[QUOTE="sipsi";29677629]Ennen vanhaan on jotenkin aika surkea sanonta mielestäni, ainakin lasten turvallisuuskysymyksissä. Kuten jo kirjoitin, minun lapsuudessani ei autoissa ollut turvavöitä. Sisällä tupakoitiin. Kaverini pikkusisko sai hirveän pahat palovammat, kun vaatteissa ollut nailon syttyi nuotionkipinästä palamaan. Ei siihen ennenvanhaiseen tällaisissa asiioissa kannata haikailla.
Itse asiassa, monet äitini ikäiset naiset ovat minullekin ihmetelleet jälkikäteen, kuinka vastuutonta oli toiminta, kun lapset menivät omia aikojaan miten sattui. Ja vahinkoja tapahtui. Nykymaailma on paljon raaempaa, kaikin tavoin, joten minä en pidä mitenkään ihannoitavana tuota ennenvanhaan itsekseen pärjäämis- ajattelukantaa, esim. omasta lapsuudesta 70- luvun alkuvuosilta.[/QUOTE]
Jep. Mun kaveri ajoi liukkaalla tiellä, auto luisui ojaan, pyörähti ja jäi katolleen sinne. Lapset roikkuivat ylösalaisin turvavöissä ja turvaistuimissa, mutta koko poppoo pääsi ulos ja säilyivät ehjinä. Ollaan mietitty että kuinkahan lapset olisivat lennelleet päin ikkunoita jos turvavöitä ja turvaistuimia ei olisi ollut...