Taas ADHD lääkityksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="titta";29543962]Just äkkikuolema alkoi pelottamaan kun luin sitä listaa sivuvaikutuksista... :D [/QUOTE]

Äkkikuolema on ihan mahdollinen joka tapauksessa. Sen kohtaa jopa melko suurella todennäköisyydellä sählätessään liikenteessä tai unohtaessaan hellan päälle yöksi, joten laskelmieni mukaan lääkkeen ottaminen kannattaa.

Toisekseen elämän laatu on oleellisempaa kuin sen pituus.

Joo ja ei.

Ei se sillälailla piristä, kuin mitä yleensä tarkoitetaan, kun puhutaan piristymisestä. En mä pillerin oton jälkeen siis piristy, jos ennen pillerin ottoa olin väsynyt tms.

Mutta yleinen vireystila on ehkä inan verran parempi. En ole piristyneempi, mutta olen ehkä jollakin tapaa virkeämpi. Ja sitä kautta on helpompi keskittyä.

Ei kun sun aivot saavat välittäjä-aineilta kokonaisia ja ehjiä viestejä, niin tunnet olosi 'normaaliksi'.

kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava syö tuota concertaa, mitä tapahtuu?

Lääkäri sanoi, että jos mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja aloitan Concertan, otan avioeron, jätän lapset miehelle ja muutan toiselle puolelle maailmaa, koska se nyt vaan sattuu tuntumaan ihan järettömän hyvältä idealta.

Eli ilmeisesti "voimistaa" sitä maniaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;29545551:
Ei kun sun aivot saavat välittäjä-aineilta kokonaisia ja ehjiä viestejä, niin tunnet olosi 'normaaliksi'.

Mä olen aina kokenut olevani normaali. Mun mielestäni lähinnä kaikki muut ovat olleet epänormaaleja :saint:

Oli lopulta pakko taipua ja myöntää, että se epänormaali olinkin minä. Tai siis olen sitä kyllä edelleen, mutta ehkä sitten inan verran vähemmän.

[QUOTE="viiraska";29545400]Onko lääkärillä ollut syytä epäillä päihdeongelmaa? Silloin lääkettä ei ainakaan voida määrätä.[/QUOTE]

Ei oo. En oo ikinä edes maistanu alkoholia, enkä mitään huumeita, myöskää tupakkaa en oo maistanu. Miten adhd lääkkeet liittyy päihdeongelmaan?

[QUOTE="Vieras.";29545884]Ei oo. En oo ikinä edes maistanu alkoholia, enkä mitään huumeita, myöskää tupakkaa en oo maistanu. Miten adhd lääkkeet liittyy päihdeongelmaan?[/QUOTE]

Päihdeongelmalliselle ei voida ko. lääkitystä määrätä, koska lääkityksen kanssa on alkoholin nauttiminen ohjeen mukaan kiellettyä. Lisäksi ko. lääkitystä käytetään väärin, eli päihteenä, joten jos lääkärillä on späilys siitä, ettei lääkitystä käytettäisi oikein, ei hän voi lääkitystä määrätä. Siten se siis siihen liittyy.

Onko sulla muita lääkityksiä?

Päihdeongelmalliselle ei voida ko. lääkitystä määrätä, koska lääkityksen kanssa on alkoholin nauttiminen ohjeen mukaan kiellettyä. Lisäksi ko. lääkitystä käytetään väärin, eli päihteenä, joten jos lääkärillä on späilys siitä, ettei lääkitystä käytettäisi oikein, ei hän voi lääkitystä määrätä. Siten se siis siihen liittyy.

Onko sulla muita lääkityksiä?

Oon monisairas, joten on monia muitakin lääkkeitä. Yksi mieto opiaatti, mutta muutki samaa lääkettä käyttävä, on saanu adhd lääkityksen. Minulla on jatkuvat kovat kivut, mutta ei kunnon lääkitystä. :(

[QUOTE="Vieras.";29546954]Oon monisairas, joten on monia muitakin lääkkeitä. Yksi mieto opiaatti, mutta muutki samaa lääkettä käyttävä, on saanu adhd lääkityksen. Minulla on jatkuvat kovat kivut, mutta ei kunnon lääkitystä. :([/QUOTE]

No aika jännä kyllä sitten. Mullakin on opiaatit käytössä tarpeen mukaan, koska niiden kanssa saa tosiaan Concertaa syödä. Tai ainakin näiden omien lääkkeideni kanssa saa.

Eipä sun varmaan muu auta, kun koittaa hakea uusi yksityinen lääkäri, joka vie asiaasi eteenpäin.

No aika jännä kyllä sitten. Mullakin on opiaatit käytössä tarpeen mukaan, koska niiden kanssa saa tosiaan Concertaa syödä. Tai ainakin näiden omien lääkkeideni kanssa saa.

Eipä sun varmaan muu auta, kun koittaa hakea uusi yksityinen lääkäri, joka vie asiaasi eteenpäin.

Ei muuta ku maanantaina varaamaan eri lääkärille aikaa. Uskokaa tai älkää, mutta tällainen lääketaistelu on terveemmällekin väsyttävää ja kylläsyttävää hommaa.

[QUOTE="Vieras.";29543829]Tutkimukset kesti n. 3 tuntia ja lisäksi minulla on hahmotushäiriö ja dyskalkulia, dyspraksiaa ym. Lisäksi oon käyny psykiatrilla, joka sanoi, että minulla on ihan selvästi adhd.[/QUOTE]

Kuka tämmöinen lääkäri on, joka kolmessa tunnissa saa diagnosoitua adhd:n. Wau! Ei olisi jäänyt minullakaan tutkimukset kesken, jos olisi noin nopeasti onnistunut hoitamaan, eikä käynnin, käynnin, käynnin, käynnin päälle olisi tarvinnut muistaa raahautua paikalle. Puhumattakaan tutkimuksen, tutkimuksen, tutkimuksesta peräperää, joiden takia loppui innostus.

Yhteistyössä