V
vierailija
Vieras
On tapahtunut hirveitä ja naapurusto ihmettelee, että kyseessähän oli "normaali ttyössäkäyvät" ihmiset ja lupsakka perheenisä, miten voi tällaista tapahtua? Aina mennään samaan ansaan, kun kaikkihan näytti niin normaalilta ja voi voi. Tähän on selitys, kyseessä on narsistinen persoonallisuushäiriö, jota "sairastaa" 1-2 % väestöstä (miehiä yleensä), ilmenee sairaalloisena kontrollina, mustasukkaisuutena, alistamisena ja henkisenä ja/tai fyysisenä väkivaltana, ja tästä ei voi parantua. Eli vaikka puoliso tekisi mitä ja yrittäisi kaikkensa niin narsisti ei muutu eikä helpota otettaan, ainoa tie on lähteä suhteesta pois ja tämä täytyy tehdä harkiten ja varovasti, koska narsistia ei jätetä, ei ilman kostoa ja sitten voikin tapahtua vaikka mitä.
Surullisinta ilmiössä on, että viranomaiset tai perheen lähipiirikään ei uhrin tilannetta tunnista eikä ymmärrä. On tapauksia, joissa perheen ongelmista joutuu syytetyksi uhri, koska narsisti osaa olla ulospäin ihanan, luotettava ja normaali. Tällöin uhri, yleensä perheen äiti, ei saa apua mistään eikä uskalla omin voimin pyrkiä suhteesta pois.
Apua, tukea ja tietoa on saatavilla, kannattaa googlata narsistinuhrit ja etsiä tietoa, jos ongelman tunnistaa lähipiirissä.
Terveisin Narsistinuhri, pakoon päässyt
Surullisinta ilmiössä on, että viranomaiset tai perheen lähipiirikään ei uhrin tilannetta tunnista eikä ymmärrä. On tapauksia, joissa perheen ongelmista joutuu syytetyksi uhri, koska narsisti osaa olla ulospäin ihanan, luotettava ja normaali. Tällöin uhri, yleensä perheen äiti, ei saa apua mistään eikä uskalla omin voimin pyrkiä suhteesta pois.
Apua, tukea ja tietoa on saatavilla, kannattaa googlata narsistinuhrit ja etsiä tietoa, jos ongelman tunnistaa lähipiirissä.
Terveisin Narsistinuhri, pakoon päässyt