Taaperopojan pissaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojan äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pojan äippä

Vieras
Meillä on pottaharjoitukset meneillään, poika 1v7kk. Vasta on aloitettu. Potta on ollut lähinnä tutustumiskäytössä parisen viikkoa, mutta nyt poika on tehnyt muutamat pissat potalle kun on ollut siitä kauhean kiinnostunut ja tykännyt mennä siihen istumaan. Pottaan tulee kuitenkin aina vaan pieni liraus, tulee nopeasti mutta ei malta istua siinä kauempaa että tulisi lisää. Sitten tulee hetken päästä vaippaan tai lattialle isot lammikot pissaa. Olen tietenkin mielissäni ja kehun poikaa maasta taivaaseen, kun saa senkin lirun tehtyä ja lapsi itse hyppiikin riemusta ja taputtaa kun näkee mitä on saanut aikaan :)

Kysyisin kuitenkin, onko pojille jotenkin ominaista, että pissat tulee tällaisissa osissa, vai onko kyse vain jännittämisestä eli poika ei saa tulemaan enempää pottaan? Kaveri aina kehuu kuinka hänen tyttönsä on päivät ilman vaippaa kun tekee sujuvasti pissat pottaan ruokien/unien jälkeen. Miten voin jättää vaipat pois jos pissaa tulee pottaan aina näin vähän ja hetken päästä iso annos muualle? Onko tarkoituskaan jättää vaippaa vielä vähään aikaan pois? Tähänkin on varmaan monta mielipidettä mutta mielelläni kuulisin kokemuksia. Luin kyllä tuota aiempaa pottakeskustelua, jonka Agapi aloitti mutta haluaisin nyt henk. koht. vastauksia :) Kakkaa ei ole vielä tehnyt pottaan ja sen saalistaminen lienee aika mahdotonta, sillä poika kertoo asian vasta kun kakka on tullut. Mutta tuosta pissa-asiasta hän on innoissaan, vaikka suurin osa tuleekin vielä vaippaan. Olenko oikeilla jäljillä? Kehukaa tai haukkukaa :D (Taitaa olla äiti vielä enemmän innoistaan uudesta päivärutiinista;)

Me ollaan neitin kanssa samassa pisteessä ja tänään huomasin kun en laittanut vaippaa että iso pissa tuli sitten perästä. Yritti kyllä vessaan mutta isänsä luuli mun perään olevan haluamassa kun menin vinttiin ja vessaan mennään samasta hallista ja ei avannut ovea. Eli lammikko tuli lattialle.

Että sama juttu, kuinka keksisi edetä, meillä ei toki myöskään ole mikään kiire neiti 1,5 mutta on itse alkanut pottailemaan niin aattelin sitten kokeilla. Iltasin on mennyt hyvin toi vaipattomuus.

Mä sain pojan viihtymään potalla telkkarin avulla (ei tietenkään paras vaihtoehto). Meillä potta olkkarissa. Silloin kun poika on ilman vaippaa osaa itse mennä potalla. Aika usein istuu potalla ja katsoo telkkaria (siis silloin kun katsoo). Tämä on johtanut siihen, että poika 1v7kk on nyt ollut viikon ilman vaippaa. Hiljalleen sain pojan istumaan potalla pientä hetkeä kauemmin ja siitä se kehitys sitten alkoi.

Monet kuulemma tuovat lelulaatikon potan viereen virikkeeksi.

Jätä vaan vaippa pois, kyllä se lapsi alkaa vähitellen tekemään isompia pisuja pottaan ja on välillä monta tuntia pissaamatta. Meillä ainakin näin ja nyt poika joko istuu potalle ja pissaa tai sitten ei istu, kun ei ole hätä. Kun otat vaipan pois, niin poika huomaa helpommin koska pisu tulee ja oppii käymään potalla. Laita pojalle pikkuhousut jalkaan, niin pisu lirahtaa ensin niihin ja siitä näet itsekin helpommin, kun jotain on tulossa. Tsemmpiä pottailuun! :hug:

Yhteistyössä