taas autoilusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
oon siis alkanu ajeleen taas monen vuoden tauon jälkeen ja vihdoin alan olla varmempi kuski ja vaikka se ajaminen ei edelleenkään kuulu todellakaan mun lempipuuhiin,niin en silti enää tuherra itkua joka ilta ja aamu :ashamed: mut nyt oon törmänny uuteen ongelmaan.. :ashamed:
esim.tänään mun pitäis käydä apteekissa,mut oon ihan paniikissa kun ajattelen sitä parkkipaikkaa :x tää mun "parkkeerauspelko" rajottaa hirveesti mun menemisiä :ashamed: en meinaa uskaltaa mennä edes kauppaan,täällä kun on joka kaupan,pankin ja muun paikan parkkipaikat niin ahtaita rysiä et kokeneempaakin välillä hirvittää.... onko muilla vastaavaa,miten "selvisitte" ? :ashamed: ja tiedän,et pitäs vaan rohkeesti lähtee ajaan ja mennä vaan,mut eiiiiiiiiiiiihhhh... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mulla on ollu jo 18 vuotta ajokortti, parkkeeraaminen ei ahista, eikä ajaminenkaan muuten kuin silloin kun valottomassa risteyksessä pitäis kääntyä vasemmalle ja joka suunnasta tulee autoja ja taaksen kertyy jonoa... Oon onneks oppinu olemaan kakat välittämättä niistä takana olijoista, jos ne hermostuu kun jumitan ni sillehän ei sit voi mitään :D Ja sen myötä ei se risteyskään sit niin ahista, ja uskaltaapi sinne väliinkin ajaa. Joten ei muuta ku sinne vaan ajelemaan. Mee vaikka vähän hiljasempana aikana ihan muuten vaan ajelemaan ja parkkeeraamaan. Kyllä se siitä kun tulee sitä itsevarmuutta.

No mulla oli tuo parkkeerauspelko kans kun kortin sain, mutta se meni ohi kun sitkeesti vaan änki itsensä niihin hankaliin paikkoihin ja tunsi oppimaan autonsa. Eli aja enemmän ja parkkeeraa paljon, niin se harjaantuu! :)

Mullakin autoilu sujuu jo suht hyvin, niin ettei pelota, mutta tuo parkkeeraaminen on kyllä kauhistus.
Yritän aina etsiä ison parkkialueen, mutta keskustassa se on hankalaa.
Toivottavasti joskus opin tuon parkkeeraamisen kultaisen taidon :wave:
Niin kortti mulla on ollut kohta vuoden.

Ymmärrän oikein hyvin tuoin pelon. Itse ajan tonne keskustaan niin jätän auton suosiolla torille ja sieltä kävellään erilaisiin paikkoihin. Paljon stressittömämpää. Eikä tarvi ajella edes ihan keskustassa hankalissa risteyksissä. Jotkut tätä ihmettelee, mutta ihmetlköön sitten.

nyt vielä mies sai kahden kuukauden ajokiellon,et meidän perheen autoilut kaatu nyt sit mun kontolle *panic* mutta niinhän sitä harjotusta tulee kun ei oo vaihtoehtoja :whistle: silti kyllä hirvittää :$

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
nyt vielä mies sai kahden kuukauden ajokiellon,et meidän perheen autoilut kaatu nyt sit mun kontolle *panic* mutta niinhän sitä harjotusta tulee kun ei oo vaihtoehtoja :whistle: silti kyllä hirvittää :$

Kyllä se siitä pikku hiljaa:)
Yritä alkuun jättää auto vähän pidemmälle jos on enemmän tilaa ympärillä..

meidän kylän "keskusta" ( :laugh: ) on niiiiiin ahdas ja parkkipaikat on niiiiin ahtaita rysiä,et ei oo ees sellasta väljempää missään,ellei sit aja niin kauas et ei jaksa ostoksia kantaa autoon :ashamed:

eilen olin mun siskon kanssa kaupoilla ja täällä on kahden kaupan välissä kummankin yhteinen parkkipaikka mis on ne sellaset vinot ruudut. jouduttiin yli puoli tuntia odottaan et joku ympärillä olevista autoista lähtis et päästäis pois,meidät oli ihan motitettu sinne :xmas: kummallakin sivulla oli auto liian pitkällä ruuduissaan ja takana 2 autoo ja edessä kaupan seinä,siin sit venailtiin et päästiin puikkelehtimaan sielt kuolemanrusästä pois :xmas:

Mulla kyllä sama paniikki välillä noitten parkkipaikkojen kanssa, tosin mulla on ollut korttikin vasta toukokuusta asti, mutta en siis ala edes yrittämään parkkeerausta kahden auton väliin, siis niin että pitää siihen peruuttaa, kadun reunaan. Ja kyllä noi markettienkin parkkipaikat kauhistuttaa vielä ellei ole lapsiperhepaikkoja vapaana. Sitten kun joudun peruuttamaan pois ahtaasta paikasta niin ei ole oikein harjaantunut se vielä että paljonko takana on tilaa ennen kuin rysähtää, onneksi ei tähän mennessä ole rysähtänyt...

Mulla eilen ajotunnilla ope pisti parkkeeraamaan oikealta tullessa oikealle puolen tietä. no miehän meinasin koko ajan sössiä sen, opellla meinas mennä hermo. :laugh:

Mutta siis ohjeet näin:
Mene mahdollisimman lähelle keskiviivaa, ala kääntää rattia vasta kun olet viereiselle parkkeeratun auton keskikohdalla oman istuimesi kanssa. tarkkaile koko ajan haukkana joka suuntaa.

joo. apua. mie varmaan tulevaisuudessa parkkeeraan aina tuonen torille kun siellä on paljon tilaa parkkeerata ja lyhyehkö matka joka paikkaan. :laugh:

Mä en joutunut montaakaan kertaa tekemään autokoulussa "taskuunperuuttamista" eli laittamaan autoa 2 auton väliin.Enkä ole 14v aikana kauhean montaa kertaa sitä joutunut tekemään.
Pari vuotta kortin saamisen jälkeen sitä joutui harjoitteleen kun autoa piti pitää kadunvarressa.Pihassa ei montaa autopaikkaa ollut ja kaikki oli varattuja..