Taaperoni "laskee"

  • Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti
Höh
Ykskaks olen huomannut että pikku-ukko 2vee ja 4 kk osaa laskea ihan oikein 2 ja 3 esinettä.
Eilenkin ajeltiin kotiin niin napero huusi "äiti, autotallissa on yksi-kaksi-kolme autoa" ja niin olikin.
Olen ihmeissäni ja ylpeä tietenkin kun poju on oppinut itse ilman mitään pänttäyksiä.
Missä iässä lapset oppivat laskemaan? Yksilöllistä vissiin, mutta meille tietty ISO IHME =)
 
Muistaakseni 2 vuoden kieppeillä poitsu alkoi laskeskelemaan. Nyt 2v 4kk vanha ja osaa numerot 1-10, muttei vielä osaa kyllä 10 asti laskea. Aakkoset opetteli ja osaa nyt yhdistellä kirjaimia sanoiksi.
 
rantakalat
meillä myös 2.7-vuotias laske kymmeneen ja on oppinut sen siitä kun leikki isompien kanssa koulua sekä myös siitä kun laittaa kahvimitallisia suodattimeen.
Tuntee myös värit ja auton merkit.On tosi kiinnostunut kaikesta.
 
Himpula 03
Meilä nyt 2v 4kk ja on laskenut alle kaksivuotiaasta asti. Ennen joulua kaupassa hän osoitti sormellaan yksi kerrallaan jogurttipurkkeja ja laski kahdeksaan, kun niitä purkkeja oli vain kahdeksan :D Nyt hän laskee jo kahteentoista.
Olen kuullut, että on aika tavallista, että kaksivuotias kiinnostuu numeroista ja kirjaimista. Esikoisenikin osasi aakkoset jo 2,5-vuotiaana, unohti kylläkin ne sittemmin, kun kiinnostus siirtyi muuhun, mutta nimensä osasi kirjoittaa jo kolmi-vuotiaana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 12:16 Himpula 03 kirjoitti:
Meilä nyt 2v 4kk ja on laskenut alle kaksivuotiaasta asti. Ennen joulua kaupassa hän osoitti sormellaan yksi kerrallaan jogurttipurkkeja ja laski kahdeksaan, kun niitä purkkeja oli vain kahdeksan :D Nyt hän laskee jo kahteentoista.
Olen kuullut, että on aika tavallista, että kaksivuotias kiinnostuu numeroista ja kirjaimista. Esikoisenikin osasi aakkoset jo 2,5-vuotiaana, unohti kylläkin ne sittemmin, kun kiinnostus siirtyi muuhun, mutta nimensä osasi kirjoittaa jo kolmi-vuotiaana.
Juu, meillä ainakin on ihmetelty pojan kiinnostusta etenkin kirjaimiin. Katselee lehtiä ja sanoo "iso ässä" jne. :D Osaa kirjoittaa ISI ja tunnistaa muitakin sanoja, mutta luulen että näkee ne tavallaan kuvana, ei siis osaa kirjoittamalla kirjoittaa tietenkään tuossa iässä.
 
vinkki
Meillä harjoitellaan myös laskemista, ikää pojalla 1v 7kk =) Teletapeissahan lasketaan neljään ja teletapit kinnostaa nyt kovasti, luulen että tällä ollut vaikutusta asiaan ;)
 
unohtui
Meillä 1,10v ikäinen laskee kanssa 1,2,3 autoa jne. Joskus on laskenut jopa neljään saakka. En ole sitä pitänyt minään ihmeenä. Kyllähän laskentasanat oppii siinä missä muutkin.
 
vierailija
Meillä 5v 4kk osaa varmuudella laskea kahteen. Kolme ja neljä voivat mennä väärinpäin. Numeron viisi tunnistaa numerona ja lukuna.

Olen ihmetellyt miten yksi, kaksi ja viisi voivat olla hyvin hallussa, mutta välissä on ongelmia kolmosen ja nelosen kanssa.
 

Yhteistyössä