhteistyössä