Taaperon välikausitamineet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äityli"

Vieras
Taaperolle hankittuna välikausihaalari sekä kaksiosainen välikausipuku. Mitä sinne alle laitettaisiin välivaatteeksi? Fleecepukuko vai mitä? Minkälainen päähine, käsineet ja kengät ovat toimivimmat kaksivuotiaalle?

Kiitos vastauksista!

Fleece tai villapuku alle. Itse suosin haalarimallisia jotka lapsen on helppo pukea itse.
Lakki sellainen että pysyy päässä, varsinkin jos on tyttö ja liukkaat hiukset niin pipot luisuu helposti. Esim sellainen leuan alta kiinnitettävä malli on yleensä hyvä.
Hanskat kosteutta pitävät ja pitkällä varrella ettei ole koko ajan ranteet paljaana.

Karvavuorelliset kumpparit. Fleece/villaa väliin. Eniten oon tykännyt fleecevuorellisista kurahanskoista villalapasen kanssa. Tekniset vedenpitävät alkaa haisemaan nopeasti ja kastuu litimäriksi lammikoissa vaikka vettä pitävätkin. Ja kurahousut märillä keleillä päälle!

Karvavuorelliset kumpparit. Fleece/villaa väliin. Eniten oon tykännyt fleecevuorellisista kurahanskoista villalapasen kanssa. Tekniset vedenpitävät alkaa haisemaan nopeasti ja kastuu litimäriksi lammikoissa vaikka vettä pitävätkin. Ja kurahousut märillä keleillä päälle!

Kurahanskatkin alkaa haista, kun käsi hikoilee siellä sisällä. Tää hanskajuttu onkin vähän vaikea, niitä joutuu huoltamaan usein.

Vuorettomat kurahanskat ja villalapanen niin ei haise. Toki pitää nurinpäin kuivata ne hanskat jos sinne kosteutta pääsee sisälle, mutta villa varsin hyvin sen hien imee kyllä.

Jotkut vedenpitävät kengt varmasti tarvii mutta jos teillä on talvi-goretexit niin ne ja kumpparit riittää ihan hyvin.

Meillä on käytetty nahkaisia ensiaskelkenkiä niin kauan kuin niissä on kokoja(esim
Ecco tai superfit), ne on minusta olleet lenkkareita paremmat taaperolle.

Välipukuna haalarin alle käy ihan ne samat mitä on talvella käytetty haalarin alla.

Yhteistyössä