Minä en ymmärrä asiasta vääntöä, anteeksi
Tilanneha ymmärtääkseni oli se, että nämä lapset olivat Echolle aivan vieraita. Neljä lasta, joista vanhimmalla - 8-vuotiaalla- oli kolme pienempää vahdittavana. Koti ei ollut näkömatkan päässä, jos oikein ymmärsin. Isä oli raksalla ja äiti kotona vauvan kanssa.
Siis ei hyvänen aika mielestäni voi ketään velvoittaa vahtimaan vieraita lapsia edes ajatuksen tasolla. Kyllä omat aamut/ elämä on saatava suunniteltua muuten, kuin jäämällä kotiin vauvan kanssa, ja laittamalla pieni tyttö kolmen pikkuisen kanssa pidemmäksi ajaksi puistoon yksin. Minä en ymmärrä tuota en ollenkaan.
Ja ei kai tässä nyt kukaan minkäänlaista riitelyä halua asiasta järjestää lasten äidin kanssa. Ehkä hän ei itse ymmärrä, väsyneenä tms., ettei tuonikäisten todellakaan ole tarkoitus puistoilla keskenään. Ihan liian suuri vastuu on laitettu pienen ihmisen kannettavaski. Puistoajoitus siten, että vauva vaunuissa mukaan. Näin aikanaan äidit meidän lähipuistossa toimi. Oma kerrostalon piha ja tutu lapset on asia erikseen. Siellä ymmärrän vastavuoroisuuden tyyliin "katsotko puoli tuntia meidän lapsia kun käyn kaupassa", ja seuraavalla kerralla sitten toisinpäin.