Taas jollain päättäjällä välähti päässän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukustunut espoolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukustunut espoolainen

Vieras
mitä helvetin ideaa on kieltää pientä lasta viemästä omana syntymäpäivänään muille päiväkotikavereille tarjottavaksi karkkia tai jotain muuta syötävää? Eli siis tämä valtuutettu on tehnyt aloitteen siitä että lastensyntymäpäivinä ei saa viedä mitään tarjottavaa päiväkotiin muille lapsille. Kertokaa onko tuossa järkeä? Kenen lapsen vanhempaa tuo asia lämmittää???? Varmasti laitan asiaa eteenpäin tuon asian kumoamiseksi vaikka olen vain tavallinen pulliainen... Niin aloite hyväksytty viimeviikolla

Ehkä siitä yksinkertaisesta syystä, että nykyään ruoka-aineallergioita on hurjan paljon, ja niiden mamman laittamien herkkujen kanssa tulee siitä syystä ihan turhaa ongelmaa ja osalta osattomaksi jäämistä, jos nyt edes pystytään selvittämään, mitä niissä itseleivotuissa pullissa on.

Onko susta ne tarjoilut jotenkin järjettömän oleellinen osa synttäriä - eikö sitä voida juhlia esim. laulamalla, tekemällä kortti, jollain ohjelmalla myös päiväkodissa?

Aikaisemmin on Hesassa ollut ettei saa viedä omia leipomuksia tarjolle, mutta tuo täyskielto ehkä perustuu siihen, ettei kaikilla vanhemmilla ole varaa ostaa mitään ylimääräistä vai??

Kaupasta saa karkkipusseja missä tuote selosteet. Itse ainakin olen joka kerta kysynyt allergiat ja huomioinut ne karkki ja muissa valinnoissa. Sama koskee lapsen kotona pidettäviä syntymäpäiviä.

Jos sitä osataan olla niin mukavia et halutaan tarjota hoitokamuille karkkia,jäätelöä...niin kait sitä voidaan sit olla myhstävällisii ja huomioida ne joidenkin lasten mahdolliset allergiat.
luulis ainaki et jos huomaavaisii ollaan ni ollaan sit kunnolla.

typerää jos koko touhu kielletään.

Te ette nyt ota ollenkaan näitä hihhuleita huomioon joiden lapset saa vasta 15v ensimmäisen karkkinsa maistaa, ei ole varmaankaan kiva tarhan tädeillä selittää joillekin lapsille että sori sä et saakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukustunut espoolainen:
mitä helvetin ideaa on kieltää pientä lasta viemästä omana syntymäpäivänään muille päiväkotikavereille tarjottavaksi karkkia tai jotain muuta syötävää? Eli siis tämä valtuutettu on tehnyt aloitteen siitä että lastensyntymäpäivinä ei saa viedä mitään tarjottavaa päiväkotiin muille lapsille. Kertokaa onko tuossa järkeä? Kenen lapsen vanhempaa tuo asia lämmittää???? Varmasti laitan asiaa eteenpäin tuon asian kumoamiseksi vaikka olen vain tavallinen pulliainen... Niin aloite hyväksytty viimeviikolla

:o :o
Ei ole meidän lasten päiväkodissa ainakaan vielä puhuttu täyskielloista. Ja espoolainen olen itsekin. Ainakin vielä tuolla on lapset tarjonneet karkkeja tms synttäreillään tällä viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että tarjoaa tuotteet keittiölle ja pyyttää jakamaan kaikille niitä.

Päiväkodin keittiö ei saisi ottaa vastaan mitään ulkopuolisilta. Ainoastaan tavaran toimittajilta.

----------

Sen mä ymmärrän toki että omia leivonnaisia ... ei saa viedä ja jäätelöillä voi kylmäketju katketa matkalla. Mutta keksit ja karkit jotka ovat avaamattomassa paketissa ja niissä on suomenkielinen selostus on ok.
Vanhemmat yleensä vanhempain illallassa sopivat että saako karkkia tarjota.

Ehkä se edustaja ei vietä syntymäpäiviä ja näin hänestä on turhaa että päiväkodissa tarjotaan silloin jotain. Mutta minusta se on osa tapakasvatusta kun niitä vietetään.

Allergisen lapsen äitinä ymmärrän kyllä pointin tuossa kiellossa. Kaikki vanhemmat eivät todellakaan ole valmiita ottamaan toisten lasten allergioita selville. Lähes tulkoon joka ryhmään mahtuu joku allerginen, jolle tulee herkkuhetkellä paha mieli. Ellei sitten lapsen äiti ole muistanut tuoda päiväkotiin jotain sellaisen hetken varalle.

Sen vuoksi mä olen jo iät ja ajat vienyt lasten merkkipäivinä kerhoon ynnä muualle tarroja. Ei tule taatusti kenellekään paha mieli, kun tarroja saa ottaa kaikki..

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Allergisen lapsen äitinä ymmärrän kyllä pointin tuossa kiellossa. Kaikki vanhemmat eivät todellakaan ole valmiita ottamaan toisten lasten allergioita selville. Lähes tulkoon joka ryhmään mahtuu joku allerginen, jolle tulee herkkuhetkellä paha mieli. Ellei sitten lapsen äiti ole muistanut tuoda päiväkotiin jotain sellaisen hetken varalle.

Sen vuoksi mä olen jo iät ja ajat vienyt lasten merkkipäivinä kerhoon ynnä muualle tarroja. Ei tule taatusti kenellekään paha mieli, kun tarroja saa ottaa kaikki..

Meil on kyl jaettu ryhmässä kaikille vanhemmille tiedote ryhmän lasten ruoka-aineallergioista.

Alkuperäinen kirjoittaja kiukustunut espoolainen:

sitten kun näkee tän faktana niin uskoo.
Se että joku tarhatäti johtaja jossakin päättää jotakin ei tarkoita että se pätisi kaikkialla.

Mutta yleisesti ottaen omat leipomukset on ihan kieltää sillä hygienia perusteella:
a) kylmäkuljetus säilynyt
b) onko valmistettu hygienisissa olosuhteissa
c) onko valmistettu hygienisista raaka-aineista

kaupan valmiit kuivapuolen tarjottavat on ok

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:

Meillä taas keittiö on huolehtinut siitä että allergisille on omat tarjottavat.

Yhteistyössä